( بسم الله الرحمن الرحيم)
الفصل التاسع (تحضيرات جارية)
#حورية_زين
#- لـ إيمان أحمد|(إيما)
---------------------
- هذا الفصل اهداء الي صديقتي و جميلتي "آية محمد" بمناسبه ذكرى مولدها. ♡
- كل عام وأنتي دائماً بخير ي كل الخير..♡
- كل عام وأنتي جنة لمن عرفك.. ♡
- كل عام والسعادة دائما تملء قلبك وروحك ..♡
-اياكي والانطفاء عزيزتي كوني دائما الجانب المشرق ف الحياة التعيسة تلك.. ♡
---------------------
"اللهم إنّا نستودعك غـ زة وبيت المقدس وأهل القُدس وكل فلسـ طين."
---------------------
بعد انتهاء الجميع من تهنئه بعضهم على هذا الخبر الصار استأذن زين من خالة ليجلس وحدة مع حور، ووافق وقال لحور : خدي زين يا بنتي واقعدوا في البلكونة.فهزت حور رأسها وذهبت وزين خلفها الي البلكونة، وبعد انا جلس كليهما بدأ زين الحديث وقال : المعاد مناسب ليكي.
فَـ ردت حور : ايوة مناسب، بس لية اختارت تاريخ عيد ميلادي يكون نفس تاريخ الخطوبه.
زين : حبيت اثبتلك اني مش بضحك عليكي في كلامي ولا بتجوزك علشان انتقم منك على القلم والكلام دة، وبعدها ضحك وابتسمت حور له،.
وقال زين :انا طلبت نقعد سوا علشان اقولك على اللي عملته، واتمنى تقبلي من غير اعتراض ومتفهميش اللي عملته غلط، أو أنه يكون تدخل مني.
نظرت له حور وقالت : لية انت عملت ايه خلاك تقولي كدة.
نظر لها زين وبعدها اخرج من جيبة بطاقة وقال وهو يفتحها أمامها : بصي بعد ما نزلتك امباراح انا كنت مقرر معاد الخطوبه بس حبيت يكون مفأجاة وكل حاجة تخص الخطوبه مفأجاة، فأنا روحت حجزت البيوتي سنتر، وبعدها طلعت على مصنع تابع للشركة واديتهم تصميم الفستان بتاعك علشان يتعمل ودة هيكون مفاجأة مش هتشوفيه غير يوم الخطوبه إن شاء الله ناقص بس المقاسات بتاعتك علشان يبدأو تنفيذ، في بنت هتجيلك بكرة بإذن الله من المصنع تأخد المقاسات بتاعتك، وبعدها اتصلت بالقاعة واتفقت معاها على كل حاجة، وجهزت الدعاوي كمان بتاع الخطوبه.
حور وهي تنظر لة بإندهاش : انت ازاي لحقت تعمل كل دة من امباراح للنهاردة.
زين وهو ينظر لهل ويضحك قائلاً : يا بنتي انتي متعرفيش انا مين، بمكالمة تليفون بس خلصت كل حاجة وكنا في إجازة كمان.
حور: لا بجد انا اتفجأت من كل دة.
زين : سيبك من كل دة، المهم انتي اتضايقتي من اللي عملته.
حور : لا انا بس اتفجأت من كل دة، بس برضوا لازم بابا يعرف كل دة، ما اتكلمتش قدامه لي.
زين : حبيت اعرف رأيك الأول، علشان لما احكي متتصدميش جوا وممكن كنتي تعترضي.
حور: كان فعلا ممكن اعترض وكويس انك قولتلي الأول، يلا نقوم علشان كفايه قاعده لوحدنا علشان انت تقول للكل على قرارك دة.
أنت تقرأ
"حُورية زين" لـ إيمان أحمد✓
Misterio / Suspenso(بسم الله الرحمن الرحيم) -هذة الرواية اول أعمالي، إهداء لعائلتي وزوجي وابني وأصدقائي ولكل من دعمني وساندني. - إهداء لكل من خذلة الزمن والصديق والحبيب. - إهداء للذين يمرون في الحياة دون ضرر للآخرين. كان متعجرفاً قاسياً مغروراً متكبراً، حتي جاءت ه...