27 - "بداية النهاية"

302 7 10
                                    

(بسم الله الرحمن الرحيم)

الفصل السابع والعشرون ( بداية النهاية )
#حورية_زين
#- لـ إيمان أحمد|(إيما)

---------------

أتمنى أن يأتي ذلك اليوم الذي تكون فيه اجنحتي طائرة لا يسعها المكان من شِدة فرحتها لحصولي على كل الأشياء التي أُحِبَها .

- لـ إيمان أحمد

----------------------

كان وضع الفتيان في فيلا "المحمدي" لا يختلف كثيرًا عن وضع الفتيات.

كان "أدهم" يفتح مكبر الصوت على بعض الموسيقى الشعبيه وهو يقوم بالغناء معها بل ويرقص أيضاً هو و "مالك"، و الأدهى من ذلك أن "ياسين و زين" قد شاركوهم الرقص أيضاً.

"أدهم" وهو يرقص ويغني ويُشير الي "مالك" : لموا كُل العِيلة وشغلوا الديجيهات عشان عريس الليله السُكري الشربات.

"زين" وهو يقف ويصدم الجميع ويرقص معه ويكمل الأغنيه : هاتوا ابوه هاتوا امه هاتوا خالو وعمه.

"مالك" بسعادة وهو يقف ويرقص مع اخواته : ايدك ف ايدى نرقص فى عيدى والناس علينا تتلم.

" ياسين" وهو يضع يده على كَتِف "زين" ويشكل دائرة وفعل الآخرون مثله وقد شكلوا دائرة وهم يقولون : ولاا ولاا إيه انت يلا هنقضى الليله هزار، ويلا نفرح ونولع نار.

وبعدها احتضنوا بعضهم وضحكوا سوياً.

"مالك" بسعاده : ربنا يباركلي فيكوا يا اخواتي ومتحرمش منكوا ابداً، شكراً على وجودكوا في حياتي.

"أدهم" بتريقه : شكراً على وجودكوا في حياتي، ما تنشف ياض كدة مالك قلبت على "ليان" .

"زين" بسخرية : وهو يعني لو " ليان" هي اللي بتتكلم كانت هتقولك كدة، دي هتديك واخدة كيفي كدة شبه البت سوكه العبيطة.

فضحكوا على هذا التشبيه وبعدها اردف "مالك" : طب خد بالك بقا لتسمعك.

"زين" بخوف مصطنع : احفظنا يارب منها.

فضحكوا مرة أخرى، وبعد قليل من الوقت تجهز "مالك" و الفتيان أيضاً.

قبل أن يضع البيبيون امسك أخيه يده ونظر اليه : انا بحلم باليوم دة بقالي كتير اوي، ابني واخويا الصغير و صاحبي خلاص لقى سعادته معي اللي قلبه اختارها، خلاص قلبي ارتاح لما شوفت سعادتك و راحتك، فرحتي النهاردة مفيش حاجة تِسعها وانا شايفك قدامي احلى عريس في الدُنيا، خليك عارف اني دايماً بحبك و دايماً في ضهرك وجمبك وقت ما تحتاجني كنت بقسي عليك اوقات بس دة علشان تكون راجل يعتمد عليه وتقدر تفتح بيت والكل يفتخر بتربيتك ، مش عارف بقول الكلام دة ليه دلوقتي بس حسيت اني لازم اقوله، النهارده جه اليوم خلاص وحلمى هيتحقق اني البسك بإيدي.

"حُورية زين" لـ إيمان أحمد✓حيث تعيش القصص. اكتشف الآن