(بسم الله الرحمن الرحيم)
الفصل السادس عشر ( معرفة مَنْ الفاعل )
#حورية_زين
#- لـ إيمان أحمد|(إيما)
----------------------
اللهُّم لا تجعل الدُنيا أكبر همنا ولا مَبلغ علمنا ولا إلى النار مصيرنا ، وأجعل الجنّة هي دارنا وقرارنا ، اللهُّم إنا نعوذ بك من زوال نعمتك وتحول عافيتك ومن فجائة نقمتك ، ومن جميع سخطك يارب العالمين ، اللهُّم إغفر لنا وإرحمنا وعافنا وإعفُ عنا وإكرمنا ولا تهنا.
----------------------
كان الجميع ينظر إلى أشرطه الفيديو المسجلة بتركيز وهم يرون "نرمين" تضع ادوية في قهوة "مالك" كل صباح، واستمعوا الي محادثاتها مع كلاً من "سليمان وشاهي"، وبعد الانتهاء منها نظروا لبعضهم.تحدث "أدهم" اولاً : يا بنت الكلب بقي كل دة يطلع منك انتي.
مالك : انا كنت بربي حية في مكتبي.
أدهم : حية مين بس، دي حربايه متلونة قلباً و قالباً .
نظر "ياسين" الي "زين " الصامت واردف : في ايه يا صاحبي ساكت لية.!
زين : بفكر في قذارة "سليمان وشاهي" اللي مش بتنتهي.
ياسين : الحساب يجمع يا "زين"، احنا بشرايط الفيديو دي نوديهم ورا الشمس.
زين : بس مش دة اللي انا عاوزه يا "ياسين"، انا عاوز اكشف كل اعمالهم المشبوهه، لازم الف حبل المشنقة حوالين رقابتهم.
أدهم : طب وانت هتعمل ايه دلوقتي يا" زين ".!!
زين بتفكير : هنلعب زيهم بالظبط، بس من غير ما يعرفوا اي حاجة، هنخليهم مفكرين إن خطتهم نجحت، المهم دلوقتي "مالك" بكرة الصبح هيبان قدامهم انه سافر وهيجي على هنا، وأنا هطلب من "نرمين" تكون مساعده في مكتبي مع "مريم" وهوصلها كل المعلومات اللي عاوز انها توصلها، و يا أنا يا هما.
مالك : المهم انت يا "زين" تأخد بالك من نفسك ومن كل اللي في البيت ومن مراتك.
زين مربتاً على كتفة : ركز انت بس في علاجك و متقلقش على حاجة، وراك رجالة.
مالك وهو يضع يده على يد اخية ويشدد من مسكتها : دة اللي انا متأكد منه يا "زينة الرجال" .
أدهم: المهم دلوقتي يا رجالة.!!
ياسين : ايه المهم غير اللي بنتكلم فيه.!!
أدهم : أنا طبعا اهم، انا عاوز اخطب يا جدعان.
ياسين وهو يقذفة بما في يداه : البِعيد جِبلة مش بيحس، احنا في ايه والا في ايه يا زفت انت.
أدهم بآلآم : في ايه يا جدع قولتلك مية مرة ايدك تقيله، وبعدين بفرفشكوا شويه،وبعدين ما تيجوا نعمل خطوبه بجد وتبقى تموية عن اللي هنعملة.
ياسين : يا ابني بطل تناحتك دي، وبعدين انت شايف العروسه واقفه على الباب.
أدهم وهو ينظر "لزين" العروسة جاهزة ومستنية، والا انت ايه رأيك يا "زين".!
أنت تقرأ
"حُورية زين" لـ إيمان أحمد✓
Mistero / Thriller(بسم الله الرحمن الرحيم) -هذة الرواية اول أعمالي، إهداء لعائلتي وزوجي وابني وأصدقائي ولكل من دعمني وساندني. - إهداء لكل من خذلة الزمن والصديق والحبيب. - إهداء للذين يمرون في الحياة دون ضرر للآخرين. كان متعجرفاً قاسياً مغروراً متكبراً، حتي جاءت ه...