05.12.2024
"Lila, hadi kızım uyan geldik." Turan amcanın sesi ile gözlerimi araladığımda huzursuzca kıpırdandım.
"Neredeyiz?" Etrafıma bakındığımda bir apartmanın önünde kocaman bir kamyonun arkasındaydık.
"İzmirdeyiz kızım, yeni evimize geldik." Başıma saplanan ağrı ile dudaklarımdan ufak bir inleme firar etti.
'Yeni evimize geldik kızım, uyan artık.'
'Anne ya siz gidip yerleştirin eşyaları.'
'Mızmızlanma uykucu, eve çıkıp odanı seç eşyaların oraya taşınsın.'
Hatırladığım ufak bir kısım ile gözlerim doldu.
"Ne oldu? İyi misin Lila?" Turan amca endişeyle bana baktı.
"İyiyim, sadece bazı sesler duydum. Annem ile konuşmamdı galiba." Arabanın kapısını açtığımda üzerimdeki ince pijama yüzünden içim ürperdi.
"Turan amca ne olurdu düzgün giyinseydim? Hadi pijama giymemi anladım, neden tavşan desenleri olan bir pijama giydim?" Turan amcanın ısrarıyla giymiştim bu pijamayı.
"Ufak bir kız çocuğu gibisin işte ne güzel." Turan amca cümlesini bitirdiğinde kıkırdadım.
Taşımacılar kamyonun kapaklarını açtığında apartmanın bahçe duranına yaslanıp etrafa bakındım. Turan amca eşyaların nereye konulacağından söz ederken duyduğum ses ile başımı sola çevirdim.
Motor tam önümde durduğunda uzun boylu, kaslı birisi indi motordan. Kaskı çıkarıp bakışlarını üzerimde gezdirdiğinde tavşanlı pijamama lanet ettim. Taş gibi çocuğun karşısında pijama ile duruyordum. Yanıma yaklaşıp tokalaşmak için elini uzattığında utançla elimi uzattım.
"Selam tavşan. Ben Mavi, alt komşunuzum." dedi gülümseyerek.
"Selam, ben Lila. Tanıştığımıza memnun oldum Mavi." dedim yüzümde ufak bir tebessüm oluştu.
İsimlerimizin tuhaf uyumu beni heyecanlandırsa da bakışlarımı kaçırdım. Ellerimiz ayrıldığı sırada Turan amca yanımıza geldi.
"Merhaba delikanlı?" dedi Turan amca.
"Merhaba abi, alt komşunuzum ismim Mavi. Yardım edebileceğim bir şey var mı?" dedi isminin Mavi olduğunu öğrendiğim çocuk.
Turan amca kısa süre duraksayıp düşündükten sonra boğazını temizledi.
"Lila sıkılmışa benziyor, işin yoksa motor ile bir kaç tur atın, bende o sırada işleri halledeyim." dediğinde şaşkınlıkla Turan amcaya baktım.
"Lila, eğer sen de istersen turlayalım?" dedi Mavi. Utançla bakışlarımı kaçırıp üstüme baktım.
"Üstümü değiştirmem gerekiyor." dediğimde Turan amca beni başıyla onayladı.
"Meryem sana kıyafet çıkarır ama taşımacılar evde orada giyinemezsin. Mavi evin müsait mi?" Burada olanları anlamlandıramasam da şaşkınca onları izledim.
Meryem abla kıyafetlerimi getirdiğinde Mavi ile onun evine gittik. Yönlendirmesi ile odasına girdiğimde o içeriye girmedi.
"Sen üstünü değiştir ben kahve yapayım, sonra çıkarız." diyip kapıyı kapattı. Elimdeki kıyafetleri yatağının üzerine bıraktığımda odasına göz gezdirdim.
Mobilyaları beyaz ağırlıklıydı, komodinin üzerindeki çerçeveyi elime alıp fotoğrafı inceledim. Evin önüne geldiği motorun üzerinde iki kişilerdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LİLA & MAVİ / TEXTİNG
Teen FictionMavi: Fotoğraf atmayı kes. Siz: Neden? Mavi: İstemiyorum. Siz: Etkileniyor musun? Mavi: Yüzünü görmediğim, tanımadığım birinden etkilenecek kadar düşmedim. Siz: Yalancı :) 〽️ Tüm Hakları Saklıdır...