"Kızım sana kaç kere söylüyorum; uyumadan önce gündüz kuşaklarının tekrarını izleme diye. "
" Demek ki söylemek yetmiyor, ağzıma ağzıma vurman lazım. "
" Vallahi şaka bir tarafa hâlâ ikimizin de kadroyu aldığına inanamıyorum. "
" Cicişler nasıl morardı gördün mü? İçimin yağları aktı gitti, rahat bi üç kilo verdim içeride. "
" Ama Demir bey biz çok çalıştığğkk "
" He he milletin kuyusunu kazmaya çalışmaktan gözleri başka şey görmedi. Ne anladım biliyor musun? Başarı asla tesadüf değil. Bu adamlar çalışacak köleyi gözünden tanıyorlar. "
" Düştük mü biz de kurtlar sofrasına Azram? Ham yaparlar mı bizi "
" Seni kıtlama şeker yaparlar, beni de salça. "
" Yine iğrenç bir benzetme. Her neyse akşam ne yapıyorsun? Eğer işin yoksa bizim şirketin 40. Yıl yemeği var oraya gelsene. İlerideki iş ortaklarımızla tanışırız. "
" Aman aman ben hiç almayayım şimdi kalkar birine ortağam falan derim, neme lazım. Bir günde bir sıçış hikayesi yeter bence. Bana kalırsa sen de gitme. Annem akşama kalbura bastı yapacak. Yanına da bir ayran çalkalayıveririz misss. "
" İnan size gelmek daha cazip ama bu yemeğe gitmezsem babamla bozuşuruz. Her fırsatta benden geleceğin ceosu olarak bahsediyor. "
" Geleceğin ceosu değil, ceoriyesi diye kaç defa dedim kızım sana? Özümüzü kaybetmeyeceğiz, sonuna kadar cinsiyetçi kalıpları savunacağız. "
" Yarın ki sınıf buluşmasını da sizin obada yapalım istersen? Sen de azıcık değişen düzene ayak uydursan ne olur sanki? "
" Olmaz! Bu alemde değişim bile değişir ama Azra Ardıç değişmez. "
" Biz kaç saattir neden taksi bekliyoruz Azra? Senin araban otoparkta değil mi? "
" Evet otoparkta ama okul buraya çok ters. Şimdi o trafiğe girmek istemiyorum. Akşam döner alırım tekrar. "
" Alem kızsın yemin ediyorum. Hatta anlaşılması çok zor olan bir kolaycısın. "
" Neyse beni boş ver de sen neden arabayla gelmedin? "
" Sabah uyandığımda başım çok dönüyordu, cesaret edemedim. "
" Elif artık bu kendini umursamazlığın canımı sıkmaya başladı. Ne zaman adam akıllı muayene olmayı düşünüyorsun? Baş dönmelerin son zamanda iyice sıklaştı farkında değil misin? "
" Farkındayım ama sevmiyorum hastaneleri. Hem kansız olduğumu sen de biliyorsun. Yıllardır takviye alıyorum bunun için. Büyük ihtimalle o yüzden. Çok büyütmeye gerek yok yani. "
" Bu durum benim hiç hoşuma gitmiyor haberin olsun. Annenlere de bir şey söylemiyorsun belli. Eğer Figen teyzenin haberi olsaydı şimdi Amerika'da olurdunuz. "
" İşte bu yüzden onlara bir şey söylemiyorum. En ufak bir şeyi bile haddinden fazla abartabiliyorlar. Neyse senden kurtuluş olmadığını anladım. En kısa zamanda gideceğim doktora, söz veriyorum. "
" Ben de seninle geleceğim. Kendi kulağımla iyi olduğunu duymak istiyorum. "
Uygulamadan çağırdığımız taksi, öğlen trafiği sebebiyle epey geç gelmişti. Bu sayede de okuldaki yemek saatini kaçırmış ve karar analizi dersine aç açına girmiştik. Dersin hocası da uzattıkça uzattı ve sırtıma yapışan karnımla kendimi kafeteryaya zor attım. Elif çok fazla acıkan bir insan değildi. Onun tek zaafı çikolata ve şerbetli tatlılar olduğu için üç öğün tatlı yemeye razıydı. Ama ben daha kahvaltı sofrasından kalkarken, öğlen okulda yiyeceğim pideli köfteyi düşünüyordum. Allah'tan yediğimi inkar edecek kadar karaktersiz bir metabolizmam vardı da kolay kolay kilo alamıyordum.