Na het afwijzen van zijn verzoek, vertrok ik terug naar huis, gezien ik had afgesproken met Liz. Ze wilde per se naar één of andere kroeg gaan, waar ze iedere vrijdagavond heen ging met haar broer. Maar aangezien hij op studiereis was sinds afgelopen maandag, was ik het nieuwe slachtoffer.
Ik had eigenlijk altijd een hekel gehad aan feestjes of openbare gelegenheden waar alcohol werd geschonken, omdat het dan altijd verpest werd door de mensen die een slokje te veel ophadden. Mensen zoals Liz. Hoe vaak ik haar niet had moeten opvangen, viel niet op één hand te tellen.
Op dit moment stond ik op haar te wachten bij de fontein in de stad. Aangezien Liz aan de andere kant van de stad woonde, en altijd te laat kwam, had ik ook ruim de tijd genomen. Alsnog was ik eerder dan zij.
'Joehoe!' riep Liz, die slingerend het plein op gefietst kwam. 'Ik ben errrrrr!'
Ik grinnikte en zette mijn fiets in het fietsenrek bij de kroeg.
Het zag er in ieder geval gezellig uit. Maar dat sprak voor zich, aangezien het plein rondom de fontein propvol gebouwd was met gezellige cafétjes.
Waar Liz altijd heen ging, ging de rest van de school ook heen. Dat wist ik, omdat mijn hele Facebook newsfeed volstond met 'Was een gezellige avond in de Stadscirkel.'
Ik moest toegeven dat het er van buiten in ieder geval al gezellig uitzag, ondanks dat het al stampvol zat en ik me al ergerde aan Liz, die opgewonden aan mijn arm trok.
'Ik ben zo blij dat je eindelijk eens een keertje met me mee gaat!' riep ze vrolijk. 'Dat werd echt tijd.'
Rollend met mijn ogen keek ik haar aan. 'Liz, heb je al gezopen?'
'Nee, hoor!' zei ze onschuldig, maar de licht penetrante alcohol walm die uit haar mond kwam, viel niet te missen. 'Hoe kóm je erbij?'
Ik zuchtte diep en liep vervolgens met haar mee naar binnen. Het rook naar sigaretten en zweet, maar het was een mooi gebouw.
Langs de zijwanden stonden ronde tafeltjes, waar groepjes jongeren aanzaten en bij de bar stonden een aantal krukken. De rest van het café was leeg, maar nu gevuld met mensen die stonden te kletsen, dansen of wat rondhingen.
We gingen aan de bar zitten en Liz bestelde meteen een drankje voor ons allebei. Ik liet mijn ogen over de mensen glijden, en herkende een paar mensen van school. Ik glimlachte naar een meisje dat vrolijk naar me zwaaide. Volgens mij had ik economie met haar.
'Trouwens,' onderbrak Liz mijn gestaar, 'ik wilde nog wat aan je vragen.'
'Hm?' Ik draaide me naar haar om.
Ze speelde met een bierviltje. 'Timo vroeg of wij bij hen op de verdieping kwamen slapen.'
'Huh?' vroeg ik verbaasd.
Ze knikte opgewekt. 'Ja, met de reis van school.'
Schouderophalend keek ik haar aan. 'Het maakt mij niet echt veel uit, als ik maar bij jou op de kamer slaap en niet bij één of andere vreemdeling.'
Ze lachte. 'Nee, natuurlijk niet! Dat regel ik wel!'
'Oké,' zei ik opgelucht, 'dan is het goed. Weet jij eigenlijk waar we heen gaan?'
'Ik hoorde van Timo dat de leraren het vaag over Spanje hadden. Dus ik ben benieuwd!'
'Ik ook!'
Opeens sloeg iemand een arm om mijn schouders en drukte een kus op mijn slaap. 'Haaaaaalllooooo Arwen!' tetterde een stem in mijn oor.
Door het geurtje wist ik dat het River moest zijn.
JE LEEST
Zonder omhaal
RomanceArwen Westerveld heeft het niet altijd even makkelijk thuis. Haar ouders - vooral haar vader - zijn groot fan van Lord of the Rings. Dat is dus ook de reden dat ze vernoemd is naar een Lord of the Rings personage en dat haar huis volledig in het tek...