Natuurlijk had ik erover nagedacht: een nieuwe relatie beginnen zodat Miranda en mijn stiefmoeder me niet meer lastig zouden vallen. Maar ook gewoon om opnieuw te beginnen.
Gisterenavond, toen Luc en ik naar De Stadscirkel gingen, had ik te veel gedronken. Wanneer deed ik dat niet? Op die momenten zelf boeide het me allemaal geen zak, maar achteraf kreeg ik spijt en wenste ik dat ik mezelf kon tegenhouden.
In eerste instantie was het een grapje, dat Arwen mijn vriendinnetje was. Maar Miranda trapte er zo heerlijk in, dat ik zou wíllen dat het zo was. Bovendien was Arwen interessant en zou ik nog iets uit de relatie kunnen halen, en ze was mooi.
Ik had dus twee opties: of ik zou haar voor me winnen, of ik zou haar vragen om me te helpen en te doen alsof ze mijn vriendin was. Hoewel dat eerste aantrekkelijk klonk, wist ik dat de tweede beter zou zijn: we waren er tenslotte toch al mee begonnen.
Zuchtend wreef ik over mijn gezicht en nam een slok van mijn koffie. Ik had helemaal nergens zin in vandaag. Ik had gewoon zin om mezelf een ongeluk te zuipen en de hele dag in bed te liggen. Maar dat kon niet.
Mijn vader en Katinka waren een weekendje weg en ik had beloofd dat als de huishoudster mijn kamer zou opruimen, ik de boodschappen ging doen.
Ik stond op en sleepte mezelf naar de badkamer, waar ik douchte en schone kleding aantrok. Vervolgens vertrok ik naar de supermarkt.
Mijn hoofd was er duidelijk niet bij, want ik had geen idee wat ik moest kopen. Brood of melk of zo?
Bijna direct liep ik richting de flessen sterke drank. Voordat ik het doorhad, had ik al een fles tequila gegrepen en ik kneep er zo hard in dat mijn knokkels wit werden. Verdomme.
Ik had honger, waar wist niet waarin. Koekjes? Koffie?
Ik liep richting pad drie, toen ik opeens een wel heel bekende bos bruin haar zag. Verbaasd fronste ik. 'Arwen?'
Betrapt draaide ze zich om. 'Hé, River!' zei ze.
Plots bedacht ik me dat ik de fles tequila in mijn handen had, dus ik verstopte hem snel achter mijn rug, ook al wist ik bijna zeker dat Arwen hem al had gezien.
'Was het nog leuk gisteren?' veranderde ik snel van onderwerp.
'Nou ja, gewoon.' Ze haalde haar schouders op.
Een beetje ongemakkelijk krabde ik aan mijn hoofd. 'O.' Ik had geen idee wat ik moest zeggen. 'Oké.'
Ze kuchte en zei: 'Ja.'
Nu was mijn kans, wist ik. Ik moest het nu aan haar vragen. Maar hoe vroeg je zoiets?
Ik zuchtte. 'Arwen, zou je...' Ik onderbrak mezelf. Zo vroeg je dat toch niet?
'Wat?' Ze klonk nieuwsgierig.
Shit, shit, shit. Oké, ik vroeg het gewoon.
'Arwen, zou je mijn vriendin willen zijn?'
Als ik nu niet recht tegenover haar stond, had ik mijn ogen dichtgeknepen en gewacht op de afwijzing, die keihard in mijn gezicht zou slaan.
Ze proestte. 'Watte?'
Wat dééd ze? Nu moest ik het nogmaals zeggen.
'Of je mijn vriendin wilt zijn.' Dit was een kwelling. 'Als in; speelvriendin.'
'Sorry?'
Ik ging het niet nog eens herhalen, dan kon ik mezelf net zo goed ter plekke van het leven beroven. Ik was haar echter wel een uitleg verschuldigd.
Ik slikte en zuchtte. 'Ja, ik word gek van Miranda. Ze loopt alleen maar achter me aan, en wil haar eigenlijk duidelijk maken dat het klaar is, maar dan heb ik wel iemand nodig die daar de reden van is.'
Ze was beledigd, ik wist het. Ze snoof, kwaad. 'O, dus daarom zit je de hele tijd zo aardig tegen me te doen.'
'Wat...? Nee, Arwen!' Wat moest ze wel niet van me denken?
'Ja, wat dan?'
Ik haalde mijn schouders op, om het een stuk minder zwaar te laten lijken. 'Nou, nee. Het was meer iets dat ik gisterenavond had bedacht, nadat ze jou en mij zo lastig viel. Toen deden we ook al alsof we iets van elkaar waren.'
'River! Je snapt het echt niet, hè?' Ze klonk gefrustreerd.
Ik wilde niet gemeen lijken, of harteloos of zo. Daarom drukte ik mijn nagels in mijn handpalmen. 'Ik snap het heus wel! Maar het is gewoon ingewikkeld!'
'Arwen, luister,' smeekte ik. 'Kom met me mee naar mijn huis, dan leg ik alles uit.'
'Prima,' antwoordde ze. Gelukkig.
A/N: Bah, wat een smerig woord is speelvriendin dan?
Ps: HAPPY NEW YEAR XOXOXO
JE LEEST
Zonder omhaal
RomanceArwen Westerveld heeft het niet altijd even makkelijk thuis. Haar ouders - vooral haar vader - zijn groot fan van Lord of the Rings. Dat is dus ook de reden dat ze vernoemd is naar een Lord of the Rings personage en dat haar huis volledig in het tek...