Hoofdstuk 16: Ingewandenpudding

3.8K 361 143
                                    

De rest van die week liet Miranda me met rust. Ik wist niet of dat kwam omdat ze een enorm destroings-plan aan het opzetten was of gewoon zomaar, maar het maakte me ook niet zoveel uit.

Met mijn arm ging het al stukken beter. Ik moest het wel iedere avond goed schoonmaken en een nieuw verband aanleggen, maar daar had ik een hele lieve moeder voor, dus dat scheelde.

Zaterdagavond zou River komen eten, waar ik best wel een beetje zenuwachtig over was, want ik besefte me steeds meer dat ik de nep-relatie best wel leuk begon te vinden en dus ook Rivers aanwezigheid.

Overdag had ik met Liz in de stad afgesproken, want dat was al zo lang geleden! Om half twee hadden we bij de grote Zara afgesproken en ik kwam vijf minuten later, omdat ik wist dat Liz er zeven te laat kwam. Uiteindelijk kwam ze er zelfs negen te laat – ik had het bijgehouden – maar dat was geen verrassing.

'Dag, kind,' begroette ik haar. 'Had je een harde keutel of was je weer eens langzamer dan je dacht?'

Liz sperde haar ogen wijd open. 'Hou je jezelf in toom, aub. Ik ben keurig' – ze keek op haar horloge – 'tien minuutjes te laat.'

'Geweldig.' Ik sleepte haar mee de Zara in. 'Vanavond komt River eten en ik moet hem wel een beetje blijven verleiden.'

'Waarom zou je?' vroeg Liz, terwijl ze haar vingers over het suède van een jasje liet glijden. 'Jullie hebben toch al een relatie.'

Ik schraapte mijn keel. 'Het moet wel een beetje spannend blijven in de relatie, hoor. Anders zijn we zo snel op elkaar uitgekeken.'

'O, ja,' merkte Liz droog op, 'alsof jij ooit uitgekeken zal zijn op River.'

Ik fronste. 'Wat bedoel je daar nou weer mee?'

Ze rolde met haar ogen en negeerde mijn vraag. 'Wat vind je hiervan?'

Ik beet op mijn lip en bekeek het rode bodycon geval. 'Hm, misschien een beetje té verleidelijk. Vergeet niet dat mijn ouders er ook bij zullen zijn, hè?'

'Zeg dat dan metéén, idioot!'

De rest van de middag ging er ongeveer hetzelfde aan toe, en uiteindelijk plofte ik uitgeput neer op mijn bed. Dankzij Liz had ik nu de perfecte outfit gevonden en ik kon niet wachten om het aan te trekken, maar eerst moest ik douchen.

Ik probeerde mijn arm, zo goed en kwaad als dat kon, droog te houden en het lukte me aardig. Vervolgens trok ik mijn nieuwe, gebloemde jurkje aan en föhnde mijn haar. Ten slotte deed ik een minuscuul beetje make-up op, en tegen de tijd dat ik klaar was, ging de deurbel.

Vrolijk neuriënd liep ik de trap af en maakte de deur open met de grootste glimlach allertijden.

River stond daar met een enorme bos rode rozen. 'Hallo, schatje van me.'

Ik grinnikte. 'Dag, droomprins. Is dat voor mij?'

'Nee,' antwoordde hij.

'O?' Ik leunde tegen de deurpost. 'Voor wie dan?'

'Voor je moeder.' Hij keek me aan alsof ik gek was. 'Natuurlijk voor jou, idioot.'

Ik nam ze van hem aan en glimlachte. 'Anders was je wel echt de ideale schoonzoon. Nu ben je alleen de perfecte vriend.'

'Genoeg voor mij.' Hij stapte binnen en drukte een kus om mijn wang.

Ik bloosde stiekem. 'Wat romantisch.'

Ik manoeuvreerde hem naar de woonkamer waar mijn moeder net alsof deed of ze River niet verwacht had, maar ik wist heus wel dat ze ons had staan begluren. De smiecht.

'Hallo River,' begroette mijn vader hem vriendelijk terwijl hij opstond om hem een hand te geven. 'Alles goed?'

'Ja, prima!' River schudde hem netjes de hand. 'Met jullie ook, hoop ik?' Hij wierp nu ook een blik op mijn moeder, die hem bekeek alsof hij een God was.

Mijn vader knikte. 'Joah, z'n gangetje.'

'Eh, River en ik gaan nog even naar boven. Roep maar als het eten klaar is.' Ik pakte Rivers hand.

'Is goed, schat,' antwoordde mijn moeder. 'Laat je je slaapkamerdeur open? Voor als ik moet roepen dat het eten klaar is en zo.'

'Ja, ja.' Ik wist heus wel wat ze daarmee bedoelde. 'Tot straks.'

River en ik vertrokken naar mijn slaapkamer en met een zucht liet ik me op mijn rug op het bed vallen.

'Zo,' zei River, 'ik zal de deur maar even open laten, voor als het eten klaar is, weet je wel.'

Ik ging rechtop zitten en keek hem spottend aan. 'Doe niet zo stom, River. Jouw moeder zou het ook niet leuk vinden als jij voor het eten nog even snel gaat batsen.'

'Na het eten ook niet, hoor,' zei hij met een knipoog. 'Maar met zoenen heeft ze geen probleem.'

Ik glimlachte. 'De mijne ook niet, hoop ik.'

'Dat is mooi.' Grijnzend ging hij naast me zitten en draaide zijn gezicht naar me toe. 'Want dan kan ik lekker dit doen.' Hij drukte een kus op mijn voorhoofd. 'En dit.' En eentje op mijn neus. 'En... dit.' Hij drukte zijn lippen op de mijne.

Voordat hij zich weer terug kon trekken, kuste ik hem terug. Eerst voorzichtig en toen ik merkte dat hij meegaf, iets ruwer. Mijn linkerhand lag op zijn rechterschouder en mijn rechterhand woelde door zijn haar.

Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik écht zoende, en het voelde raar maar het ging bijna automatisch. En het gevoel van Rivers lippen op die van mij gaven me een gek maar fijn gevoel. Het zorgde voor kippenvel op mijn armen en verlangen in mijn hart.

Rivers handen lagen op mijn heupen en zijn duimen draaiden kleine cirkeltjes over mijn buik. Hij gaf me zo'n raar gevoel, alsof mijn ingewanden tot pudding versmolten en mijn hart twee keer zo groot werd.

Ik bedacht me hoe fout ik bezig was, maar realiseerde me ook hoe erg ik hiervan genoot en dat maakte me onzeker.

Na een tijdje lieten we elkaar los en een beetje buiten adem keken we elkaar aan. Rivers haar zat een beetje in de war, zijn overhemd was verkreukt en zijn mond stond een beetje open, wat er ontzettend lief uitzag.

We staarden elkaar zolang aan zonder te bewegen, en ik bedacht me plots hoe vreemd dit eruit moest zien.

Precies op het moment dat hij zijn mond open deed om iets te zeggen, klonk de stem van mijn vader van onder aan de trap.

'Jongens!' riep hij. 'Het eten is klaar!'

A/N: HEUJ ze hebben gessssoend echt heel romanties en zo. TROUWENS sinds vandaag staat ook bij ons de kerstboom #heuj #fissa :D LATURSZZZ

PS LEES ALLEMAAL EMOTIELOOS VAN Icesage want het is SUPER LEUK :D



Zonder omhaalWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu