Hayat çok garip, sabah daha hırsızlık vakası ile ilgileniyorsun hatta bundan mağdur olan biri için üzülüyorsun o da yetmiyor senin de aynı şeyi yaşayacağın yere doğru giderken bunu anlatıyorsun.İlk önce kendi odama gittim. Laptop, bir miktar para vardı. İkisinin de çalındığını düşünüyordum. Ama sadece laptop alınmıştı. Neden paraları almamıştı?
Salona geçtim. Her yer dağılmıştı. Tv ünitesinin altındaki bütün dolap yerle bir olmuştu.
Antika bir saat vardı. Maddi değeri çok yüksekti. Ama o da alınmamıştı. Hırsızlar ya kördü
Ya da bu işin içinde başka bir iş vardı.'Aslan. Sence de çok saçma değil mi? Hırsız olarak eve giriyorsun. Bir laptop alıp çıkıyorsun.'
'Bu laptop'ta önemli bir şey var mıydı?'
'Yani benim için değil de karakol için duran sicil belgeleri, kayıtlı olan suçluların liste-'
Kendi cümlemin ortasında durmuştum.
Hırsızların derdi para değildi. Kendi sicillerini temizlemek isteyen suçlular olabilirdi. Benim evimi nasıl bulmuşlardı?'Tamam sakin ol bizim ekibe haber veriyorum. Gelsinler. Bulucaz bu şerefsizleri merak etme.'
'Tamam. Sakinim.'
Bir sandalyeye oturmuş ne olacağını düşünüyordum.
Bir süre sonra ekip gelmiş. Parmak izi almak için etrafa dağıldılar. İbo yanıma geldi.
'Amirim geçmiş olsun. Nasıl oldu bu iş?'
'Ne bileyim? Biz de eve geldik. Bu şekilde gördük.'
'Biz derken?'
Aslanla göz göze geldik. İboya geri döndüm.
'Aslan amirin ben de dosyası kalmıştı. Onu verecektim.'
Niye yalan söylediğimi bilmiyordum. Utandım sanırım.
'Siz çalınan şeyleri arkadaşlara söyl-'
'Sadece laptop. İbo, ekiplere söyle detaylıca baksınlar. Mahalle giriş çıkışlarında kamera kaydı olan dükkan varsa alın. Bu normal bir hırsızlık değil.'
'Tamamdır amirim.'
Apartmanın önünden biraz uzaklaştık.
'Ben bir otel bulmaya çalışayım.'
'Niye?'
'Kafa dinlemeye bir otele geçeyim diyorum. Tövbe, Aslan eve bak bu halde orada kalamam herhalde.'
'Otele gitmeden aklına başka bir yer gelmedi mi?'
'Açelya yok ki. Şehir dışına çıktı. Tam zamanını buldu yani o da.'
'Miray, senin karşında koskoca Aslan Dinçtürk duruyor. Hala açelya diyorsun.'
Kastettiği şey onun evinde kalmamsa onun için hazırlıklı değildim.
'Tam olarak ne pozisyonla karşımda duruyorsun?'
Kulağıma eğildi.
'Senin sevdiceğin olarak.'
Göz kırptı. Neydi bu hareketler?
'Saçmalama istersen burada bu kadar ekip var. Biri görse...'
'Ne olur? Dersin, ne var kardeşim ben bu adamı seviyorum. Yanında kalmak istiyorum diye.'
'He sonra atsınlar beni işten.'