HUD : TH || BAB 20

803 28 6
                                    

               "Mama, tadi dekat school...cikgu Aish ada cerita pasal kapal terbang terhempas."

    "Kapal terbang MH78...9 kut, cikgu cakap mangsa kapal terhempas tu...semua ahli syurga, beruntungkan diaorang mama?"

      "Iya, beruntung sangat-sangat." kepala anaknya dielus. Apa perasaan Aish ye kalau dia cakap walidnya tergolong dalam kalangan yang Aish bicara sekarang?

    "Aish naik atas solat dulu okey!"

    "Baik princess!"

  Setelah bayangan Aish benar-benar hilang barulah air mata Cahaya mengalir. Dia tidak ingin terlihat lemah dihadapan Aish.

     'Abang anak kita dah besar,' gumam Cahaya di dalam hati. Tak sangka dia mampu membesarkan anak sulungnya seorang diri.

      "Hye Ryan! Tengok saya bawakkan awak apa, your favourite drink!" air greentea dihulurkan ke arah Ryan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

      "Hye Ryan! Tengok saya bawakkan awak apa, your favourite drink!" air greentea dihulurkan ke arah Ryan.

     "Awak dah mula kerja esok tau! Nanti gaji tu-"

    "Ye aku tahu." sampuk Ryan. Dah tiga kali Ellyna mengulangi perkataan yang sama, sampai dia pun naik muak.

     "Thank you sayang!"

Telefon bimbit Ellyna mula berdering menadakan ada panggilan masuk.

"Kejap ya sayang!" Ryan mengerutkan keningnya. 'Husband🌷'  siapa pula tu? Sesekali dia mengerling ke arah Ellyna yang sibuk bergelak tawa dengan seseorang diseberang sana. Entah dengan siapa dia berbual sekarang, dia malas mahu ambil tahu.

   Tiba-tiba sahaja wajah Cahaya mula bermain di benak fikirannya. Dia masih terfikir pasal isi dalam file hitam tersebut. Kenapa wajah itu tidak asing baginya?

   "Oh ye, saya nak balik dulu lah. Saya nak jumpa anak buah saya kejap."

   Ryan mengangguk.

   Ryan mengangguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ting!
Ting!
Ting!

     Dahi Ryan mengerut. Siapa pula yang hantar mesej malam-malam buta ni? Handuk yang baru digunakannya disidai. Rambutnya yang masih basah dan serabai diusap kebelakangan. Telefon bimbitnya yang berada di night stand dicapai.

    PDF? sepantas kilat pdf itu di download olehnya. Aneh, siapa pula yang menghantar pfd malam-malam ni... ke tersalah hantar ni? Setelah pdf itu benar-benar telah didowload, pantas sahaja ibu jarinya menekannya.

     Lagi-lagi Ryan mengerutkan keningnya setelah melihat gambar yang dihantar melalui pdf tersebut. Apa yang terjadi sekarang?

     Gambar Ellyna yang sedang berpelukan dengan seorang lelaki, tetapi yang lagi mengejutkan dirinya ialah Ellyna memakai gaun putih seperti seorang pengantin. Sama juga dengan lelaki disebelah Ellyna, lelaki itu mengenakan baju melayu putih dan ada keris pinggangnya. Tapi jujur dia cakap, dirinya masih jauh lebih kacak dari lelaki didalam gambar tersebut. Bahkan jauh bezanya.

   Pdf kedua ditekan. "Eh!"

Membulat matanya setelah dia melihat gambar dia mengenakan baju  pengantin berwarna biru cair, lagi lah dia terkejut setelah melihat wajah wanita disebelahnya.

    "Perempuan tu! Eh apa ni?!"

Tok! Tok!

     Pantas sahaja dirinya membuka pintu biliknya.

  "Tuan Ryan, ini ada hadiah untuk tuan Ryan, saya minta diri dulu." ucap Mak Jah sambil menghulurkan kotak yang diikat menggunakan tali reben. Setelah hadiah itu benar-benar berada di tangan Ryan, barulah dia berlalu pergi.

     Pintu bilik ditutup kembali, Ryan memandang sejenap ke arah kotak hadiah tersebut. Tak sangka dia ada peminat!

     Ryan tersengih, happy betul dia selepas dapat hadiah!

    'Mesti dari Ellyna,' ujar Ryan didalam hati.
   
     Laju sahaja kotak itu dibuka. Kening Ryan berkerut. Sijil? Cincin? Lain macam hadiah Ellyna bagi.

    "What the fu*k! Aku dah kahwin?!" melongo Ryan setelah melihat sijil tersebut. Tapi Ellyna cakap dia masih teruna?

     "Sijil palsu ni!" Ryan berdialog seorang diri. Tapi kenapa firasatnya mengatakan bahawa sijil ini asli? Ha sudah!

Ting!

013×××××××

Assalamualaikum, walid!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Assalamualaikum, walid!

      "Argh!!!!" seketika telefon bimbit milik Ryan selamat mendarat di atas lantai. Hampir gugur jantungnya setelah melihat mesej kali ini.

     Anak siapa pulak ni?!!
    

Cahaya x Hashr

Happy or sad ending🤔

HATI UNTUK DIA : TENGKU HASHR | CWhere stories live. Discover now