16.Bölüm ☄️

801 43 10
                                    

Belli bir süre bölüm atamayabilirim, biraz yoğunum. Şimdiden iyi okumalar:))

~~~~

"Yok, yanlış anladın"

Daha da açıklama gereği duydu.

"Defter de öyle güzeldir diye tahmin ettiğim için dediydim"

Alaeddin gene de pek ikna olmuşa benzemiyordu. 'Demek bu hâl ve hareketler hep o defter içindi ha Hileci? Alacağın olsun.' diye geçirdi içinden. Onaylamaz gibi başını salladı. Sonra Gonca'ya dönüp konuşmaya başladı.

"İmdi yolumuz ayrılır Gonca Hatun"

"Niye?"

"Toplantıya giderim, benimle gelemezsin"

"Ama-"

"Aması yok. Hem defter falan da yoktur toplantıda. Gelip n'apacan?"

Gonca biraz surat astı, tam gidecekken Alaeddin arkasından seslendi.

"Hileci Hatun"

Gonca hemen ona döndü. Ama kaşlarını çatmıştı.

"Kaç kez dicem ortalıkta bana Hileci deme diye"

"Dalgınlığıma geldi. Neyse. Diyecektim ki odada da boşuna arama, bulamazsın"

"Neyi?"

Alaeddin 'ciddi misin' der gibi baktı. Gonca ısrarla bakmaya devam edince açıkladı.

"Defteri Gonca. Bir de bilmezden geliyorsun. Sanki sabahtan beridir onun için uğraşmıyormuşsun gibi bir de anlamazdan geliyorsun"

Gonca ne diyeceğini bilemedi. Aslında haklıydı Medreseli. Defter için uğraşıyordu. Ama yine de hoşuna gitmemişti Alaeddin'in böyle söylemesi.

"Alaeddin"

"Benim toplantıya gitmem gerek, geç kalacam yoksa. Görüşürüz"

Gidişini izledi. "İnatçı şehzade" diye mırıldandı. Tekrar defteri düşündü. İçindeki merak yavaş yavaş sönüyordu, zaten Alaeddin de ikna olacak gibi durmuyordu.

"Zati tüm şiirleri okudum. Öbür yazıları da anlamadım pek. Başka da bir şey yoktu. Hediye neydi? Asıl onu merak ederim işte"

***
Odaya girdiğinde Alaeddin kapıya sırtı dönük, masa başında oturuyordu. Dalıp gitmişti, Gonca'nın geldiğini fark etmemişti. Gonca sessizce masaya yaklaştı. Tahta küçük bir kutuyu izliyordu şehzade. Sabırsızca eline alıp kurcalarken Gonca'yı fark etti birden.

"Oooo Nazlı Hatun sen ne ara geldin?"

Kutuyu bir kitabın altına koydu.

"Az evvel geldim, o neydi öyle?"

Gülümseyerek ayağa kalktı. Az önce kitabın altına sakladığı kutuyu alıp arkasına sakladı.

"Hani sabah bahsetmiştim"

Gonca heyecanla gülümsedi. Alaeddin küçük kutuyu uzattı yavaşça.

"İşte hediyen"

Gonca kutuyu aldı, yavaşça açtı. İçinde zarif bir yüzük ve kolye vardı. Bir süre yüzüğü ve kolyeyi inceledi Gonca.

"Beğendin mi?"

Gonca tebessüm ederek başını salladı. Gerçekten çok beğenmişti, o kadar süre beklemesine değmişti.

"Ee takmayacak mısın?"

"Hı?"

Güldü, kutunun içindeki yüzüğü aldı.

Sevda Masalı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin