Hikâyenin bu bölümünde ufak bir revize söz konusu. Biraz kopuk kopuk gibi görünebilir, düzenleme işini daha çok uzatırsam daha çok bekletmiş olacağım için bu şekilde paylaştım. İyi okumalarrr :))
***
Gonca yana dönünce alışık olduğu boşluk yerine Alaeddin'e çarpınca hafifçe gözlerini araladı. Daha alışamamıştı bu duruma. Gözleri Alaeddinkilerle buluşunca gözlerini daha çok açtı. Alaeddin neden uyanıktı gecenin bu saatinde?"Alaeddin?"
Yüzünü iyice Gonca'ya döndü. Gonca uykulu gözlerle baktı Alaeddin'e. Mırıldanır gibi konuşmaya başladı Gonca.
"Sen ne deyü uyanıksın? Yatmadın mı?"
"Uyku tutmadı"
Gonca gözlerini ovuşturarak sorularına devam etti.
"Neden?"
Alaeddin elini başının altına koymuş, kara kara düşünüyordu. Germiyanlar bu işi bozar mıydı? Mevzu evliliği bozmaya kadar gider miydi? Germiyanlar bozmak istese ne yapacaktı? Gonca gitmeyi mi isterdi kalmayı mı? Gonca'yı düşündüğü an düşüncesindeki nazlı güzel uyanmış, ceylan gözlerini üstüne dikmişti. Şimdi de soru sorup duruyordu. Gonca sorusunu yineledi.
"Neden?"
"Sen yatasın hade"
"Bir şey mi oldu Alaeddin? Korkutma beni"
"Bir şey yoktur. Hade sen yatasın Gonca"
Alaeddin bunu söyledikten sonra susmuş, Gonca'yı izlemeye başlamıştı. Gözlerinin içine bakan o güzel gözlere her gün bakmak istiyordu. Bu hakkı alamazlardı ondan. Bu tür gerginliklerin evliliklerine yansıyabilme ihtimali gün geçtikçe daha da kuvvetleniyordu. Ya Gonca giderse? Gitmek isterse? Karşısındaki gözlere dikkatle baktı.
Gonca'nın içini bir hüzün kaplamıştı. Alaeddin niye uyuyamamıştı? Belki de sadece uykusu kaçmıştı. Ama içindeki his başka bir şey olduğunu söylüyordu. Belki de ilk defa olan bir şey değildi, belki çoğu gece uyumuyordu, uyuyamıyordu. Ama daha önce denk gelmemişti. Gerçi Alaeddin sedirde yattığı için görmemiş de olabilirdi. İçi sızladı. Yatakta doğruldu.
"Anlat"
Alaeddin cevap vermek yerine onu izlemeye devam etti. Gonca sabırsızca dürttü onu.
"Anlat derim duymaz mısın aaaaa"
Alaeddin'in bu olayları Gonca'ya anlatmaya niyeti yoktu.
"Gonca, duyarım duymasına da cevap vermek istemezim. Hade uyu sen"
Gonca boynunu büküp baktı, genelde Alaeddin'in taktiğiydi bu ama bu sefer sıra Gonca'daydı.
"Bakma öyle"
"Anlat sen de. Bak merak ederim"
"İçini ferah tut, çözülmeyecek bir mevzu değildir. İmdi yatasın"
Gonca önce ikna olamasa da Alaeddin'in kararlı bakışlarını görünce pes etti, tamam anlamında başını salladı. Elini Alaeddin'in omzuna koydu, hafifçe gülümsedi. Alaeddin de elini, omzunun üstündeki elin üzerine koydu. Gülümseyerek başını salladı. Gonca da aynı karşılığı verdi.
"Allah rahatlık versin"
"Sana da"
***
Gonca çok mutluydu. Her şeyin yolunda gitmesi onu şaşırtıyordu. Gitmiyordu da. Sadece haberi yoktu. Alaeddin pek bahsetmemişti ama işler hiç de yolunda gitmiyordu. Germiyanlarla yapılan sulh köprüleri çatırdamaya başlamıştı. İki beylik gene karşı karşıya gelmeye başlamıştı. Alaeddin bu zorlukları tek başına sırtlıyordu. Gonca'ya hiçbir şekilde yansıtmıyordu. Uzun bir toplantıdan çıkmıştı, toplantı konusu Germiyanlardı. İçine bir ağırlık çökmüş, yüreği daralıyordu. Germiyanoğlularının evliliği bozmak isteyebileceğini duyunca çökmüştü bu ağırlık. Odaya gittiğinde Gonca oradaydı. Sessizce masasına döndü. Bu asık suratla kızın moralini bozmak istemiyordu. Bir şekilde hâlledicez inşallah dedi kendini inandırmaya çalışarak. Gonca yanı başında belirince kitabı karıştırmaya devam etti. Aslında kitaptaki hiçbir şey umrumda değildi şimdi. Sadece Gonca, kitaplarla uğraştığını sansın istemişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevda Masalı
FanficGermiyan ve Kayı birliği, Alaeddin Bey ve Gonca Hatun'un evlenmesiyle sağlanmıştı. İkisinin de birbirlerine karşı hisleri olmasına rağmen, gizli tutuyorlardı.