And, we're done!"
Si jurukamera menepuk tangan kuat tanda berpuas hati.
"Good job, Armani! You memang suka buat I pening kepala untuk pilih gambar you yang paling the best. Nampak gayanya tak boleh tidurlah I malam ni."
Pujian dari Javian itu mengundang tawa besar Armani. Bahu diangkat tinggi tanda memberi isyarat 'that's not my fault'.
Itu memang dah kerja dia pun kan? Bagi Armani, dalam mengerjakan sesuatu hal dia mesti sentiasa untuk buat yang terbaik. Mungkin disebabkan dengan membawa prinsip hidup begitu, Armani masih tetap relevan dalam bidang permodelan walaupun persaingan semakin sengit dengan kedatangan model-model dari generasi baharu.
"Thank you, Javian. I rasa sangat senang kerja dengan you." ucap Armani.
"Me too, darling."
Armani segera pamit dan melangkah laju menuju ke bilik persalinan untuk menggantikan pakaiannya. Hari sudah menjelang malam setelah hampir 8 jam dia berkampung di sini.
Pasti anaknya sudah melalak kelaparan di rumah.
Sabar ya sayang mommy, I'm coming home.
"Erin, kau masih tak okay ke?" tegur Armani sebaik saja dia selesai menukar pakaian serba ringkas.
Jeans biru muda dipadankan dengan top tank putih sendat.
Punggung direbahkan di sebelah Erin yang masih menyandar lemah di atas sofa hitam.
"Okay kut." Erin memejam mata seakan menahan sakit.
"Kut-kut." Armani geleng kepala.
"Kau ni memang degil. Aku dah cakap tadi kan kau tak perlu datang kalau dah rasa badan tu tak larat. Abang Reza ada untuk teman aku. Fiona pun boleh je back up kau untuk make up kan aku hari ini." bebel Armani geram.
Sudah dipesan masih juga keras kepala.
"Aku serba salah nak tinggalkan kerja aku macam tu je. Satu lagi, aku tak naklah disebabkan aku, photoshoot kau hari ini jadi hancur." balas Erin pula. Jari asyik mengurut dahi.
"Hey!" Armani tampar bahu Erin membuatkan gadis itu sedikit tersentak.
"Aku tak pernah terfikir sampai ke-"
"Orang tengah sakit, nak dipukul lagi dah kenapa?" suara dari belakang mengejutkan Armani.
Segera kepala berpaling ke arah tuan empunya suara yang sedap-sedap menuduh dia sebentar tadi.
Kening Armani terangkat tinggi.
Hmm, patutlah. Manusia seekor ni, dia bernafas sekalipun semua tak kena di mata dia yang kurang bulat itu.
"Sayang..." suara Erin berubah manja setelah menyedari kehadiran kekasih hati.
"Awak buat apa di sini? Kenapa datang tak bagitahu?"
"Tadi awak call kata tak sihat. Ni saya ada bawakan ubat. Awak mesti belum makan ubat kan?" Darrell duduk di sebelah Erin.
Segera Armani berdiri menjarakkan diri dari pasangan sejoli itu. Mata digulingkan ke atas.
Tak tahu kenapa tapi Armani rasa nak muntah hijau saja melihat watak Darrell yang begini. Setahunya, Darrell bukan manusia yang mempunyai hati, tetapi dia hanyalah seketul ais batu yang tidak pernah pecah.
Dingin memanjang.
Tapi bila dengan Erin, Darrell jadi lain.
Mungkin cinta yang mengubah Darrell 360 darjah. Sebab itu lah dulu lelaki itu pernah....
YOU ARE READING
ARMANI FAIRY
RomanceArmani Fairy x Darrell Raed Yang tidak ditakdirkan untukmu, Akan menemukan caranya untuk hilang. Yang ditakdirkan untukmu, Akan menemukan jalannya untuk pulang. Yang buruk sengaja Tuhan lepaskan, Agar yang baik mempunyai kesempatan untuk datang.