24. Kousky

106 4 1
                                    


Jakýkoli spánek v Sasukeho systému byl rychle pryč ve chvíli, kdy vyšel do chladného ranního vzduchu Raijin. Po doutnajících teplotách v Konoze bylo těžké uvěřit, že podzim už zasahuje do severní oblasti Zemi blesku. Netrvalo dlouho a sezóna dosáhla Konohy; listy se pravděpodobně změní, než se vrátí domů.

Sasuke setřásl bludné myšlenky a udržoval své smysly naladěné na své okolí. Vzduch byl hustý ranní mlhou a většina obchodů byla stále zavřená.

Sasukeho to přimělo přemýšlet, proč přesně museli vstávat tak zatraceně brzy.

Spánek k čtyřem členům Týmu sedm přišel docela snadno – dny cestování a úleva z toho, že nespali na tvrdé zemi, je rychle dohnaly. Dokonce ani Naruto se celou noc nepohnul.

Naneštěstí Sai chtěl, aby vstávali v pět a vyšli ze dveří v šest, takže ráno přišlo příliš rychle.

Čtyři shinobi smutně opustili pohodlí svých futonů. I když Naruto k tomu potřeboval trochu pobídnout. Snídaně byla rychlá záležitost, ve které jedli, zatímco Sai stručně vysvětlil, co chce, aby všichni znovu udělali.

Sasuke většinu z toho vytěsnil. Nebyl potěšen falešným vztahem, který jim Sai nachystal, ale držel jazyk za zuby. Poté, co byl minulý měsíc v blízkosti bývalého člena ROOTu, Sasuke věděl, že Sai nerozumí důsledkům toho, že hrají roli sourozenců. Takhle je to lepší, pomyslel si. Kdyby jen ignoroval bolestivé kroucení v jeho útrobách pokaždé, když je Sai představil jako bratry, Sasuke by mohl projít jejich vyšetřováním a pak by mise skončila.

Nyní, když se Sasuke procházel pustými ulicemi Raijinu, byl podrážděný hlavně tím, že se probudili tak brzy. Dosud přiměli omdlít ženu s nešťastným dítětem, muže, který zametal svůj obchod před otevírací dobou, a běžce, který jim zkřížil cestu, když zamířil jinou ulicí.

Bylo to asi třicet minut poté, co Sasuke a Sai opustili hostinec, než s někým skutečně promluvili. Neřekli spolu ani dvě slova . Obchody se teprve začínaly otevírat a do ulic proudili další lidé. Když se dvojice propracovávala do hlavní nákupní čtvrti v Raijinu – kam museli turisté často chodit a dělníci si s největší pravděpodobností něčeho všimli – mladý muž se prodíral ulicemi se třemi velkými krabicemi naskládanými v náručí.

„Promiňte!" křičel. „Promiňte! Procházím!"

Lidé na něj neustále stříleli vyčítavé pohledy kvůli povyku, který vyváděl, zvláště když před ním nikdo nebyl. Ale tři krabice mu bránily ve výhledu a byl jen opatrný. Po rychlém pohledu na štítky na krabicích Sasuke věděl, že ten muž byl venku a rozvážel zásilky brzy ráno. Pravděpodobně slyšel díky své práci většinu drbů ve městě...

Sasuke mohl jen předpokládat, že Sai měl stejnou myšlenku, když bývalý člen ROOTu nepatrně kývl směrem k muži.

„Uvolněte cestu!" křičel muž.

„Chtěl byste nějak pomoci?" nabídl Sai s předstíranými emocemi. Nečekal na odpověď, vzal krabici a podal ji Sasukemu, než si jednu vzal pro sebe.

Muž si úlevně povzdechl. „Dík!" řekl a zrychlil tempo. „Byl jsem tu tři hodiny a doručoval zásilky a, víte, jste první, kdo se slitoval nad duší bez zaměstnanců. Můj partner si onehdy zlomil nohu. Od té doby je to pro mě peklo!"

„Doufám, že se brzy uzdraví," řekl Sai po krátké odmlce. Sasuke nepochyboval, že se snažil přijít na to, co říct.

„To jsme dva," řekl muž. „A je to jen moje štěstí, že se to stalo se začátkem festivalu. Mám pocit, že se topím v dodávkách."

Of Fate and the Unexpected ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat