((ضحيـــة العشـق 🦊🖤🖤🔥))
•• الحلقـة الأولي ❤️❤️❤️🔥••꧁🖊️💗 للكــاتبة مــودة منير꧂
__________________________________________
« بسم لله الرحمن الرحيم»تبدأ اول قصتنا في قصر كبير في غرفة بطلتنا المظلمة كان ينورها ضوء صغيرة وكانت نايمة بعمق وإذا حست بخطوات حد بيقرب منها ومحاولات لمسات مقرفة منه حاولت تصراخ لكن كتم صوتها بحسن الحظ كان عائلة عمها عندهم في القصر وكانت بنت عمها سارة رايحة لغرفة بنت عمها عشان نسيت تقولها علي حاجه وتفجأة بصوت صراخة مكتومة دخلت الغرفة وشافت بنت عمها بتحول تبعد الغبي ده يلي مفروض في مقام اخوها لكن هو ابن مرات ابوها هتتوقع ايه يعني وكان الوقت متأخر في منتصف الليل...
_ سارة وهي بتصرخ"يابابا... يا اسامة حد يالحقنا تعالو كلكم بسرعة" وقالت لي محمد يلي بيحول يقرب من المسكينة دي يلي فروض في مقام اخته...
_سارة بغضب"ابعد عنها ياحيوان يا مقرف"
ودخل عامر الانصاري ومراته عليا، واخو عامر سليم، ومراته رنا وابنهم اسامة بسرعة_ اسامة" كانت بتعمل ايه ياكلب انت في وقت زي ده هااء" وبدأ يضرب فيه
وسارة ونار كانوا حضنين بطلتنا ميرال
رنا كانت بتحضنها بحنان امي حقيقي
_ عليا بقرف وبصوت عالي " ابعد عن ابني فهم ولاء لا ماتتكلم ياعامر"
_ سليم " لا بقاا بنت اخوي دي خط احمر دي بنتي انا وانتي متدخليش خالص فهمة وابنك ده انا هعرف اربيه"
_ عامر بصراخ" كانت بتعمل ايه هنا يامحمد هااء"_ محمد بعد ما اسامة بعاد عنه بقاا بيتكلام كأنه مظلوم وبرئ" انا كانت بدور علي شحن التلفون بتاعي قالت ممكن يكون في غرفة ميرال وسارة دي قعدت تصراخ وفهمت غلط اسألو ميرال بنفسها بص فيها بنظرة خلتها تخاف وتسكت مع اني جسمها كان بيتعرش ومتوترة جدا
_ قالت بتوتر " اااه صح سارة فهمت غلط مش اكثر " بصت سارة بغصب علي بنت عمها الضعيفة دي وكانت سارة هتكمل بس ميرال قالتلها بنظرة معانها ماتقوليش حاجه ارجوك وسارة سكتت.......
_ عليا بشر وخبث " اومال بتتابلي علي ابني ليه تعال ياحبيب امك دُول ناس ظالمة مش بتحبنا امشي امشي" كان بتبص لميرال بتوعد
اسامة وسارة في صوت واحد " في داهية تخذك انتِ وابنك"
عامر بص لبنته بنظرت غضب ومشي وراء مراته عشان يراضيها..
_ سليم " اتكلمي ياحبيبت عمك اذا هو عمل حاجه ماتخفيش انا هكسر عظمه واعرف اتصرف معه"
_ميرال "لاء يا بابا سليم معملش حاجه"
_ رنا مرات عمها بحنان ام " هنام معكي ياقلبي مقدرش اسيبك لي واحدك"
_ ميرال " لاء لاء انا بخير صدقيني انتِ روحي مع بابا سليم وسارة هتقعد معايا"
وبعد محاولات اقناع رنا بصعوبة هي وسليم راحو الغرفتهم.._ اسامة " الولد ده انا مش مرتاحله ياميرال انتِ بتعتبرني اخوك صح"
_ اكيد يا اسامة
_ بقا قولي لخوك
_ يا اسامة خلاص مش عايزة اتكلم
_ خلاص براحتك لكن انا هحميكي واخوكي دايماً معكي انتِ زي سارة بضبط واحسن كمان
_ سارة " ياخفيف غُور من هنا بسرعة"
_ اسامة" لو عمل اي حاجه انا في الغرفة يلي مقابلكم علي طول تصبحو علي خير"
_ ميرال" وانت من اهله"
_ سارة" وانت من اهله"نتعرف علي بطلتنا ميرال الانصاري عندها 19 سنة شعرها اسود طويل وعينها بني وملامحها برايئة زي الاطفال امها توفت لما كان عندها 5سنين بسبب مرض وبعدها ابوها عامر الانصاري صاحب الاعمال المشبوها وهي أحد اعضاء المافيا اتزوج عشقته علياء وابنها محمد وكان محمد من هي صغيرة يضايق فيها وامه علياء كمان ماكانتش عملة خير وأول ماوصلت ميرال 16 سنة بدا محمد انه يحاول يتعرش فيها وكل مكانت تقول كانت عليا تضربها وتسواس في عقل عامر علي بنته وكانت هي يلي بتتضرب بدل محمد لحد ماباقت تقفل الباب علي نفسها وابوها اول ماوصلت 18 عام منعها تروح لمدرسة عشان عليا كانت تغير منها ان ابنها مش مُتعلم وهي بتتعلم بعد رجوع عائلة عمها من امريكا عشان شغل سليم في الفرع امريكا ام يلي في مصر كان مع عامر ساتر علي اعماله طبعاً لكن عائلة عمها يلي رجوع من شهور وعوضها كثير رنا يلي كانت امها لا تفرق بينها وبين ابنائها وسليم يلي كان غير عامر خالص وحنيته عليها وسارة واسامة كانوا اخواتها بمعني الكلمة كانت ميرال دايماً تروح تقعد عندهم لحد ما عليا وابنها يملو عامر عليها وكذبوا وقالوا انه في علاقة بينها وبين اسامة وهو المسيكن كان بيعاملها زي اخته واسامة كان اكبر من ميرال وسارة، وانه يلي مفروض اخوه هو بيعمل الحركات المقرفة زي دي و عامر منعها انها تروح ثاني وباقت ميرال تحبس نفسها في غرفتها يلي بتعملوا انها بتصلي وتقراء قران وروايات عشان كانت بتحبها، وسارة كان بتجيب لها كثير عشان عارفه انها بتحبها وكانت ميرال بتخبيها علي علياء عشان ماتقاطعهش وبتخلي ميرال بتشتغل مع الخدام وميرال كانت بتحب تشتغل معهم عشان بيعملوها كويس اكثر حتي من ابوها لكن عمها سليم قرار يعيش في قصر عامر عشان تكون تحت عيونه ورنا وماكنتش مرتاحة لقعدتها مع علياء في نفس البيت لكن عشان خاطر ميرال...
_ ميرال وهي بتبكي في حضن سارة " ارجوكي ماتقوليش لحد عليا هتحبسني في ظلمة ومحمد ده هيقول لبابا وهو هيضريني لاءء "
_ سارة " اهدي ياقلبي خلاص" بدات تمشي ايديها علي شعرها لحد مانامت وسارة وهي بتتألم علي حال بنت عمها ياترى عملو ايه ثاني منه لله عمي عامر موافقش انك تسفري معانا وراجعنا لقينا الحال متغير لكن من النهارده مش هسمح لحد يأذيها ثاني وبعدها نامت هي كمان..
وعند سليم ورنا في غرفتها علي سرارهم
_ رنا انا قالتلك ياسليم مش مرتاحة ابدا اخوك ده موافقش نخذها ونربيها من هي صغيرة ودلوقتي بيهذابها هو وعقربة دي وابنها، حسبي لله ونعم الوكيل فيهم لكن نحن هنفضل علي قلبوهم لحد مانطمن علي ميرال وياانا يا علياء دي_ معكي حق كانت فكرتي انها تفضل تحت عيني كده ومفيش حد هيقربلها وانا هنا وابن كلب ده انا هتصرف معه وعامر ميقدرش يعرض كلمة ليا انا اخوه الكبير
_ رنا " انشاءلله يارب، تصبح علي خير ياحبيبي"
_ سليم "وانتي بخير ياقلبي"...ياتري هيحصل ايه لميرال امتي هيكون لقائها بثلعب الاسود....
لو عجبتكم القصة رايكم في تعليقات عشان استمر سلام🔥💗💗.
أنت تقرأ
ضحية العشـــق
Romanceفماذا عن شخص ياطلق عليه بالثعلب الأسود ماكر بملامح جذابة وخبيثة لا يعرف معني للرحمة في حياته لايعرف سِوى الدم زعيم مافيا خطير يقع في حب ملاك بريئة وصغيرة هل ستعشق سجن هذا العاشق المجنون او تكون ضحيـة لعشقه🦊🖤🖤🔥!!؟........ ملاحظات مهمة💥: _ ممن...