𝐏𝐚𝐫𝐭4(اللقاء الأول🔥🖤)

369 17 11
                                    

••ضحية العشــق 🦊🖤🔥••
    «الحلــقة الࢪابعة♥♥»
    ꧁🖊️💗 للكــاتبة مــودة منير꧂
      
     • بسـمـ للهہ‏‏ آلرحمـن آلَرحًـيّمِ •

وفي قصر عامر الانصاري في الوقت  الحفلة كانت سارة بتقنع ميرال انهم ينزلو التحت وميرال كانت خايفة من الناس كعادتها وخصوصاً تحذير رنا وخوفها من علياء.....
_ سارة "خلاص ياميرال هو انتِ خوافة كده ليه نحن هنتسحب تحت للمطبخ وانا هخذ حلويات وحاجات حلو وكده انتِ استنياني برا بس وبعدها نروح علي غرفتي ونقراء الرواية يلي جابتها جديدة دي تحفه جدا"
ميرال بصمت وترداد "مش عارفة انا خايفة"  
سارة " عيب يابت انا معكي مش مليا عينك ولاء ايه"
ميرال " خلاص موافقة بس بسرعة هااء "
سارة " مشي مشي"
ميرال " يالا بينا"
سارة "نعممم يا أوختشي هو أحن هننزل كده ببجامة دي لو ماما شفتنا هتودينا في داهية خليكي هنا بس ثواني.." 

بعد دقائق سارة رجعت من غرفتها وقالت "هنلابس ده بما ان انتِ ماعندكيش اي ملابس خروج جابت الفستان الابيض الجامد ده وهو كمان طويل زي ماتحبي وانا هلابس الفستان الازرق واعمل نفسي من الحفلة وكده ماحدش هيشك فينا"
_ ميرال بخوف "مشي، مشعارفة بتجايبي الافكار دي منين"

دخلت سارة الحمام وخرجت وهي لبسة الفستان وكان حلو جداً عليها...
_ سارة "اي رايك"
_ ميرال " قمر ياناس"
ودخلت ميرال بعدها وأول ماخرجت _قالت سارة "يالهوي ايه الجميل ده يابت"
_ ميرال "انا فرحانة جدا لانه اول مرة ألبس فستان بجد من وانا صغيرة تقريباً "
رغم انا الفستان كان بسيط جدا بس كأنها
حورية خرجت من البحر بشعرها الاسود المفرود وعيونها البني الجميلة وبرائتها كانت حاجه ثاني خالص.... 
_ سارة "يالا يامزتي ننزل بسرعة قبل ماحد يشوفنا ونرجع بسرعة" 

كانت مسكة في أيد سارة بخوف ونزلو تحت من غير ماحد يلاحظ ودخلوا بين الناس ودخلت سارة المطبخ وقالت....  _"بت خليكي هنا لحد ما اطلع اوعي تتحركي "
_ ميرال "مشي مشي بس بسرعة" 
سارة دخلت واخذت طبق وبدات تحط من اي أكل بيصدفها وشيف قال..... 
الشيف"انتِ مين يابت انتِ"
سارة " انا سارة سليم الانصاري ياروح امك واصحاب الحلفة الكبيرة دي ومش عايزة اسمع صوتك" 
الشيف بخوف"حاضر يا هانم"
سارة شافت امها جاية من بعيد.....
_ سارة" يالهوي يالهوي" سارة دخلت تحت الطاولة وعملت إشارة بمعني اسكتوا....
رنا " حطيتوا الاكل علي الطاولات وكل حاجه جاهزة زي ماقالت صح"
الشيف والخدام يلي معه في صوت واحد " زي ماقالتي بضبط ياهانم "
رنا مشيت بعدها وكملت سارة يلي كانت بتعملوا وهي بتقول" يـاه علي الحلويات الجميل دي"
الشيف " دي هتكلني انا والمطبخ ويلي فيه كلو... "
سارة " بتقول حاجه!؟ "
الشيف" لا ياهانم مش بقول"

وفي صالة القصر الكبير المجهزة للحفلات كانت عليا مع صاحباتها من الطبقات يلي المعروفةوكان سليم ورنا علي طاولة ثانية مع اصدقاء ليهم من زمان من وقت الجامعة....
وكان في طاولة فخمة عليها اصحاب عامر  وكل رجال المافيا واولهم فؤاد الهوراي ومعه رزق واسلام ورجالته في كل مكان وكان الكل بيتكلم بس فؤاد ماكنش مهتم لكلامهم..
وجاي شخص فجأة وقال معقول ياعامر تعمل حفلة فيها كل رجال المافيا وانا مش حاضر فيهاا وكان الشخص ده بينظر لي فؤاد بنظرات مستفزة و الكل بيبص  فؤاد بخوف من ردت فعله لما شاف عدوه وسر العدواة يلي محدش عرفها، نتعرف علي الشخصية دي  قاسم الشرقاوي هو الوحيد يلي بيعرف قصة موت ابو فؤاد حاول فؤاد يقتله ويعذابه عشان يقول بس هو ماكانش بينطق ده السبب الوحيد يلي مخلي قاسم عايش لحد الان هو فؤاد مش هقتله لحد مايعرف الحقيقة وقاسم كمان هو يلي أرسل الخاين..... وقاسم بيكره فؤاد جدا وسبب كره سر هنعارفو مع الاحداث وكان قاسم بيحاول يفوز في عالم المافيا علي فؤاد بكل الطرق لكن ده الثعلب الاسود مش اي حد..... 
عامر قال لفؤاد " انا مليش دعوة ياثعلب هو يلي جاي لوحده"
فؤاد قال" ماشي ماشي "
جلس قاسم بكل قلت ذوقك وعدم اهتمام لنظرات عامر الغير مرغوب فيه لكن هو مش مهتم أبداً.....
وكان في خمرة علي طاولة وقال قاسم بمكر "اتفضل ياثعلب بصحتك" 
_ فؤاد باغرور " انا مش بشراب خمر زيك خلي القرف ده لكي "
كان الكل متفجأ ان الثعلب الاسود مش بيشراب وسكت قاسم بغضب بعد ما فؤاد احرجه امام رجالته والجميع......
وكان القرسون بيمشي بسرعة هو بيمشي واقع العصير علي بدلة فؤاد.......
فؤاد وهو مغمض عينه بغصب قام عامر وضرب الخادم ده وقال عامر " انت ازي ياحيوان تعمل كده انا هطردك من هنا ياكلب "
رزق واسلام "احن يلي هنتصرف معه"
فؤاد " خلاص بقاا حصل خير "
الخادم وهو راكع لفؤاد وبيتوسل ليه وقال" ارجوك يابايه سامحني انا عندي عيال مقدرش اسيب شغلي وانا هبوس جزامتك لو عايز"
_ عامر " ده انت هتتقتل"
_ فؤاد قال للقرسون "قوم من علي الارض وروح لشغلك وموضوع اتقفل "
كان قاسم ورزق واسلام والعامر وكل مصدومين من ردت فعلا الثعلب الاسود فؤاد كان مصدوم من نفسه اصلن انه ماقتلش القرسون لكن حصل كده، وقام فؤاد منغير كلام كثير وهو في طريقه بيدور علي الحمام في القصر الكبير ده وهو مشي اتصدم في جسم صغير وقبل ماتوقع مسكها و....
وقبل نص ساعة عند ميرال كانت مستناية سارة لكن سارة تأخرت جداً
_ ميرال "فينك بس يا سارة"
وميرال وهي مستناية سارة حست انه في شيء ضخمة داخل فيها وقبل ماتوقع علي الارض مسكتها ايده وحطها علي وسطها فؤاد اول مارفعت ميرال راسها  سرح فيها وهو بينظر لي عيونها البريئة كانه اول مرة يشوف حد زيها كانت ملائكة فستانها الابيض وكأن همس ليه قلبه وقال هي دي يلي هتعشقها سنين عمرك كله وهيدمنها واخيراً لقي ملاكه يلي هيمتلكها غصب عن الجميع وعنها حتي هي كمان،  وعند ميرال كأنها شافت بطل خرج من الروايات بطلها يلي دائماً كانت بتحلم بيه، بي وسامته، وقطع النظرات العميقة دي صوت رزق وهو بيقول...... 
_ رزق " تعالو يارجاله الثعلب الاسود هنا كنا بندور عليك يا بايه"
ميرال من كثر الخوف اول ماسمعت انه الثعلب الاسود هربت من قدامه بسرعة...
فؤاد بكل غضب مكتوم "هو من امتي يازفت يارزق بتقولي يا ثعلب عمرك ماقالتها ولما قالتها كانت في الوقت الغلط"
_ رزق "انا اسف ياباشا" 
_ اسلام " هو كانت في بنت هنا ولا انا بتخيال لانه مستحيل يكون واقع"
_ رزق " بتقصد شُافت يلي انا شافته كمان قالت أكيد بتخيال"
_ اسلام "اه يا واد يازرق يعني حقيقة نفسي ازغرت واخيراً شاف واحده لفتت نظره ده شاف ملكات جمال العالم ولا عمره اعجب بواحده ولا حتي بيتأثر بيهم بلا عكس ده بيكره صناف الستات"
_ فؤاد" اقفل بؤك يا اسلام احسن ما أطلع عليك القديم الجديد دلوقتي"
_ اسلام " لاء وعلي ايه الطيب احسن خلينا نروح لرجال وانا حط عيني علي الزفت قاسم ومستاني حركة واحدة منه بس "
_ فؤاد "خليه عليا انت بس"
_ اسلام في سره " مش مطمن لنظرات دي ياترى ايه في بالك يا ابن عمي "
_ رزق في سره"ربنا يستر من الخطوة الجاية"
وكان فؤاد بيدور بعينيه في المكان كله ممكن يلمح ملاكه مرة ثاني همس لنفسه بانبرة
متملكة _"هي هتكون ملكي وبس وفي وقت قريب جدا ياترى اسمها ايه!! "... وفاق من سرحانه ده علي صوت عامر الانصاري وهو بيقال " الحفلة عجبتك ياباشا اتمان مايكونش في اي تقصير"
_ فؤاد وهو بينظر لقاسم بنظرات توعد وقال " لاء طبعاً الأمور كله تمام "
قاسم قام بيدور علي بنات كعادته المقرفة يعني وفجأه وهو بيمشي اتصدم في واحدة كانت بتمشي بسرعة وماكانت  إلا ميرال، ميرال بتوتر " انا اسفه " كانت عايزة تكمل طريقها بس هو شدها ناحيتها بقوة لحد الحديقة الخلفية، وميرال كانت بتحاول تفك نفسها من ايده وشافت محمد وقالت ممكن يخلصها منه بدأت تستنجد بيه _ " محمد ارجوك ساعدني من ايد الرجل ده " وكانت بتبكي بخوف محمد قرب منها وشدها من ايد قاسم ومن غير مقدمات مسك ايديها بقوة واتحرك بيها وهي مستغربة وقاسم كمان كان متوقع محمد يضربه عشان كان فاكر انه اخوها لكن محمد عمل عكس كده
_ ميرال وهي بتبكي " محمد سيب ضرعي بتعمل ايه "
ومحمد رامها قدام طاولة ابوها عامر وفي وسط الحفلة والكل بيتفرج عليها وكان منظر ميرال وهي خايفة وبتبكي يخلي اي حد يشفق عليها.........
_ محمد " شوف بنتك ياعامر بايه بتتصرمح مع الرجال في الحديقة الخلفية الواطية دي عايزة تضيع شرفنا في الارض انا اشك انها هي بنت اصلن "
صدمة نزلت علي الجميع وكان محمد فرحانة جدا عشان الفضيحة يلي عملها بينتقام بيها من ميرال عشان كانت دايماً بتبعده عنها خصوصاً لما جاي عمها سليم؛ والضرب يلي اخذه من سليم واسامة جاتله الفرصة عشان ينتقام منها ...... 
سارة ورنا كانوا في صدمة وعليا قالت في سرها " ياغبي ياغبي"
وبعد ما سليم خرج من صدمته كان جاي يضرب محمد بكل قوته لكن قطع كل ده عامر لما  كان هينزل بقلم علي ميرال.....
ميرال غمضت عينها لكن محصلش حاجه كان فؤاد الثعلب الاسود مسك ايد عامر بقوة ونزل ايده وكان فؤاد عينه حمرة من كثر الغضب حاس انه ميرال ملكية خاصة لفؤاد  وهي قعدة بتتهان قدامه واكيد مش هيسكت، سليم وعامر والكل كانوا خايفين من تداخل الثعلب الاسود في الموضوع وبعدها نزل فؤاد ضرب في محمد بطريقة بشعة جدا حاول رزق واسلام يبعدوه لكن اول مرة يكون بحالة المتوحشة دي محمد كان بيصراخ من الألم وفؤاد طلع سلحه ضرب محمد في ايده ورجله وصوت صراخته كان في كل مكان وعليا صراخت" ابنيييي" وفؤاد طلق طلقات في السقف وقال " قسم بالله لو اسمع حد أذاها بي كلمة الطلقات دي هتكون في راسه " وقال بصوت عالي " سميعن كلكم" الكل طلع يجري من الحفلة وقاسم اول ماشاف يلي اتعمل في محمد هرب علي طول وقال " ده لو يعرف انه انا مش بعيد يقتلني فيها " وبص فؤاد علي ميرال يلي كانت وراء ضهره بخوف بص في عيونها وقال في أُذنها  بصوت هادئ عكس يلي كان بيعمله  " هيكون في لقاء بينا قريب ياملاكي سلام" وغمز ليها وسط صدمت ميرال وخرج من القصر وخرجت كل رجالته ومعهم رزق واسلام يلي كانوا في حالة صدمة هم كمان وعلياء وعامر من كثر الخوف مقدروش يتلكموا مع ميرال ولا كلمة وعليا قالت " ابني ياعامر بسرعة الحقوا " واتصال الحارس بالأسفاف وعامر وعليا راحو معهم علي المستشفى بسرعة وسارة حضنت ميرال وهي بتبكي وقالت " انا اسفه ياميرال ده كله بسببي انا يلي قالتلك تجرخي يارتني ماقالت حاجه حصل معكي كل ده بسببي "
رنا " عجبك يلي حصل ياسارة بسببك هااء ليه مش بتسمعي الكلام تعبتي قلبي وانتِ ياميرال ياقلبي اكويسه حساه بحاجه بصراحه يستاهل الحقير ده يلي حصل فيه " 
ميرال " دي غلطتي انا مش سارة وبعدين مين الثلعب الاسود يابابا اسليم ده بيخوف اوي"
_ سليم سكت وقال" متخذيش في بالك يابنتي وروحي علي غرفتك انتِ وسارة بسرعة"
_ سارة وميرال  في صوت واحد " حاضر "
وبعد ماراحت ميرال وسارة قالت رنا " مين ده ياسليم وهو شكله كده عينه من ميرال ونظراته كانت واضح بس عجبني لما دفاع علي ميرال اقدم الكل وراجع كرامتها ومحدش قدر ينطق حاجه وميرال تستحق حد يدفاع عليها زي الشخص ده "
_ سليم " ده الثعلب الاسود فؤاد الهوراي ده من اكبار رجال المافيا صحيح انا كمان عجبني يلي عمله بس انا خايف علي ميرال منه ده شخص مش بيقدر عليه غير ربنا وانا بيه أومنغيره كانت هعرف محمد قيمته لكن عامر مقدرش حتي ينطق قدامه ربنا يستر ميرال دي غلبانة ربنا يحميها من الذائب دول "
_ رنا " بصراحة كده واللهم لاشماتة انا شماتنا في عليا ومحمد وعامر اخوك يستهلو وانا لسه ماحسابتش كلبة البحر سارة "
_ سليم " ده اخويا مهما كان و.. "
دخل اسامة فجأة وقال " يالهوي اي ده، ده قصر ولا مقبرة الدنيا مقلوبة كده ليه كأنها كانت الحرب العالمية الثالثة هنا حصل ايه"
_رنا " يـاه ده فاتك نص عمرك " وبدأت رنا تحكي لي اوسامة.............

ياتري ايه يلي هيحصل الحلقة الجاية ورد فعل عامر وعليا وفؤاد يلي وعد ميرال بالقاء قريب، رايكم يهمني وتفاعلكم علي القصة وسلام عليكم🦊🖤🖤🖤🖤🖤🔥.

ضحية العشـــقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن