𝐏𝐚𝐫𝐭 العــاشࢪ10🖤🔥

197 4 9
                                    

ضحيـــة العشــق🦊🖤🔥»
   ••الحلقــة العـــاشرة❤️❤️🍷••

    ꧁🖊️💗 للكــاتبة مــودة منير꧂
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

عند ميرال اول ماخرج فؤاد دخَلتْ علي غرفة الملابس وشافت الكيس كان فيه ملاحظة صغيرة علي الكيس وكان محتوها " الفستان الأسود عليكي هيكون حلو جداً لاني بعشق اللون ده واي شيء اسود من ممتلكاتي وشعرك الأسود  الطويل مِلْكِي كمان و متفردهوش احسن مايكون آخر يوم في عمرك ياميرال.... سلام ياميرالي"
_ ماكنا حلوين في أول الرسالة ايه يلي حصل بس، الفستان حلو جداً بصراحة وانا مش مصدقة انا فؤاد قال الكلام ده ياتري هتعمل ايه ثاني يافؤاد....... "

فؤاد نزل وكان الكل علي سفرة الأكل وقالت الداده سماح.........
_تعال ياحبيبي كولك حاجه قبل ماتمشي.
_لا ياداده مليش نفس.
فؤاد" رزق كل حاجه جاهزة "
_اكيد ياباشا
اسلام قام وقال " انا لازم امشي معك "
خالد " دي صفقة كبيرة لرجال المافيا أقعد هنا انت، فؤاد يفهم اكثر منك في حاجات دي "
مهند " ماهو دايماً معه يابابا ليه المرة دي لاء ولو فؤاد حصله حاجه لازم نكون معه"
سماح " حاجه ايه "
هدي" بلاش تمشي يافؤاد يا ابني"
إلهام " محدش يتدخل في حياة ابني "
اسلام " انا هجاي معك يعني هجاي معك"
فؤاد " ماشي لكن أعمل يلي اقولك عليه عشان لازم تكون في أمن حتي قبلي انا شخصياً سمع "
اسلام " اكيد"
مهند" عايز أروح معكم كمان"
فؤاد " اقعد يالواد في مكانك هو انا هخذكم الملاهي "
مهند " ليه بس!؟ "
رزق" كل حاجه جاهزة يافندم نمشي "
فؤاد" يالا "

ومشي فؤاد واسلام وزرق ورجال وسط دعاء سماح وهدي انهم يرجعو بسلامة....

وكل واحد بعدها راح علي شغله خالد علي شركة أمبراطورية عائلة الهواري وعلّي لشركة فؤاد عشان يخذ مكانه في غيابه وده طلباً من فؤاد طبعاً مهند وماسة علي جامعتهم اما مفيدة وإيناس قعدين في البيت عشان يشوف حاجات ميرال لم توصيل وهدي وسماح كانوا بيحاضرو لجاحات مهمة بخصوص الفرح وإلهام كانت مهتمة جداً للفرح عشان برستيجها مش أكثر................................................

وفي الجامعة عند ماسة ومهند بعدما وصلوا قال مهند.............
_ انا عايز اقولك حاجه مهمة وعايز رايك فيها بصراحة...
ماسة كان قلبها بينبض بقوة وقالت.....
_اكيد اقول
_ شايفة البنت يلي اسمها سندس معكي في سنة أولي انا بحبها من زمان جداً عايز أعترف لها بحبي قبل تخرجي لانه قريب جداً ولا بعد التخرج ايه رايك بما أنك اختي العزيزة طبعاً "
ماسة حست بقلبها بينزف من القهر والغيرة ومشاعرها الغافلة عن حبه لواحدة ثاني غيرها وقالت........
_ مش عارفة اعمل زي ما انت عايز.
_ ماسة بس....
ماسة طلعت تجري خرج الجامعة بعدما كل الأكسجين يلي في الجامعة أنقطع عندها ودموعها خانتها ونزلت......
مهند" هي مضايقة كده ليه معقول عشان مقالتش ليها علي سندس من قبل كده" انت رأس حمار يامهند المهم.............
جاي صاحب مهند اسمه احمد قال
_ ايه هتعترف ليها النهادرة.
_مشعارفة بس...
احمد" أسمعو يا أهل الجامعة مهند الهواري عايز يقول حاجه "
الكل كان منتبه ليهم........... 
مهند" ربنا يحرق في نار جهنم مع ابليس يارب...  احممم"
اخذ الورد يلي كان معه في سيارته وجاي ثاني وقال وهو بيقرب من سندس امام صحابها وقال...........
_ عايز أقول اني بحبك اوي ياسندس من أول نظرة وانا بعشقك من وقتها مش قادر أفكر في حد غيرك " والشوفير جاب لوحة رسمها مهند وعليها صورة سندس ومهند قدمها لسندس و أخذت الورد ولوحة وهي مبسوطة جداً وكانت خدودها حمرة.....
وعالي صوت التصفيق من الكل ومهند كل فرحانة جداً وفي بنات مقهورين جداً عشان مهند الوسيم بيحب سندس دي وراح عليهم خلاص..........................

ضحية العشـــقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن