«ضحـية العشـــق🦊🖤🖤🔥»
•• الحــلقة الثــــــالثة❤️🔥••
꧁🖊️💗 للكــاتبة مــودة منير꧂«بسـمـ للهہ آلرحمـن آلرحيـم»
_______________________________وعند الثعلب الاسود لما وصل ليِ قصر العائلة الكبير والمعروف بعائلة عريقة زي عائلة الهواري نازلت الرجال كلها من السيارات امام القصر وإسلام كمان وثعلب داخلو القصر وكان الكل نائم تقريباً إلا بعض الخدام يلي اول ماشفواهم داخلين واقفو صف واحد عشان يتلقوا منهم الاوامر إسلام وثعلب وهم رايحين علي غرفتهم وشفوا أخو اسلام مهند كان في غرفة الصالون ومشغل فلم وبيضحك....
_مهند "عادل الامام ده هيموتني ضحك هههه مش قادر"
_ الثعلب بغضب " بتعمل ايه ياكلب البحر هنا وبكرة عندك امتحان في الكلية انت نسيت نفسك ولا ايه"
_ اسلام " ده ساقط والكعك بتاعو في طريق انشاءلله "
_ مهند " دراكولا يا بيبي انت مش بتضحك خالص خليني انا اضحك بقا وإسلام انت مالكش دعوه بالكعك بتاعي هكله لوحدى"
_ الثعلب " انا هعد لعند العشرة لو لقيتك قدامي انت عرف هعمل ايه"
_ مهند" لا انا لسه صغيرة وعايزة اعيش سني سلام سلام.."
_ إسلام "الولد المستفز ده"
_ مهند في سره " حسبنا لله ونعم الوكيل فيكم قعدلي علي الواحدة انا لسه ماخلصتش الفلم"
_ الثعلب" بتقول حاجه!؟ "
_ مهند من بين اسنانه " تصبح علي خير"نتعارف علي مهند، مهند اخو اسلام وهو وإسلام اقرب اثنين علي قلب الثعلب بيعتبرهم اخواته مش أولاد عمه وبس من هو صغيرين وهو بيهتم بيهم جدا في دراستهم وفي حياتهم وهم متعلقين بيه جدا وهو قدوتهم في كل حاجه عشان الثعلب اكبر منهم...
وبعدها الثعلب دخل جناحه الكبير وكان علي احسن طراز من الاثاث لكن كان يملئه السواد فكل حاجه كانت سوادء زي مايحبها ودخل غرفة الملابس وغايَر ملابسه عشان يتمرن كان الكل مستغربين هو في حد بيعمل كده في لليل كان بيعمل تمارين قاسية جدا ممكن تخفف حمل التفكير عليه وأول ما انتهاء نظر لحوض السباحة وقفز فيه من غير اي شعور بالبرد في وقت متأخر من لليل كان كامل ورزق كان حراسين القصر في الوقت ده وهم دايماً شغلين اكثرحد مع الثعلب وبيثق فيهم....
_ كامل " اي ده يارزق الثعلب بيسبح في الليل وانا بقول البرود ده كله جاي منين"
_ رزق " اسكت احسن مايسمعك ويخلينا كفتة"و أول ماخرج الثعلب من المسبح كان في ايد زرق التشيرت بتاعه ومعه الفوطة
_ رزق " اتفضل ياباشا"
اخدها منه وقال " خلاص ارتحوا لحد هنا يارزق وخلي الباقي يكونو مكانك انت وكامل"
_ اوامرك ياباشاوعند اسلام اول مادخل شاف مراته يلي تزوجها زواج اجتماعي مش اكثر كانت اختيار امه...
إيناس وهي بتعمل ميكب امام مرايتها مش عشانه إسلام عشان نفسها طبعاً
_ انت هنا يا إسلام غريب راجعت بدري النهارده
_ إسلام " مش عايز اسمع حساك فهمة"
دخل إسلام التواليت وخرج وهي اول ماشفته خرج قربت منه بدلع وقالت
_ ايناس " انت عارف يا إسلام انك واحشتني اوي "
_ اسلام بغضب " اففف بقا عايز انام غوري بعيد " ودخل نام ولا كأنه في حد معه في الغرفة هو عارف انها مش هتقدر تجيب أولاد ولا عمرها اهتمت اهم حاجه انها عايشه في الفلوس وعز وعائلة راقية زي عائلة الهواري وبس اسلام كان الحظ بنسبه ليها ولا عمرها حست بحب اتجاه كان احساسها راغبة بس وهو معه جسم من غير روحه كان بيعمل واجبه اتجاها مش اكثر....
_ إيناس بشر " مش مهم انا عملت في نفسي كده عشان مش عايزة أولاد وكانت بخذ حبوب منع الحمل بطريقه كبيرة، هخراب جسمي عشان عيل no no
اهم شيء انا وبس واسلام مش هسمحالك تطلقني ابدا وهتكون ملكي وطبعا انت مش هتقدر اصلن عشان ماما مفيدة وعمي مش هيقبلوا بده مهما حصل وعلاقة بين العائلتين انساه يا إسلام " وبعد متأكد انا اسلام نام اتصلت بعشقها وقالت بصوت واطي
_ واحشتني يابيبي
_ وانتِ كمان هتجاي امتي واحشتيني
_ انا يومين كده يكون اسلام في شغل كعادته وهو امتى بيهتم بيا اصلن
_ انا بس يلي بحبك من قلبي
_ وانا بموت فيك اوكي يابيبي
أنت تقرأ
ضحية العشـــق
Romanceفماذا عن شخص ياطلق عليه بالثعلب الأسود ماكر بملامح جذابة وخبيثة لا يعرف معني للرحمة في حياته لايعرف سِوى الدم زعيم مافيا خطير يقع في حب ملاك بريئة وصغيرة هل ستعشق سجن هذا العاشق المجنون او تكون ضحيـة لعشقه🦊🖤🖤🔥!!؟........ ملاحظات مهمة💥: _ ممن...