𝐏𝐚𝐫𝐭25🖤🔥.

113 9 9
                                    

             «ضــﺣـيـة الـــ؏ـشـق🦊🖤🔥»

                ✦ الحـــلقــة 25♥️♥️🔥✦

        ༺༽ للــكاتبة مــودة منيࢪ💗💗🖊️༼༻




وفي ثاني يوم أنتشار خبر وفاة محمد بمأنه أبن مراة عامر الانصاري وكان العزاء في قصر عامر، وفي القصر كانت رنا وسارة قعدين  في صالون القصر مع علياء يلي كانت لبسة اسود حزناً علي أبنها ومش بتنطق أبداً وجانبها أختها وستات رجال الأعمال صديقاتها عشان يواسوها،  والرجال مع عامر و سليم في صالون الرجال، وفي الوقت ده دخلت عائلة الهواري إلهام وهدي وسماح ومفيدة ومعهم ميرال لأنها ألحت علي فؤاد كثير وهو وافق عشان خاطرها لكن شوية ويخرجوا علي طول، أما هدي وإلهام وباقي أول ماسمعوا الخبر قرارو انهم يجاو لأن علياء وعامر يُعَتبرُو عائلة ميرال وواجب عليهم..................................

علياء أول ماشافتهم اتصدمت وقربت منها إلهام وهدي ومفيدة وقالوا............
إلهام: "  البقية في حياتك"
هدي: " البقية في حياتك ربنا يصبرك"
مفيدة: " البقية في حياتك "

ميرال كانت خايفة تقرب عليها لأن علياء من أول ماوصلت ميرال وهي بتبصلها بنظرات أحتقر، وبعد الوقت الستات مشيت وباقت العائلة بس وميرال قربت علي علياء وقالت.......

_ لله يرحمه وربنا يصبرك. 

علياء بغضب وصوت عالي وهي بترمي ميرال علي أرض وقالت بكل شر.................
_ كلو بسببك ياوش الفقر انتي وجوزك لكن هتنقم منكم وأرجع حق أبني. 

ميرال دموعها كانت بتنزل وماردتش عليها والكل تصدم وسارة ورنا جيرو علي ميرال وقاوموها من علي الأرض وقالت رنا بغضب.....

_ هعتبر انك زعلانة علي ابنك ومش هتكلم.

سارة كانت حضنة ميرال وبتبص علي علياء بقرف وقالت ألهام بغضب............
_ لاء انا هتكلم بقاا انتِ أزي تقولي علي ابني كده عارفة يلي بتتكلمي عليه ده مين وممكن يعمل فيكي أيه. 

وهدي وسماح بصوت واطي..........
سماح:" ايه الحب يلي ظهر فجأة ده، بس تستاهل ازي تقول علي ميرال وفؤاد كده هم مالهم يعني"

هدي: " عايزة ترمي بلها علينا وخلاص "

علياء بغضب وقهر................
_ ابنك ده مش ملاك، وميرال الحقيرة يلي شاركت في موت أخوها يلي طول عمره بيحبها زي اخته. 

سارة رفعت حاجبه بقرف وقالت في سرها..........
_ لاء علي اساس ابنك انتِ يلي ملاك الحمدلله أرتاحنا من شره، قال بيحبها زي اخته قال، ده خلها تخاف من خيالها ودمارلها  طفولتها.

وفي الوقت ده علياء هجمت علي ميرال وكانت بتحاول تضربه بس رنا وسارة كانوا في وشها وهدي وسماح صوتوا ومفيدة وإلهام كانوا بيتفرجوا وسكاتين، ورجالة جات تجري علي الصوت الصراخ ،وفؤاد أتصدم اول ماشاف علياء بتحاول تضرب ميرالو ودم غلي في عروقه................

ضحية العشـــقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن