Orkide Sonay"Ophelia, masumiyetin simgesi bu oyunda. Güzel, gencecik bir kız. Aşık üstelik. Işıldıyor. Sonra ne oluyor?"
"Deliriyor." Sınıftan birinin yanıtı üzerine gözlerimi devirdim. Fakat bu hareketim profesörün gözüne batmış olmalıydı. Direkt gözlerime bakarak konuştu.
"Senin farklı bir görüşün var sanırım."
"Aslında evet. Ophelia'nın delirdiğine inanmıyorum. Hatta bence çok zeki bir karakter. Biliyorsunuz ki oyunda Ophelia'nın çiçek dağıttığı bir sahne var. Dikkatli bir şekilde okursanız burada ciddi mesajlar veriyor." Profesörümüzün gözleri parladı.
"Ne gibi mesajlar?"
"Ophelia herkese kendi karakterini vurgulayan çiçekler veriyor Örneğin; Laertes'e hatırlasın diye biberiye verdiğini söylüyor. Biberiye ölü unutulmasın diye tabutun üstüne konulurmuş yani çoktan ölümünü planlamış. Arkasından ise menekşe veriyor ki bu da kederin çiçeği."
"Ne alaka?" arkadan bir ses yükselince tekrar göz devirmemek için kendimi zor tuttum.
"Devam et," Profesörün onayı ile devam ettim.
"Ophelia öldüğü zaman Laertes üzülüp kedere boğulacaktır burada da bu vurgulanmaktadır. Ayrıca Ophelia, Kraliçe Gertrude'a üzüntü ve pişmanlığı simgeleyen sedefotu çiçeğini verir. Yaptığı evlilikten dolayı kraliçe belki de pişmandır ya da öyle olması gerektiği vurgulanıyordur. Bu çiçekten Ophelia kendine de ayırır çünkü o da Hamlet ile olan ilişkisinden artık pişmanlık duymaktadır. Bununla birlikte sedefotu o dönemde düşük yapmak için kullanılıyormuş. Buradan da kraliçenin veya Ophelia'nın hamile olduğuna ve düşük yapmak istedikleri sonucuna varabiliriz."
"Sence Ophelia ve Hamlet bir ilişki yaşamıştı yani?" profesörüm anlattıklarımı ilgi ile dinliyordu. Bu beni heyecanlandırdı.
"Bence bu çok bariz. Ophelia söylediği şarkıda 'Tuttu elini, kızı içeri aldı / O kapıdan artık bir kız çıkmadı.' ve 'Alırım sen, demiştin hani /Kızlığımı bozmadan önce.' sözlerini kullanıyor. Bence burada başına gelenlere atıfta bulunuyor. Biz bile şarkı söylerken kendimize yakın hissettiğimiz şeyleri mırıldanmaz mıyız?" öğretmenimiz başı ile onaylayınca cesaretlenerek devam ettim.
"Çiçeklere dönecek olursam Ophelia Gertrude'a "Bak bir papatya" diyerek çiçeğe işaret eder ama çiçeği ona vermez. Çünkü papatya masumiyetin ve saflığın sembolüdür ve Kraliçe bu sıfatlara layık değildir. Sözün özü deli taklidi yapan tek karakter Hamlet değil bu kitapta."
"Etkilendim. Çok kesin konuşuyorsun. Bir kaynaktan faydalandın mı?" profesörün sorusunu başımla onayladım.
"Okuduğumuz her kitaptan sonra o kitapla ilgili yazılan makaleleri okuyup başka bakış açılarını inceliyorum. Bu yorumlara 'Shakespeare'in Hamlet Oyununda Çürümüşlük ve Hastalık İzlekleri ve İmgeleri' isimli makalede rastladım ve kafama fazlası ile yattı." Profesörümüz gülümsedi.
"İsmin neydi?"
"Orkide." Dedim.
"Peki orkide çiçeğinin anlamı ne biliyor musun?"
"Orkide genel olarak asaleti simgeler. Bunun dışında mutluluk, sevgi ve aşkı da temsil ettiği söylenir. En popüler olan beyaz orkide ise masumiyeti ve zarafeti temsil eder."
"Tıpkı Ophelia gibi. Dersten sonra kalır mısın Orkide?" başımla onayladım.
İngiliz Dili ve Edebiyatı okuyordum. Bu haftaki konumuz ise William Shakespeare ve Hamlet oyunuydu. Açıkçası ben daha çok Romeo ve Juliet'i seviyordum. Fakat Hamlet oyunundaki sembolizmden de fazlası ile etkileniyordum. Öğretmen dersi sonlandırdığında eşyalarımı toparladım. İngilizce baskısı olan Hamlet kitabımı da elime alarak profesörün masasına ilerledim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kader Madalyonu: Orkide | Tamamlandı
FantasyOrkide İngiliz Dili ve Edebiyatı okuyan sıradan bir üniversite öğrencisidir. Tek akrabası olan büyükannesi ile yaşar. Tüm hayatı okulundan ve büyükannesinden ibarettir. Bir gün en yakın arkadaşı ile 22.yaş gününü kutlarken Orkide'nin tüm hayatı değ...