Bölüm Başlığı

72 7 4
                                    

Bugün sabah rojdaya gün çok erken aymıştı.
Bu akşam dilanın kına gecesi, yarın akşam ise düğünü olacaktı. Herşeyi çok erken hallettikleri için beklemek istememiş, erkek tarafı düğünü hemen yapmak istemişti. Bu Dilan gil dahil herkes için süpriz olmuştu. Rojda asminin durumundan dolayı dilanı tamamen unutmuş, ona mahçup olmuştu.

Dilan anlayışlı kızdı. Konakta olan meseleleri bildiği için rojdaya birşey demiyordu. Üstelik Rojda hamileydi bu kadar sorunla uğraşması zaten imkansızdı.

Giyeceği kıyafete karar verdiği için, rahattı sadece akşam olunca hazırlanıp delal hanımla çıkacaklardı. Kına kadınlar arasın da olacak, erkekler de kendi araların da eğleneceklerdi.

Ağa olarak Mirza ağa zaten misafir olarak çağırılmıştı. Ama rojdayı asıl rahatsız eden olay ise miran ağa da dilanın nişanlısı Cihan tarafından kendi yapacakları eğlenceye davet edilmiş, Miran ağa itiraz etmeden kabul etmişti.

Rojda'nın planı sabahtan Dilan gile gidip dilanın yanın da olup, ona destek olmak istemişti. Sabah kalkınca biraz sancısı olduğu için Mirza ağa kesinlikle izin vermemiş, şirketten geldikten sonra onları bırakacağını belirtmişti.

Aşağı kahvaltı için indiğinde ortalıkta kimseler yoktu. Mutfağa geçtiğin de Zeynep kahvaltı hazırlığı yapıyordu. Rojda'nın canı hiç birşey istemiyordu
Bir bardak süt içse ona yeterdi.

"Günaydın hanımım birazdan hazır olur kahvaltı hemen yersin birşeyler" Rojda yemek lafını duyunca bile bulanan midesine engel olamadı.

"Yok Zeynep abla birşey yiyecek durum da değilim bir bardak süt içsem yeter bana"
Zeynep itiraz edeceği sırada Rojda dolabı açıp, sütü bardağına doldurmuştu bile

"Delal anne nerede içeri de göremedim"
"Diyarbakır'dan akrabaları aradı onlarla konuşur yukarıda." Rojda başını sallamış, midesini tutması için sütünü yudumlamaya devam ediyordu.

Bugün en mutlu günü olması gerekiyordu. Biricik arkadaşı dilanı evleniyordu. Ama Rojda olamıyordu. Hem kendisini düşünüyor, hem de Mirza ağayı düşünüyordu.

Kendisini düşünme sebebi kınaya asmin de gelecekti, asminle uğraşacak durum da değildi ama o kıza karşı kendini ezdirmek de istemiyordu.

Mirza ağayı düşünme sebebi ise kesinlikle miran ağaydı. Beraber olamamaları rojdayı daha tedirgin ediyordu. Birşey olsa haberi bile olmayacaktı.

Bugün bu stresle Rojda doğurmazsa başka da birşey bilmiyordu.Tek isteği bu akşam ve yarın akşamın sorunsuz bitmesiydi. Yarın düğün de beraber olacakları için çok düşünmüyordu ama bu akşam iki taraf için de sıkıntılıydı.

Delal hanımın içeri geçmesi ile Rojda da hemen yanına geçmişti. Telefon konuşmasını bitirmiş, hazırlanan kahvaltıya oturmuştu delal hanım.

Rojdanın oturmadığını görünce gelinine bakmış, neden oturmadığını merak etmişti.
"Rojda kızım sen neden oturmuyorsun, rahatsız mısın yoksa"
Rojda bir sandalye çekip masaya oturmuştu ayıp olmaması için

"Midem Birşey almıyor delal anne bir bardak süt içtim o tutar beni"
Delal hanım artık rojdayı tanıyordu, bakışları, konuşma tarzı ve ses tonuna kadar rojda kafaya birşeyler takınca iştahı olmuyordu.

" Yine ne takıldı da Kafana iştahın yok kızım de hele bana" Rojda delal hanımın hemen anlamasına şaşırmış, şaşkınlığı üzerinden atarak cevap vermişti.

"Bu akşamı düşünüyorum delal anne miran ağa da davet edilmiş ya Mirza ile karşılaşması beni tedirgin ediyor"

Delal hanım konuyu şimdi anlamıştı. Gelini haklıydı miranı en az Mirza kadar tanırdı. Miran da onun elin de büyümüş sayılırdı. İki kardeş gibi büyüyen ağaların neden bu hale geldiklerini kimse bilmese de delal hanım öğrenmenin peşindeydi.

Rojda Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin