Bölüm Başlığı

70 6 2
                                    

Hayat iyi veya kötü beklenmedik süprizler ile doluydu. Asminin karşısına çıkan kötü süpriziydi.

İstemenin üzerinden iki gün geçmiş miran ağa ile hala bir iletişim kurmamıştı.

Anlamıştı ki miran ağa onu istemiyordu. Peki amacı neydi asmin bunu düşünüp duruyordu.Asminin amacı belliydi Mirza ağanın uğruna miran ağayı kabul etmişti.

Peki miran ağanın amacı neydi, neden ani bir şekilde asmini istemiş, ardından ortadan kaybolmuştu.

Annesi ile asminin annesi iki gündür konuşuyor, miran ağa ile iletişim kuramıyordu.Çünkü miran ağa istemiyordu.

İstese şuan gelir asmin ile konuşurdu.
Pişmanlık çok erkek sarmış asminin etrafını. Onun istediği bu değildi yüzük takmak bile değildi.

Onun planı isteme akşamı Mirza ağanın bu olaya itiraz edip, istemenin kalacağıydı. Ama Mirza ağa oralı bile olmamıştı.

Başını duvarlara vurup, parçalamak istiyordu. Ama iş işten geçmişti. Rojda' nın isteme akşamı dediği laf aklına gelmişti"inşallah pişman olmazsın" bu kadar erken bu sözün gerçekliğini yaşayacağını bilememişti.

Yarın için planlar kurulmuş, çarşıya çıkmaya karar verilmişti. Miran ağanın isteği üzerine çarşıya çıkılacaktı. Bunu miran ağadan değil annesinden öğrenmişlerdi.Düğün iki hafta için de yapılacaktı.

Asmin asla hazır değildi onun yüreğinde ki isim belliydi, miran ağayı yüreğine alamazdı, almak da istemiyordu.
****

Arslan konağı güne erken başlamıştı. Şilan ile helin gelmiş, Rojda ve delal hanım ile beraber vakit geçirmek istemişlerdi.

"Uyudu mu kızım Bedirhan" Şilan bebeğini yatırmış, annesi gilin arasına katılmıştı."çok şükür ana uyudu" diyerek yerine oturmuştu.

Zeynep ten kahverleri istemiş, havanın güzelliğini değerlendirerek avluya geçmişlerdi.

Gündem asmin be miran ağaydı. Herkes hala neler olduğunu anlamıyor, asminin nasıl kabul ettiğine inanamıyorlardı.

"Hadi diyelim ki asminin bir düşüncesi planı var ya miran ağa o ne diye asmini istedi üstelik dediğiniz üzere o akşam yüzüne dahi bakmamış"

Şilanın konuşması üzerine Rojda şilanı incelemiş, "miran ağanın amacı sensin" diyememişti.

"Hiç kimse neler olduğunu bilmiyor şilan orta da bişeyler dönüyor, ama kimse sorgulamıyor"

"Bizi ilgilendirmez ikisi de karar verecek yaştalar. Miran ağa asmini istedi asmin de kabul etti. Siz de artık deşiştirip durmayın. Allah pişmanlık vermesin" diyerek gelini ve kızlarını uyarmıştı delal hanım.

Rojda delal hanımın konuşmasından sonra birşey demedi. Şilan ile asmin konuşmak istiyor ama annesinin uyarısından sonra birşey diyemiyorlardı.

Delal hanımın içeri geçmesi ile üç kız yalnız kalmışlardı.

Helin heyecanla Rojdaya soru soruyordu.

"Düğün tarihine karar verildi mi o akşam Rojda" Rojda suyundan bir yudum alıp heline cevap vermişti.

"İki hafta için de yapılacakmış, uzatmak istemediler. Havin halalar da kabul etti"

Ama rojdayı asıl rahatsız eden başka bir konu vardı.

"Yade piroz öleli daha ne kadar oldu ki Havin hala nasıl kabul etti sonuçta annesi daha ne kadar yakın olabilir"

Helin ile şilan başlarını sallayıp rojdayı onaylamışlardı.

"Halam böyle bir talip bulmuş,kaçırır mı gider damat tartının konağın da yaptırır Herşeyi, onu kınayanlara da ben yapmadım istemedim onlar konakların da yaptı derler"

Rojda Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin