Hoofdstuk 1

96 1 0
                                    

Julie POV:

Het is zaterdagmiddag. Ik lig samen met m'n huisgenoot Noor op de bank een film te kijken. After, we hebben hem al honderden keren gezien, maar hij blijft leuk. "Lovebirds!" Hoor ik Noor naast me zeggen. We zijn vanaf de middelbare al beste vriendinnen. We werken ook allebei in het zelfde restaurant, maar daar doen we niet hetzelfde. Zij werkt in de keuken en ik werk in de bediening.

De film is bijna afgelopen als ik wordt gebeld. Noor zet de film op pauze en ik kijk wie het is. Mijn moeder. Wat moet die? "M'n moeder." Zeg ik tegen Noor die me vragend aankijkt. Snel neem ik op.

J: "Hallo?"
M: "Hallo Julie, even een vraag. Wilde je nog mee op vakantie met je vader, Bella en mij?"
J: "Dat hadden we toch al afgesproken? Ik zou niet meegaan."
M: "Ja, ik dacht ik vraag het even na, want de nieuwe vriend van Bella wil mee. Fijne dag nog."

En voordat ik kan antwoorden hangt ze op. "Fijne dag nog." Praat ik m'n moeder na met een raar stemmetje. "Wat moest ze?" Noor weet alles van me en ik van haar. Ze is dan ook de enige die weet dat ik echt een hekel heb aan mijn familie. "Of ik toch niet mee ging op vakantie. Niet dat ik me nog had kunnen bedenken, want die nieuwe vriend van m'n zus gaat al mee." Zeg ik zuchtend. "Wat een gezeik. Ik zet de film aan goed?" Vraagt Noor. Ik knik en we kijken de film af.

"Kijk je mee?" Vraagt Noor als de film afgelopen is. Ze opent YouTube en zoekt bankzitters op. "Nee kijk jij maar. Ik begin vast aan t eten." Ik kijk nooit mee omdat 1 van die gasten op m'n zus haar ex lijkt. En zodra ik hem zie denk ik weer aan al het gezeik met m'n familie. En daar heb ik geen zin in. Ik sta op en loop naar de keuken.

Terwijl ik pasta pesto maak hoor ik vanuit de woonkamer gepraat op de tv. En af en toe hoor ik Noor een beetje lachen. "Is het grappig?" Vraag ik als ik Noor weer hoor lachen. "Ja moet je maar meekijken hè!" Roept ze nog steeds lachend terug. Lachend schud ik mijn hoofd.

"Kom je eten?" Vraag ik als ik de pasta verdeeld heb over 2 borden en ze op het keuken eiland zet. "Ja ik kom eraan." Hoor ik Noor zeggen. En niet veel later komt ze de keuken inlopen. "Pasta pesto?" Vraagt ze terwijl ze overdreven doet alsof ze ruikt. "Ja, en als je niet opschiet is het zo koud." Zeg ik lachend. Snel komt ze naast me zitten.

Na het eten plof ik neer op de bank terwijl Noor de vaatwasser inruimt. Ik zet Netflix aan op de tv en zoek mijn serie weer op. Mijn serie staat nog geen minuut aan of ik wordt geappt. Ik kijk wie het is en meteen zet ik mijn serie op pauze. "Wie is er zo belangrijk dat je serie op pauze gaat?" Vraagt Noor die de woonkamer in komt gelopen en naast me neerploft op de bank. "Onbekend nummer,-" "Ooh joh, gelijk op de blok." Onderbreekt Noor me. Ik schud mijn hoofd en laat haar het berichtje zien. "Vraag wie het is." Zegt ze en voor ik iets kan doen trek ze mijn telefoon uit mijn handen en begint ze te typen.

Na 5 minuten krijg ik mijn telefoon weer terug. "Lees maar ff." Zegt Noor vrolijk tegen me. "Wat heb je nou weer gedaan." Zeg ik op een lachende manier tegen haar. En ik begin te lezen.

+06 ******
Wil je wraak op je zus?

U
Wie de fuck ben jij?

+06 ******
Haar ex. Wil je me helpen
of niet?

U
Ooh, ja dan wel.

+06 ******
Dankjewel. Morgenochtend
afspreken?

U
Ja hoor! Waar?

+06 ******
*geeft t adres*

U
Tot morgen!!

+06 ******
Tot morgen!

"Noor!" Roep ik als ik het gesprek heb gelezen. "Leuk toch! Heb je nog wat te doen morgen!" Zegt ze vrolijk terug. "Ik moet morgen werken troela." "Morgenavond ja, morgenochtend ben je vrij. Althans nu niet meer." "Ja dag, ik ga echt niet met een random jongen afspreken die zegt dat hij de ex van m'n zus is!" "Als het überhaupt een jongen is." Zegt Noor met een ondeugende glimlach op haar gezicht. Ik zucht met een kleine lach op m'n gezicht. "Je maakt het er echt niet beter op, welterusten." Ik sta op en loop naar mijn kamer. "Het is acht uur, wat ga jij nu al slapen?!" Hoor ik Noor nog net roepen voor ik de deur achter me dicht doe.

Ik laat me op bed vallen en staar naar het plafond. Na een tijdje zo gelegen te hebben sta ik op en trek ik mn pyjama aan. Als ik hem aan heb pak ik m'n laptop en ga op bed liggen. Ik open Netflix en zet m'n serie weer aan. "Juul?" Hoor ik Noor zeggen terwijl ze op m'n deur klopt. "Ja?" Ze komt binnen en komt naast me liggen. "Je kan die serie ook niet kijken zonder gestoord te worden hè?" Vraagt ze lachend. "Ja en meestal ben jij dan degene die me stoort." Ze gaat rechtop zitten en kijkt me een beetje bitchy aan. "Pardon?" Ik schiet meteen in de lach en zelf houdt ze het ook niet lang vol.

Na een tijdje gelachen te hebben is Noor weer komen liggen en zegt ze. "Nee maar sorry dat ik zomaar zo'n afspraakje heb geregeld voor je." "Het is al goed, maar noem het alsjeblieft geen afspraakje. Dat klinkt een beetje heel raar." "Ja ja, nou ik ga weer! De groeten." Zegt ze en ze springt van m'n bed af en loopt mijn kamer uit. Ik zet m'n serie weer aan en kijk nog een paar afleveringen voor ik me klaar ga maken om naar bed te gaan.

~~~

Het eerste hoofdstuk is af. Ik ga proberen sws 1 dag in de week te plaatsen, maar ik kan niks beloven!

En let trouwens niet op spelfouten, want ik ben ook gewoon lui.😛

Kusjess xx

Wraak met gevolgen // Milo fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu