POV MATTHY:
"Matthyas kom is even" zegt de moeder van robbie tegen mij en ik knik en sta op. "U mag me ook matthy noemen hoor" zeg ik. "Is goed!! Je mag gewoon je zeggen" ik knik. We lopen samen even naar boven. "Lieverd we willen jou helpen als jij dat ook goed vind" ik knik "a-als jullie het goed vinden" "Tuurlijk!" Zegt ze. "Bedankt" "geen probleem jongen! Wil je wat zeggen over wat er allemaal is gebeurt toen je bij je ouders woonde?" Ik knik en vertel het hele verhaal. Ik zie dat ze schikt "Wil je even je shirt uit doen lieffie?" Vraagt ze voorzichtig en ik knik en doe mn shirt uit. "Awh liefje!! Kom we gaan even naar de badkamer en je wondjes verzorgen" zegt ze en ik knik, we staan op en lopen naar de badkamer waar ze al m'n wondjes verzorgd.~een weekje later~
Ik ben nu een weekje bij robbie en ik vind het super leuk hier, en ik ga ook naar school want ik was zo slim om mijn paspoort mee te nemen. Morgen mag ik beginnen met school alleen ik vind het wel super spannend want ik ben bang om vrienden te maken en gewoon praten met nieuwe mensen. Ik zit op mijn kamer wat eerst de logeerkamer was een beetje te chillen. Of nou ja chillen ik zit eerder te piekeren over school. Ik wil wel leren maar ik ben gewoon bang voor nieuwe mensen.
Ik lig op bed en ik begin te huilen ik vind het gewoon zo spannend. "MATTHY LIEVERD KOM JE WE GAAN ETEN" schreeuwt Julia, de moeder van robbie. Ik heb geen zin maar ik moet wel, dus ik loop naar beneden en ga aan tafel zitten. Ik blijf naar beneden kijken, ik voel een hand op m'n rug. "Lieverd is alles oké?" Vraagt Julia en ik schud m'n hoofd. "Wat is er dan jongen?" Vraagt Tom, de vader van robbie. "I-Ik durf niet naar school.... i-ik durf gwn geen mensen aan te spreken of met nieuwe mensen praten ik ben gewoon bang" zeg ik en ik voel een knuffel van rob. "Maar school is super duper leuk!!! En iedereen is super aardig" zegt rob. "Ja lieverd dat weten we maar voor matthy is het nieuw hé" zegt Julia "ja mama even vergeten solly" "geeft niet jongen" zegt Julia en aait over rob zn hoofd. "Zullen we lekker gaan eten?" Vraagt Tom en we knikken alle drie. We zitten gewoon lekker te eten, we eten tomatensoep met worstenbroodjes en het is super lekker.
Als we klaar zijn met eten mogen we gelijk naar boven en ik maak me klaar om naar bed te gaan. Als ik alles heb gedaan loop ik naar m'n bed en val ik meteen in slaap.
~de volgende ochtend~
Ik wordt wakker gemaakt door rob doordat hij op m'n bed springt. "Mhhh robbie" zeg ik moe. "Kom matt opstaan we mogen weer naar school!!!" "Okey" zeg ik en ik sta op en kleed me om. Rob en ik lopen samen naar beneden we krijgen ontbijt en onze tassen met lunch en een tussendoortje erin.
Ik zit in groep 3 omdat in groep 1 en 2 je alleen maar hoeft te spelen en als ik in groep 4 zou zitten dat ik dan niet zoveel snap. Ik kan wel lezen en schrijven en rekenen een beetje maar dat is het dan ook wel. Ik zit nu in de klas alleen iedereen is zo druk en ze schreeuwen. Ik wordt er super overprikkeld van en kan me niet meer goed focussen op het werk dat ik moet maken. Ik begin heel erg te trillen met m'n been en ik speel met m'n pen. Ik voel de tranen achter mijn ogen prikken, "matthyas wat is het antwoord op deze som" hoor ik de juf vaag aan mij vragen. Ik antwoord niet omdat het niet helemaal binnen komt, "matthyas kan je antwoorden als ik wat vraag?" Zegt de juf iets harder, ik kijk op het bord en zie 4+7 staan ik zeg zacht "11 juf". "Wat zei je niemand verstaat je dombo" zegt een jongen achter mij. "Alsjeblieft levi wil je niet zo praten het is zijn eerste dag hier!" Zegt de juf en ik hoor levi dus niet antwoorden dus ik denk dat hij knikt. "Wil je het nog een keertje zeggen matthyas?" Vraagt de juf, "11 juf" zeg ik iets harder, "dat is helemaal goed jongen!" Zegt de juf en schrijft 11 op het bord.
Na nog een paar vragen aan andere kinderen vraagt de juf weer wat aan mij ze zegt "matthyas weet je toevallig ook wat dit wordt?" Ik kijk op het bord en zie 15+8 staan volgensmij is het 24 ik weet het niet meer, "uhm 24" zeg ik ongemakkelijk. "Dombo iedereen weet dat het 23 is" zegt levi weer en de klas begint te lachen. "Levi! Het geeft niet iedereen maakt fouten, maar matthyas hij heeft wel gelijk het is 23 maar het geeft niet je leert alleen maar van je fouten" zegt de juf ik knik alleen maar, ik wil weg hier zo snel mogelijk. Dan opeens gaat de bel, het is pauze. Iedereen rent naar buiten maar ik blijf zitten, ik hoor dat de juf naast me komt zitten, "wat is er aan de hand?" Vraagt ze. "O-overprikkeld" zeg ik en probeer niet te huilen. "Hoe komt dat?" Vraagt ze, wat denkt ze zelf is ze nou echt zo dom. "Drukte..... n-nieuwe mensen..... p-praten met onbekende m-mensen" zeg ik zacht. "Ach jongen kom je buiten spelen dan kan je even afleiding zoeken" zegt de juf en ik schud m'n hoofd. "Matthyas kom we gaan naar buiten en het even vergeten en klaar" zegt ze, ze begrijpt me niet... zo werkt het niet... ik wil hier niet meer zijn ik wil naar huis. Ik schud weer mn hoofd. "Jawel meekomen" zegt ze en trekt me mee aan mn arm. Ik begin te huilen want het doet pijn.
Robbie komt aanrennen, "juf waarom doet u matt pijn" zegt rob verdrietig. "Ik doe hem geen pijn maar hij wou niet luisteren robbie ga maar weer lekker spelen" zegt de juf. "Hij doet huilen... en hij doet nooit huilen om niks" zegt rob en ik kijk hem aan. "Robbie ga maar lekker spelen niks om zorgen over te maken!" "Ik ga mama vertellen" zegt rob boos en rent boos naar zijn meester. "Ga maar lekker spelen matthyas" zegt de juf en laat me los. Ik loop naar een hoekje toe en ga daar zitten op de grond en probeer mezelf rustig te krijgen.
POV ROBBIE:
Die stomme juf heeft matthy pijn gedaan.... En nu ga ik tegen mama zeggem en tegen me meester, ik ren boos maar me meester. "Mees mees" zeg ik en tik hem aan. "Hallo robbie wat is er aan de hand? Heeft iemand je geslagen? Heeft iemand iets gemeens gezegd?" Vraagt hij en ik schud mijn hoofd. "Juf daar die matthy pijn gedaan en hij doet huilen en hij altijd huilen met reden" zeg ik. "Vertel eens wie is matthy?" Vraagt de meester, ik wijs naar matt die in een hoekje zit "eigeluk matthyas maar hij woont bij mij en papa en mama" zeg ik. "Oh okey zullen we even naar hem toe gaan dan?" Vraagt m'n mees en ik knik. Ik ren naar matt en de meester loopt achter mij aan.POV MATTHY:
Ik huil in het hoekje, dan komt robbie aanrennen en zijn meester loopt achter hem aan. Zn meester hurkt voor me en zegt "hoi matthyas toch? ik ben meester bart en robbie zei dat die juf iets deed waardoor je moest huilen, kan je dat uitleggen?" Ik knik, "i-ik zat in de klas en iedereen was druk en schreeuwde en ik werd overprikkeld en en toen vroeg de juf iets aan mij en ik gaf antwoord en toen deed iemand gemeen en toen zei de juf er wat van en we gingen verder toen vroeg ze weer iets en ik gaf fout antwoord en toen zei iemand dat ikke dom ben en iedereen lachte en toen we hadden pauze maar ik bleef zitten en juf ging mij helpen en toen zei ze 'lekker spelen dan is alles weer over' en ik schud me hoofd en toen trok ze me aan mn arm mee...." Ratel ik aan een stuk door en ik begin me benauwd te voelen. Ik tril helemaal en begin nog meer te huilen.POV MEESTER BART:
Deze jongen verteld ineens heel veel informatie en er speelt duidelijk meer dan alleen spanning voor de eerste dag. Hij is helemaal overstuur en in paniek. "Matthyas rustig maar! Ik ga je even optillen en dan gaan we naar een rustig kamertje okey?" Vraag ik en hij knikt en zegt zacht "robbie mee" ik knik en til de jongen op. "Robbie loop je mee?" Vraag ik en rob knikt enthousiast en loopt mee naar een aparte kamer.~~~~~
Het is nu 1:48 en ik ben eig nog niet moe, ik moet morgen inpakken voor vakantie want ik ga dus vrijdag op vakantie en het is nu dus donderdag... nou vrijdag maar dan heel vroeg goed je snapt het hopelijk Xx ~3 augOops sorry ik had een timer gezet voor 12 uur want ging het gegarandeerd vergeten maar die timer ging dus niet af maar hij is er nu ~12 aug
JE LEEST
someday there will be peace// bankzitters
FanfictionEen jongen van 8 wordt al z'n hele leven mishandeld door zijn ouders, hij is nooit naar school geweest! Op een avond besluit hij weg te lopen van huis en komt in een parkje terecht. De volgende ochtend komen er 2 aardige mensen hem tegen zij hebben...