hoofdstuk 14

179 9 5
                                    

. "Is goed, doe wel zacht als je naar beneden komt matt slaapt en is ziek" zeg ik. "Owh.. oke zal ik doen" zegt rob. "Tot zo" zeg ik en loop naar beneden. Iedereen behalve matt en rob, "ga maar alvast beginnen boys" zegt ik

Koen, milo en ik beginnen al met het ontbijt, na 5 minuten komt rob naar beneden en gaat aan tafel zitten. "Morgeh" zegt rob, "goedemorgen" zeggen koen en milo in koor. "Goeiemorgen" zeg ik nog eens.

Na het ontbijt ruim ik af en milo helpt me. Koen die doet de afwas en rob is naar matt gelopen.

POV MATTHY:
Ik wordt wakker van iets op me hoofd, als ik mijn ogen open zie ik rob die in m'n haar kriebelt. Ik kijk hem aan en hij mij, "sorry matt" zegt rob zacht. "Waarvoor?" Vraag ik een beetje verward. "Van gister" zegt hij "geeft niet" zeg ik, ik knuffel hem en val rustig weer in slaap.

Tijdskip naar na de vakantie~

Rob en ik zitten op de bank te gamen. Morgen moet hij weer naar school en ik begin pas over 1 week met mijn opleiding.

We spelen fifa met challanges voor een video. Wie er een goal tegen krijgt moet een challange doen na het potje. Het staat nu 2-1 voor mij. Rob die doet z'n best maar het lukt hen niet helemaal volgensmij. Ik laat hem 1x scoren en hij is helemaal blij aan het juichen.

Uiteindelijk hebben we de wedstrijd gespeeld en ik heb gewonnen met 5-2 dus rob moet 5 challanges doen en ik 2. Rob grabbelt in een bakje en leest voor wat er staat. "Kontje knal" zegt rob in d'r camera en ik begin te lachen. "Volgende" zeg ik en rob grabbelt weer. "Een eitje koppen, leuk man" zeg rob weer in de camera. "Oke grabbel er nog maar 3 rob" zeg ik en rob grabbelt er 3. "Oke de 1e is........ in de sloot springen, de 2e is......... kattenvoer eten, kom op wat is dit!! Beter word de laatste wel een leuke goed de laatste is......... 10 posts liken van iemand uit je klas, bro serieus" zegt rob terwijl ik helemaal stuk ga.

"Ja grabbel jij dan" zegt rob, "oke oke joh" zegt ik en ik grabbel 2 kaartjes. "De 1e" zeg ik en Lees de opdracht in mijn hoofd, ik kijk rob aan met een grijns en zeg "vrijspel je hoeft geen opdracht te doen" "ja wat is dit!! Ik wordt genaaid" zegt rob. "Ik heb gewoon zoveel geluk maar nu de 2e en mijn laatste is iemand die je niet mag een berichtje sturen, serieus wat een kutzooi maar sure" zeg ik. Rob zit me ondertussen uit te lachen.

"We doen eerst jouw opdracht dan kijken we daarna of we een berichtje terug krijgen" zegt rob en ik stem in. "Wat zal ik sturen en naar wie?" Vraag ik. "Doe naar die ene klootzak en stuur van hoi hoe gaat het" zegt rob en ik knik. Ik app jack en stuur 'hoi, hoe gaat het?' En doe mijn telefoon weer in mijn zak.

"We gaan nu naar buiten en nemen een eitje, handdoek en een voetbal mee voor rob zijn challanges die hij buiten moet doen" zeg ik. "Lets go" zegt rob en zet de camera uit. Ik pak een grote handdoek van boven en loop weer naar beneden waar rob is met een eitje in zijn hand. We lopen naar de schuur en pakken een voetbal. Dan zet rob de camera aan en lopen we naar buiten. "Oke eerst doen we kontje knal dan een eitje en daarna in de sloot springen want dan is rob gelijk weer lekker schoon" zeg ik. We lopen naar het voetbalveldje waar een slootje in de buurt is. "Ga maar staan" zeg ik.

Rob gaat staan in het doel en ik zet de camera goed neer. "Met je kont naar de camera" zeg ik en rob luisterd. Ik schiet de bal tegen rob zn kont en hij gaat liggen. "Gaat het rob" Vraag ik lachend, "zover het goed kan gaan met een pijnlijke reet, ja" zegt rob ook lachend. "Eitjeeee dus klaarstaan" zeg ik. Rob gaat klaar staan, ik gooi het eitje en rob kopt hem. "Lekker maat" zeg ik en geef rob een high five. Ik film mezelf terwijl we naar het slootje lopen en dan zeg ik "mensen we lopen nu lekker naar het slootje toe"

We zijn bij het slootje en ik film rob. "3" schreeuwt rob, "2" schreeuw ik, "1" schreeuwt rob weer. "GO" schreeuw ik weer en rob rent naar de sloot en springt erin. Als hij boven water komt zegt hij "ohh dit is tering koud" ik zet de camera uit en help rob uit het water en geef hem een handdoek. Hij trilt helemaal en doet z'n handdoek om zich heen. Ik knuffel hem zodat hij misschien wat warmer wordt, ik wordt ook een beetje nat maar dat maakt me niet uit.

Ik pak de camera en de bal en rob en ik lopen samen weer naar huis. Als we thuis zijn zet ik de camera aan en begin te praten tegen de camera "mensen rob moet nog kattenvoer eten en 10 posts liken van een van zijn klasgenoot en dan is de video voorbij en gaat rob lekker douchen!!" "Jaa lets goo" zegt rob die op een stoel zit. Ik pak een zakje kattenvoer en geef die aan rob. Ik film rob en hij neemt twee kattensnoepjes, zodra hij ze op heeft zegt hij "blegh dat was zo vies gast" "Waar smaakte het naar?" Vraag ik "poep" zeg rob serieus en we schieten in de lach.

Nu moet hij alleen nog 10 posts liken. "Laatste opdracht rob!" Zeg ik en film zijn telefoon. "We doen het van hem want hij is de enige die ik opzich wel mag!" Zegt rob. Hij liked 10 posts van ene daan, dus een gast uit zijn klas. "Goed mensen we hebben alle challanges gedaan, ik vond het leuk, bedankt voor het kijken" zegt rob en ik zeg "like en abonneer! Doeii' ik zet de camera uit. "Zal ik gelijk even editten?" Vraag ik. "Ja is goed io ga douchen" zegt rob. "Oke tot zo" zeg ik en rob loopt naar boven.

Ik heb mijn laptop gepakt en begin met editten. Dan gaat de bel en ik hoor dat julia naar de deur loopt en open doet. "Hey" hoor ik een vaag bekende stem zeggen in de gang "hoi kom verder" Hoor ik julia zeggen. Julia en diegene die net aanbelde staan nu in de woonkamer.  Ik kijk niet op want ik ben bezig met editten en zit in m'n volle concentratie.

~~~~~
Het is nacht en ik ben moe maar ik wil niet slapen, help!!
Volgende week moet ik ook weer naar school!! (Nu nog 3 dagen) ~ 23 aug om 00:35

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu