hoofdstuk 19

184 8 5
                                    

POV MATTHY:
Ik ben eindelijk een beetje rustig en dan komt rob binnen en hij begint te schreeuwen en te schelden. Nova zegt er wat van maar hij blijft boos, dus ik trek hem aan zijn hand op de grond en begin hem te knuffelen. "Hey matt" zegt rob lachend, ik val bijna in slaap dus ik leun tegen hem aan. "Matt jonge, wat is er?" Vraagt rob, ik reageer niet en doe mijn ogen dicht. "Matt!!" Zegt rob boos, ik schrik en doe mijn ogen weer open. "Reageer eens!" Zegt rob, ik blijf rob knuffelen en reageer nogsteeds niet.

Ik voel rob over mijn rug wrijven, "matt... Wil je vertellen wat er is... Ik moet zo naar de les" zegt rob en ik kijk hem zielig aan en schud mijn hoofd. "Oh matt je bent moe!! Alsjeblieft ga naar huis en ga slapen..." Zegt rob, ik schud mijn hoofd weer. "Wat wil je dan?" Ik wijs naar rob en blijf hem knuffelen. "Mattje, je weet dat het niet gaat..." Zegt rob voorzichtig, ik begin te snikken. Voor ik het weet vallen er tranen over mijn wangen.

Rob knuffelt me nog steviger, "shhh matt rustig maar, ik zal kijken wat ik voor je kan doen... Maar je moet wel even slapen sorry" zegt rob lief. "B-bij jou" zeg ik heel zacht, rob knikt. "Mvr mag ik alsjeblieft mee met matt... Hij is heel erg moe en dan gaat hij huilen als het even niet mee zit, en uh ja hij wilt dat ik mee ga" zegt rob. "Rob we hebben hier volgensmij een bed op school dus als jullie in dat kamertje willen zijn mag dat want ik denk niet dat het handig is als jullie naar huis gaan aangezien jullie met de auto zijn" zegt nova en rob knikt. "Dat is goed" zegt rob. "Ik zal je afmelden, je ouders ff bellen over deze situatie en meelopen naar het kamertje" zegt nova, "okey! Thx" zegt rob.

Rob staat op en helpt me omhoog. "Mhhhh" zeur ik. "Matt heel even, sorry maatje" zegt rob en ik knik maar gewoon. Ik leun tegen rob aan en we lopen met z'n 3en naar dat kamertje. We mogen naar binnen en ik ga meteen op het bed liggen. "Jullie kunnen de deur op slot doen en rob wel even je huiswerk maken" Zegt nova "ja ja komt goed" zegt rob en nova loopt de deur uit en rob doet hem gelijk op slot. Ik maak een gebaar met mijn hand van 'kom' en rob snapt me en komt bij me liggen.

Ik ga half op hem liggen en blijf hem de heletijd knuffelen. "Ik hou van jou rob" zeg ik half slapend, "ik ook van jou hoor" zegt rob lachend omdat ik waarschijnlijk niet goed te verstaan is. "Rob.. ik vind jou leuk" zeg ik heel onduidelijk en val direct in slaap.

POV ROBBIE:
"Rob.. ik vind jou leuk" zegt matt onduidelijk maar ik kan het net verstaan, bedoeld hij het in vriendschap of meer. Of is hij gewoon slaapdronken waardoor hij maar wat brabbelt. Ik vind hem volgensmij ook leuk maar ik weet het niet zeker, want hou ik dan van jongens of meisjes of allebij of alleen voor matt of geen idee... Het is lastig allemaal. Ik moet het gewoon uitzoeken.

Ik pak mijn telefoon en zoek een "what am i: gay, straight or bi quiz" op. Ik beantwoord een paar vragen, zoals "fantaseer je soms over romantische dingen met het andere geslacht?" Of "laat iemand van hetzelfde geslacht je twijfelen?" En toevallig heb ik op allebij ja geantwoord. Na nog meer vragen komt de uitslag en daar staat bi/gay, dus eigenlijk valt straigt af. Maar ben ik dan meer bi of meer gay? Ach laat ik dat later uitzoeken ik ben ook best wel moe ik ga ook slapen. Ik doe mijn ogen dicht en val in slaap.

Ik wordt wakker van de schoolbel en ik sta voorzichtig op, ik ga zitten aan het bureau naast het bed waar matt ligt en ik maak mijn huiswerk netjes. Ik zie matt bewegen en draaien, als hij maar niet wakker wordt. "Mhhhh" zegt hij in zijn slaap. Ik sta op en loop naar matt toe, ik wrijf over zijn arm en fluister zachtjes "shhh matt blijf maar slapen, er gebeurd niks".

Hij wordt toch langzaam wakker. "Matt blijf je nog ff liggen?" Vraag ik lief en matt schud zijn hoofd en trekt me in een knuffel. Ik schrik even en knuffel daarn meteen terug, "mhhrob ik wil helpen met je huiswerk" zegt matt. "Dat mag zeker hoor" zeg ik, mooi dan ben ik daar grotendeels van af.

Matt krijgt een lach op zijn gezicht en gaat op het bed zitten. "Geef hier je wiskunde" zegt hij en ik geef mijn boek, hij maakt mijn wiskunde alsof het niks is. "Klaar" zegt bij na 10 minuten en geeft mijn boek, "dankje mijn liefste beste vriend ooit!!!" Zeg ik slijmend. "Geen probleem roberto" zegt matt. We schieten allebij in de lach.

Ineens wordt er op de deur geklopt, dus ik loop naar de deur en haal hem van het slot. Ik doe de deur open en ik zie die trut van Nederlands. "Ja?" Vraag ik. "Ah robbie! Hier ben je! Nou je hebt een toets gemist en die moet je dus inhalen, nu!" Zegt ze. "Wat! We hadden vandaag niet eens een toets" zeg ik en ze antwoord met "onverwachte toets!!" "Stik maar in je onverwachte toets" "robbie van de graaf normaal praten" "jaja maar ik ga die kuttoets niet maken" zeg ik boos. "Taalgebruik, oh hallo matthyas lang niet gezien!!" "Mhm hoi..." Zegt matt zacht. "En wat doe jij hier?" vraagt ze aan hem. "Uitrusten want kan anders niet naar huis rijden" zegt matt. "Met deze druktemaker? Dat helpt niet hé, kom op robbie naar je les" "n-nee hij helpt me en het mocht van nova!" "Wie?" "Mevrouw de jager" zeg ik. "En waarom noem je haar nova?" "Omdat ze zo heet en ze is mijn tante en zijn soortvan tante" zeg ik. "Oke niks mee te maken maar ga nu naar je les!" Zegt ze. "Trut" zeg ik zacht en blijf staan.

~~~~~
Goed ik weet dat het geen zaterdag is maar ik heb dus net deel 30 bijna af geschreven en wou jullie dus een extra deel geven, deel 30 is echt leuk nu al en heb niet eens 400 woorden geschreven dus heb geduld. Ik was dus vandaag alleen want de enige vriendin die ik in de klas heb was er niet!! En ja ik weet dat je dit leest, ik vind het niet aardig van jou👹👹👹

Maar goed morgen komt er sws nog een deel dus ja succes met wachten op morgen

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu