Die trut is weer weg en we doen de deur op slot. "Rob.." zegt matt bang, "ik wil wat zeggen maar... Mij n-niet haten alsjeblieft.." "zeg maar ik haat je echt nooit man!!"O-oke rob nou het zit zo..." Zegt matt en slikt.
Ik wrijf over zijn rug. "I-ik vind je leuk" zegt hij zacht, heel zacht. Ik versta het amper, "matt wat bedoel je?" Vraag ik, "i-ik vind je leuk.. leuk als in... M-meer dan vrienden" zegt matt zacht en hij kijkt naar beneden en speelt met zijn vingers. Ik ben stil niet omdat ik het raar vind of omdat ik hem haat, nee zeker niet maar omdat ik gewoon niet weet hoe ik moet reageren. Ik zit helemaal in gedachten. "R-rob praat alsjeblieft..." Zegt matt verdrietig. Ik reageer niet want ik weet niet hoe. "Je haat me ....I-ik..j-je wilt geen vrienden mee zijn hé... I-ik ga wel weg.. dat wil je..toch?... doei rob.." zegt matt en staat op. Ik realiseer me pas wanneer hij de deur uitloopt wat hij heeft gezegd. Kut nee hij is weg... Ik ga wel naar mn les voor afleiding.
POV MATTHY:
Ik loop weg van rob. met mijn hoofd naar beneden en een trillend lichaam loop ik door de gangen opzoek naar de uitgang. Opeens voel ik wat tranen over mijn wangen lopen, ik weeg de tranen ruw met mn hand weg.Ik voel een hand op mijn schouder. "Jongen wat is er?" Vraagt een vaag bekende stem. "n-niks" zeg ik diegene, "heb je nog les?" Vraagt de stem. Ik schud mijn hoofd "zit niet op deze school" "maar wat doe je hier dan?" "Met rob zat ik in de pauze toen kreeg ik een paniekaanval en moest ik even rusten hier omdat ik niet kon rijden naar huis... En nu is rob boos op mij en wil ik hier weg" zeg ik. "Ah okey! Wil je even een glaasje water?" Vraagt de stem, nogsteeds niet wetende van wie die is omdat ik niet op durf te kijken. Ik knik als antwoord op haar vraag. Want het klinkt als een vrouwelijke stem.
Ik loop met haar mee naar een lokaal en ga zitten aan een tafel. Ik kijk omhoog en zie dat het mijn oude geschiedenis lerares is, ze was en is nogsteeds mijn favoriete docent. "Hey matthy, ik had je niet herkent jongen!" Zegt ze. Ze was de enige die me matthy wilde noemen. "Mhja sorry.." zeg ik "neejoh het geeft niet, maar hoe gaat het". "Tja slecht" "wil je vertellen hoezo?" Vraagt ze en ze sluit de deur. "Oke maar bereid je voor" zeg ik, "zo erg kan het niet zijn toch anders wil ik je echt wel graag helpen" "oke nou het zit zo.... Rob is boos op me, ik ben een homo.. uhm ja ik eet niet want ik ben weer anders, ik ben ook nog eens raar want ik kan niet tegen teveel sociaal contact... Ik ben een kutjoch en ik kan maar beter weg" zeg ik emotieloos.
"Ach lieverd! Je weet dat je niet anders, raar of een kutjoch bent. Je bent gewoon jezelf en het is niet altijd even leuk maar het komt goed, doe gewoon de dingen die je leuk vind en trek je niet veel aan van iedereen om je heen. En ik zal je missen als je weg bent, net zoals je vrienden en julia en tom! alsjeblieft doe jezelf niks aan.... En matt hoe bedoel je je eet niet?" Zegt ze. "Oke dankje echt het helpt me super erg!! Nou kijk... Ik ben gewoon dik en ik wil niet eten..." Zeg ik "matt je bent niet dik, zal ik je helpen met eten? Al neem je maar een appel en een broodje per dag dat is al een goed begin" "oke ik wil het wel nog eens proberen" "goedzo! Wil je nu dan wat?" Ik knik. "Dan halen we zo even wat oke? Maar wil je vertellen waarom rob boos op je is?" "Oke.. uhm ja.. nou ik vertelde dat ik hem leuk vind als in leuk leuk en hij reageerde niet en toen duurde het te lang en ben ik weggelopen en ik denk dat hij boos is" "dus eigenlijk weet je het niet zeker?" Ik schud mijn hoofd. "Ach matthy, ga met hem praten oke misschien wist hij niet wat hij moest zeggen" "ohja.." zeg ik "geen zorgen, ik help je! Ookal is het iets kleins.. je weet mijn nummer toch? Dan app je me als er iets is of als je iets leuks hebt gedaan en wat je wilt delen dan zal ik je helpen!!" "Bedankt! Ik zal kijken op whatsapp!" Ze knikt en we lopen naar de docentenkamer.
Ik zit weer aan een tafel naast marie, mijn favoriete docent. Ik weet haar naam want dat is makkelijker en ik zit toch niet meer op school. Ik eet rustig een bakje met fruit die marie en ik hadden gemaakt. Over een paar minuten moet marie weer lesgeven maar ik mag blijven zei ze.
Ik zit grindcraft te doen op de laptop van marie, ik mag blijven spelen totdat ze hem nodig heeft. Ik heb nu een kwart bakje fruit op, het is echt lekker maar soms is het lastig maar ik blijf doorzetten.
De bel gaat en nu komen er een paar leerlingen binnen, ik kijk niet op. Als bijna iedereen zit kijk ik op. Sommige klootzakken van die pauze zijn hier dit betekent dat dit rob zijn klas is. "Mevrouw waarom zit die jongen hier?" Vraagt een van de meiden in de klas. "Dat is niet van toepassing" zegt marie. De deur gaat open en ik zie rob staan, "robbie te laat!" "Boeie mag ik nu zitten?" "Even netjes houden! prima maar je gaat wel voor mij zitten" "ja ja" zegt rob en gaat eigenlijk voor mij zitten. "Matt! Wat doe jij hier?" Fluisterd rob. "Ze was mn favo docent en ze helpt me met alles en nu helpt ze me met eten" fluister ik terug. "Oh oke, trouwens hierna ben ik uit wil je alsjeblieft praten over net ik wist niet wat ik moest zeggen" fluisterd rob en ik knik. "Robbie, opletten!!" Zegt marie, "jaha" zegt rob. "Nu ga je normaal doen! Nog een zo'n opmerkingen en je mag nablijven" "bluf" zegt rob. Sukkel doe dat nou niet denk ik. "Oke blijf maar na!" "Prima" zegt rob.
~~~~~
JE LEEST
someday there will be peace// bankzitters
FanfictionEen jongen van 8 wordt al z'n hele leven mishandeld door zijn ouders, hij is nooit naar school geweest! Op een avond besluit hij weg te lopen van huis en komt in een parkje terecht. De volgende ochtend komen er 2 aardige mensen hem tegen zij hebben...