Hoofdstuk 24

169 10 1
                                    

Iedereen vraagt hoe het gaat en ik steek gewoon mijn duim op. Ze weten volgensmij dat ze me even met rust moeten laten dus ze gaan weer voetballen, ik kijk mee want ik vind dat leuk om te zien. Ik voel de misselijkheid al afzakken waarschijnlijk ook het feit dat ik mijn hele maaginhoud er net uit heb gekotst. Ik doe de oortjes van rob uit en stop ze in mn jaszak. Ik doe mijn jas uit en ren zonder dat iemand het door heeft naar koen die de bal net heeft afgepakt van rob.

Niemand heeft me nog door, als ik er ben pak ik de bal van koen af dribbel naar het doel waar tom staat te keepen voor koen en milo, ik schiet en scoor! "Woohoooo" zeg ik "take the L" ik ren, spring, draai half om en beweeg mijn armen gekruist van boven mijn hoofd naar naast mijn heupen en schreeuw "SUIII". "LEKKER MATTJEEE" schreeuwt rob, ik krijg gelijk een glimlach op mijn gezicht. "Ik ga bij rob en raoul in het team!" Zeg ik, "NEEE DAT IS NIET EERLIJK JIJ BENT DE BESTE IN VOETBAL SAMEN MET ROB!" Schreeuwt koen. "Jij hebt de beste keeper ooit" zeg ik en schiet in de lach, rob schiet ook in de lach. "Hij kan er niks van" zegt rob tussen zijn lach door "ja dat bedoel ik" zeg ik ook tussen mijn lach door. "Nou ja zeg!" Zegt tom. "Hou ook van jou hoor pap" zeg rob, "ik ook hoor tom" zeg ik. "Ach wat lief hoor boys" zegt tom en rob en ik knikken. We gaan nog even door met voetballen 3 tegen 3.

We lopen weer met zn alle terug naar huis en dan zegt milo "boys mr ff vorig weekend hé, zo'n geile avond gehad echt niet normaal!" "Weer een nieuw chickie?" Vraag koen en milo knikt. "Zo echt lekker wijf man" zegt milo. "Heb je foto?" Vraagt raoul en milo knikt en laat een foto zien. "Zo die is lekker" zegt koen. "Ja mr blijf van dr af want we hebben fiks" zegt milo "lekker maat!! Iemand anders nog fiks?" Zegt/ vraagt koen. "Ja ik" zeg ik "oeee matt gaat achter die chickies aan, hoe heet ze, hoe ziet ze dr uit, hoe oud is ze, heb je foto?" Vraagt milo. "Uh ja knap, 21 jaar, heb geen foto's uhm ja dat" zeg ik best wel geheimzinnig. "Geen foto's? Dat geloof ik niet, laat de gewoon zien" zegt milo. "ik heb het niet!" Zeg ik best boos "je hoeft niet zo boos te doen hoor" zegt milo, "ja sorry!!" Zeg ik en doe rob zijn oortjes in en zet muziek aan. Ik kijk naar beneden maar loop wel nog achter de andere aan, denk ik.

POV ROBBIE:
Matt doet mijn oortjes in, zet muziek aan en kijkt naar de grond. Ik doe mijn arm om hem heen en hij kijkt naar mij. Ik kijk even om me heen en zie niemand kijken dus ik druk snel een kusje op matt zijn wang. Hij glimlacht even en kijkt weer naar de grond, ik wrijf over zijn rug. Er komen 2 kinderen aanlopen of eigenlijk aanrennen "omgg bankzitters mag ik op de foto?" Vraagt de ene. "Ja tuurlijk" zegt raoul, "wilt u hem maken?" Vraagt de andere aan mijn vader. "Tuurlijk" zegt hij. Eentje geeft haar telefoon aan mijn vader en ik tik matt aan "mhh?" Vraagt hij wanneer hij 1 oortje uit doet. "Foto" zegt ik zacht en wijs naar de andere die al klaar staan. "Oh sorry" zegt hij en doet snel zn muziek uit. "Geeft niet" zegt een van die kinderen. We positioneren voor de foto en dan vraagt er een aan matt "waarom had je eigenlijk muziek op? Het is toch gezellig met de andere?" "Ik weet niet o-" begint pap maar matt kapt hem af "teveel prikkels en muziek helpt me" zegt hij met een geruststellende glimlach. "Ohh oke!! Sorry voor het storen!" Zeggen de fans. "Het geeft niet" zegt matt en glimlacht. "Dankjewel voor de foto en een fijne avond nog!" Zeggen de fans nog. "Dankjullie! Hetzelfde" zeggen we alle 6.

"Duss matt vertel over je chickie" zegt milo, gaat hij weer. Matt heeft niet eens een chickie en hij hoeft er geen een, en ik ben diegene met wie hij fiks heeft maar oke dat willen we beide niet vertellen. "Nee!" Zegt matt, "ahh toe plss!" "Neehee" zegt matt en ik hoor boosheid, een beetje verdriet en ook moeheid in zijn stem. Ik kijk pap aan en hij mij, ik wijs naar matt en knikt. Hij knikt ook. Dit is een teken dat we hetzelfde denken. "Matt toe nou" zegt koen, godverdomme niet hij ook al. "ALS IK ZEG NEE DAN IS HET GODVERDOMME NEE, KAP ALSJEBLIEFT" schreeuwt matt en rent weg. "We willen het gwn weten dan hoef je niet te schreeuwen en weg te rennen" mompelt milo "milo je snapt het ook nooit!! Je weet toch dat hij gewoon moe is!!" Zeg ik boos. "Uh nee?.." zegt milo "echt wel!!" Zeg ik nogsteeds boos. "Robbie! Dat kunnen ze inderdaad niet weten!! Jij kan het horen omdat je hem als allerbeste kent van iedereen!! Jij snapt hem het beste en ik kan het ook horen want ik ken hem net zolang als jij hem kent maar dat moet je niet op je vrienden af te reageren want hun horen het niet!" Zegt pap. "Ohja.. sorry pap.... Boys het spijt me" zeg ik "het geeft niet rob, we snappen je" zegt milo. "Ja!" Zeggen koen en raoul. We lopen met zijn 5en weer naar huis hopelijk is matt daar ook.

POV MATTHY:
Ik ben weggerend want ik werd boos en ik ben bang voor hun reactie. Ik ben al thuis en ik zit op de bank naast julia, ze troost me want ik moest weer eens huilen. Dat doe je niet als 24 jarige man, toch? Nou ik dus wel, godverdomme man. Ik heb alles uitgelegd aan julia en ze snapt me wel. Ik doe mijn ogen dicht en val rustig in slaap.

~~~~~

Weer een nieuw deel!!

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu