hoofdstuk 21

177 9 3
                                    

De les is afgelopen en rob zit er nog als enige. "Rob wat denk je te doen man?" Vraag ik, "ja ik kom voor mezelf op dat ik daar voor gestraft wordt snap ik niet" zegt rob. "Sure maar wil je nog praten over net?" Rob knikt. "Matt sorry ik wist niet hoe ik moest reageren en ik hou van je en vind je ook leuk denk ik maar kunnen we nog even wachten tot ik het zeker weet?" "Ik snap je wel het is lastig om te zeggen wat je nou wel of niet bent ik weet het.. maar wat als we het nou proberen niet een relatie zegmaar maar gewoon soms zoenen of kusje geven en miss bijnamen?" Vraag ik. "Isg matt, dat wil ik wel proberen" "ik wacht totdat jij er klaar voor bent!" "Jij bent de liefste" zegt rob "nee jij"

Marie komt weer binnen want ze was even dingen aan het kopiëren voor morgen. "Matthy je mag wel gaan, je hoeft niet perse hier te zitten" "nee het geeft niet ik moet toch wachten op meneertje de uitdager" zeg ik. "Hé ik daag niet uit ik kom voor mezelf op" zegt rob, "uitdagen sukkel" "sure matt sure". Marie kijkt ons aan. "Matt toen je zei rob dacht ik niet meteen aan robbie" "uh ja is een bijnaam sorry" "oh ja nee geeft niet" "mag ik weg omdat u toevallig matt goed kent?" Vraagt rob schijnheilig. "Uhh nee" zegt marie en ik begin te lachen.

Rob schud zijn hoofd. "Ik heb niks te doen" zegt rob zeurend. "Dan maak je je huiswerk" Zegt marie "Al af" "wiskunde ook al?" Rob knikt. "Laat eens zien" rob geeft zijn wiskunde schrift. "Dit is niet jouw handschrift" ik kijk weg. "Ik weet genoeg" zegt marie. "Goed robbie voor deze ene keer mag jij eerder weg" "yes, danku danku!"

We zitten nu in de auto en rijden naar huis. "Jij bent echt een schatje en een uitdager" zeg ik. "Awh dat vind ik lief en iets minder Lief!" Zegt rob en we schieten beide in de lach. Ik pak rob zijn hand en geef er een kusje op, ik zie in mijn ooghoek dat rob glimlacht.

Als we thuis zijn gaan we gamen. Tot aan het eten. We zitten aan tafel en we eten pasta karbonade. "Mag ik even iets zeggen" vraag ik. "Tuurlijk matt" zegt julia, "nou het zit zo.. ik vind het lastig om te eten omdat ik m-me dik voel maar ik heb vandaag met iemand gepraat en ze hielp me en ik wil het proberen... Maar ik wil het delen zodat jullie me ook kunnen helpen en me begrijpen" zeg ik. "Ach matt, we willen je super graag helpen! Eet maar gewoon wat je op krijgt en als het niet lukt geeft het niet" zegt tom. Ik knik en we beginnen te eten, ik heb mn halve bord leeg. "We zijn trots op je matt!" Zeggen julia, tom en rob. "Dankjullie!" Zeg ik.

Ik lig op mn bed en ik app marie.

Marie:
Marie ik heb net een half bord pasta op en ik heb het gezegd tegen rob en zn ouders! Ik ben zo trots op mezelf -mat

Goedzo jongen!! Ik ben ook super trots op jou! Blijf zo doorgaan en onthoud dat het niet erg is als het een keertje minder gaat -mar

Bedankt!! Ik zal het onthouden -mat

Ik voel me opgelucht en leg mijn telefoon weg en val meteen in slaap.

Tijdskippie van 5 jaar~
Het is dan 2019 en ze gaan binnenkort samenwonen.

Matthy is dan 24 jaar
Robbie is dan 21 jaar
Koen is dan 21 jaar
Milo is dan 20 jaar
Raoul is dan 25 jaar

Milo komt ook in casa del huts wonen.

POV MATTHY:
Rob en ik zijn bezig met onze spullen in te pakken want we gaan over een maand samenwonen met de andere bankzitters. We hebben nu ruim 250k abonnees en we gaan samenwonen zodat we leukere video's kunnen maken.

We gaan vanavond uit eten met z'n alle om het te vieren dat we met zn 5en gaan wonen. En ik ga een leuk video idee op tafel gooien zodat we die misschien kunnen uitwerken.

Ik zit op de bank te wachten op rob want hij is nog bezig. Precies als ik de tv aanzet komt hij de kamer binnen gelopen, "yo ben klaar we kunnen gaan" zegt rob "is goed" zeg ik en sta op. Ik doe een arm om rob heen, we hebben nogsteeds geen relatie maar dat maakt niet uit rob is er nog niet klaar voor en ik snap hem wel.

Ik geef rob een kus op zijn wang en we lopen samen naar rob zijn auto. Hij wou rijden dus ik zei dat het oke was. Ik app marie, ja we hebben nogsteeds contact.

Marie:
Hey!! Ik ga volgende maand samen wonen met 4 vrienden ik vind het spannend maar ook super leuk, ik wou het gewoon even delen :) -mat

Hoii, super leuk matt!! Ik snap dat je het spannend vind maar als het niet lukt wil ik je helpen! Of je zegt het tegen je vrienden die zullen je vast wel begrijpen!! -mar

Jazeker ze helpen me sws en anders als ik het niet durf te zeggen zeg ik het sws tegen jou!! -mat

Goedzo!! Ik ga weer verder met nakijken, hopelijk zie ik je snel weer eens! -mar

Is goed! Succes, ik hoop het ook! -mat

We moeten nog 20 minuten rijden en dan zijn we er, ondertussen zingen we mee met allemaal liedjes die op de radio komen. Terwijl rob aan het rijden is legt hij een hand op mijn been, ik begin te blozen en te glimlachen. "Cute  hoor" zegt rob "nee" zeg ik vastberaden. "Jawel mattje" zegt rob weer. "Prima dan" zeg ik en doe mijn armen over elkaar.

Ik kijk naar rob en zeg "ik heb echt een goed video idee" "nou vertel matt" "wat dacht je van 'de bankzitters gaan 1 dag terug naar de middelbare school' en dan doen we onze middelbare omdat we daar toch allebij op hebben gezeten" "oeee best wel een goeie hoor" "weet ik toch" zeg ik en glimlach.

~~~~~

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu