hoofdstuk 6

220 9 7
                                    

POV MATTHY:
"Uhm dat is mijn zusje... je weet wel" zegt tom, "ohja sorry schat!" Zegt Julia. "Laten we het nu even hebben over matthyas dan kunnen we later een keertje afspreken en kletsen over van alles en nog wat" zegt mevrouw de jager. "Maar waarom heet u dan niet van de graaf...." vraag ik, "Omdat ik getrouwd ben" zegt ze met een glimlach en ik knik.

Tom komt er ook bij zitten, "okey ik dacht misschien is het handig om een aangepast rooster te krijgen zodat matthyas minder prikkels binnen krijgt en dat hij minder stress krijgt!" Zegt mevrouw de jager en we knikken. "Maar waar zat je aan te denken?" Vraagt julia, "nou dat hij sowieso nooit later dan 13:00 op school hoeft te zijn en bij sommige vakken in het rust lokaaltje mag zitten" zegt de docent. "En met huiswerk?" Vraag ik. "Je moet het natuurlijk allemaal maken maar als het even niet lukt dan stop je maar dan maak je het later oke?" Ik knik. "Dat lijkt me een goed idee toch matt?" Vraagt Tom en ik knik. "Dan moeten we even afspreken welke lessen je in het lokaaltje zit, wat is je beste vak?" Vraagt de jager. "Wiskunde.... en nederlands" zeg ik. "Nou dan kan je tijdens die lessen in het rustlokaal zitten en dan mag je elke dag om 13:00 naar huis!" Ik knik weer. "Ik geef het dan door aan de roostermaker en alle docenten van wie je les hebt! En dan moet je vandaag wel even je dag afmaken... want het gaat dan pas in volgende week maandag.. het spijt me!" "Maar ik zit tot 16:00...." zeg ik. "Ja dat weet ik maar je hebt uitval hé? Dus alleen vandaag en morgen nog hele dagen en vanaf volgende week tot 13:00!" "Ja maar.... Ik... prima!" zeg ik een beetje boos.

Julia aait over m'n rug, "Lieverd het zijn nog maar 2 daagjes..." zegt ze kalm. "Ja en allebij de dagen tot 16:00!!" Zeg ik. "Maak je niet druk, als het niet gaat dan loop je naar mij" zegt de jager en ik knik.

Ik zit in Engels en ik heb geen zin meer in deze dag. Ik staar voor me uit en zit te dagdromen. Ik hoor iemand praten en ik zie ineens een hand voor m'n gezicht zwaaien, ik schrik op "uh ja?" Vraag ik een beetje verward. "Matthyas can you answer on my question?" Vraagt ze. "Wat was de vraag.." vraag ik. "English please!" "What uhm... uh was the question" Vraag ik. "Can you tell us something about your family?" Vraagt ze, kut wat moet ik zeggen. Zal ik gewoon zeggen wat er gebeurt is? Fuck it "when i was eight i walked away from my parents because they let me cook and uh they slapped me al the time and then i walked and walked in the night and then i sleep in a park and then robbie found me with his parents and then i lived with them and now nogsteeds" zeg ik met een heel erg Nederlands accent. "oh you poor boy!! I'm very sorry, are you okay?" "Yes im fine" zeg ik en ik zie dat iedereen naar me kijkt. De docent loopt weer naar voren in de klas en gaat verder met lesgeven.

Ik zit nu in wiskunde en ik snap het allemaal al dus ik ga tekenen. "Meneer het lam wat ben je aan het doen?" Zegt meneer de vries ik kijk op en zeg "tekenen meneer" "dat zie ik zelf ook wel! Maar wat is het antwoord op deze vraag" hij denkt dat ik het niet weet. Ik kijk op het bord en zie dat het een zijde bereken is van een driehoek met de stelling van phytagoras. "Oke meneer, eerst maken we een tabel met 2x rechthoekzijde onder elkaar daar onder schrijven we schuine zijde, we weten de 2 rechthoekzijdes dat zijn 6 en 14 dan zetten we ze in het kwadraat dus 36 en 196 die tellen we bij elkaar op dat wordt 232 dan doen we de wortel van 232 dat wordt dan 15,23 afgerond op 0 decimalen en dat is 15 dus de schuine zijde is 15 cm meneer" leg ik uit en de docent zegt "heel goed matthyas! Je begrijpt het dus je mag verder tekenen!" Ik knik en ga weer verder.

De wiskunde les is voorbij en ik loop naar Nederlands, als dat maar goed komt. Ik kom in het lokaal en als ik naar m'n plek wil lopen houdt de docent me tegen. "Matthyas alles weer goed met je?" Vraagt ze en ik knik. "Mooi zo, ga maar zitten op je plek" zegt ze weer en ik loop naar mn plek en ga zitten. We hebben nog 6 presentaties over dus we moeten daar naar luisteren. Gelukkig maar dan hoef ik niet zoveel te denken. Als er 2 presentaties zijn geweest begin ik moe te worden, ik wil naar huis. Ik ga tekenen terwijl de laatste presentatie bezig is, de docent heeft het gelukkig niet door. Als de laatste presentatie klaar is gaat de bel en iedereen loopt naar de aula, ik niet ik loop naar mijn kluisje en pak mijn jas en loop naar mijn fiets. Ik heb echt geen zin meer en mentorles boeit toch niemand. Ik stap op mijn fiets en rijdt rustig naar huis, ik wil met rob voetballen want ik heb daar zin in ookal ben ik moe. Ik kom thuis aan en parkeer mijn fiets in de tuin en ik loop stil naar binnen. Ik hoor dat alleen rob thuis is dus ik loop naar hem toe, "yo robje!" Zeg ik "yo matt hoor jij niet op school te zijn?" Vraagt rob gelijk "jawel maar het was mentoruur en ik kom het niet meer aan dus ben weggesneakt" zeg ik "ah okey! Ik zeg niks" zegt rob "voetballen" vraag ik en rob knikt.

We voetballen nu op het voetbal veldje, we spelen 1v1. Het is superleuk opeengegevemoment wordt ik gebeld. "Rob wacht ff wordt gebeld" zeg ik "door wie?" Vraagt rob "je moeder" zeg ik. "Oh okey!" Zegt rob en ik neem op. "Hii" zeg ik "matthyas!" Zegt ze een beetje boos, dit betekent niet veel goeds zeker niet omdat ze mn hele naam zei. "Ja?" Vraag ik een beetje bang en rob komt naar me toe gerend en geeft me een knuffel.

                                                    ~~~~~
Alweer een cliffhanger guys😝😝😝 sorry hehe maar goed morgen kom je te weten waarom matthy werd gebeld!! Of gwn straks als je dit boek pas leest als hij af is! ~3 aug

Ik bles jullie met dit deel 7 minuten eerder te plaatsen!!

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu