hoofdstuk 18

182 9 0
                                    

Ik zit hier te wachten en ik moet nog 20 minuten wachten. En dan heeft rob pauze, gelukkig maar.

Ik zit rustig tot er ineens een conciërge komt aanlopen en hij zegt "jongeman, wat doe je hier hoor je niet in de les te zitten?" Ik zeg niks. "Geef eens antwoord" "ik zit hier niet meer op school" zeg ik. "En dat moet ik geloven? Ga je maar melden bij mevrouw de jager" zegt hij en ik schud mijn hoofd. "Kom maar mee ik breng je wel even" zegt hij en pakt me bij m'n arm vast. Ik loop mee maar ik probeer ook zijn hand van mijn arm te halen, "kun je me loslaten, ik voel me er niet fijn bij" vraag ik, "als je niet weg gaat lopen" zegt hij en ik knik. Hij laat mij los en klopt op de deur van mevrouw de jager. "Mhja?" Vraagt ze, "ik heb hier een leerling die zegt dat hij niet op deze school zit" zegt de conciërge. "Matt?" Vraagt ze "ja?" "Zie je wel jongeman! Ik wist het" zegt de conciërge.

Ik ga zitten op de stoel, "nee hij zat hier op school hij is er van af en hij is 19 jaar, zijn voogden zijn mijn broer en schoonzus" zegt mevrouw de jager. "Oh.. oke mijn excuses" zegt de conciërge en loopt weg. "Maar matt wat doe jij hier?" Vraagt ze "rob vroeg of ik mee wou voor in de pauze volgensmij vind hij het spannend dus ik zei ja" zeg ik. "Awh dat is lief matt!! Wil je hier even blijven?" Vraagt ze. "Hoeft niet over 7 minuten heeft hij pauze als het daarna mag zou het fijn zijn" zeg ik "tuurlijk jongen jij altijd" "oke bedankt, ik ga weer terug" zeg ik en loop terug.

Ik zit weer op de plek waar ik net zat en de bel gaat weer. Ik zie rob aankomen lopen, "robje!!" Zeg ik en knuffel rob en geef hem zn Bavaria. "Oee lekker matt" zegt rob en pakt ook een firkandelbroodje. "Ze zijn allebij voor jou" zeg ik en rob schud zijn hoofd. "En de jouwe dan?" vraagt hij "al op" zeg ik en rob geloofd het gelukkig ook. Ik haal een zakje snoep tevoorschijn en geef die aan rob. "Oeee lekkeg man" zegt rob overdreven en ik moet lachen door dat hij overdreven die g uitsprak op het einde.

Dan komt rob zn maat naar ons lopen met nog 2 andere gasten. "Yo rob!" Zeggen nick en die andere 2 gasten. "Yo gasten" zegt rob met volle mond. Hij zit ondertussen z'n 2e blikje bavaria te drinken. "Rob hierna niet meer hé, je moet wel in de les zitten zonder dat ze wat door hebben" zeg ik, "ja matt komt goed, ben je er nog in de 2e pauze?" Vraagt rob en ik knik. "Dan krijg je er nog eentje en doe ik met je mee" zeg ik "is goed matt" zegt rob.

Die 2 gasten die erbij staan kijken me raar aan, "en wie de fuck ben jij" vraagt de ene aan mij. "Matthy, beste vriend van rob" zeg ik, "oh jij bent die homo uit mn broers oude klas, waarom appte je hem gisteravond?" zegt/vraagt hij. "I-ik... Uhm.." ik probeer fatsoenlijk te praten maar het lukt niet. "Bro doe normaal!! Hij appte omdat het een challange was en laat hem met rust, scheld hem niet uit als homo!!" Zegt rob boos. "Waarom doe je nou zo boos maatje" zegt die gast. "1. Ik ben je maatje niet!! 2. Matt is mijn beste vriend en ik verdedig hem!! En 3. Ik ben niet bang om je in elkaar te beuken want dat heb ik ook bij je broer gedaan sukkel!!" Zegt rob.

Ik probeer me te focussen op mijn ademhaling. Matt rustig blijven, adem in en adem uit!! Je kan het, niet luisteren naar die gasten. Adem in, en adem uit. Ik voel dat iemand mij aanraakt alleen ik weet niet wie dus ik begin als een gek om me heen te slaan. Nu sta ik echt te hyperventileren, ik wil hier zo snel mogelijk weg. Ik ren naar binnen en ren in een rechte lijn naar nova, ik klop niet eens en loop naar binnen. Ik ga zitten op de grond en ik zit nu midden in een paniekaanval.

Ik zie nova en nog een andere docent denk ik daar zitten in gesprek, ik zie ineens heel wazig. "N-noof" zeg ik zacht. "H-help" ik begin te huilen. "Ach matt!!" Hoor ik nova zeggen, ze komt op me aflopen en gaat naast me zitten. "Wat is er gebeurd lieverd?" Vraagt ze "i-ik... Uh w-we... Buiten.... Gas-gasten.... Ui-uitschelden..... I-ik ik... Paniek.... Weg hier..." Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen alleen het lukt niet.

POV ROBBIE:
Matt is zojuist weggerend, ik vind het zo zielig. "Doe gewoon normaal!! Hij heeft het moeilijk en dan gaan jullie het moeilijker maken stelletje sukkels!! STERF" schreeuw ik boos, ik ben woedend. Ik pak mijn tas en stop matt zn spullen er in en ren naar binnen. Ik loop naar de conciërge om ze te vertellen wat er is gebeurd maar ik ben nogsteeds zo boos.

POV NOVA:
Ik zit hier naast matt en hij is nogsteeds helemaal in paniek en zit nogsteeds te hyperventileren. Ik kijk mijn collega joke aan en vraag "joke kan je alsjeblieft robbie van de graaf halen? Ik krijg hem echt niet rustig" "tuurlijk!" Zegt ze en loopt meteen naar de gang om rob te zoeken.

Uit het niets knuffelt matthy me en begint te huilen. "Lieverd wordt eens rustig, ik blijf hier en rob komt er zo ook aan" zeg ik op een lieve toon. Ik merk dat hij iets rustiger wordt. Ik blijf over zijn rug wrijven en dan komt joke binnen met rob. "Hey rob! Alles goed?" Vraag ik, "nee!!! Die enorme klootzakken hebben matt uitgescholden, onzeker gemaakt en aangeraakt!!! Ze zagen dat hij zich er niet fijn bij voelde en dat hij paniek had maar ze bleven doorgaan!!! Ik ga ze op hun bek rammen niet normaal echt ze mogen dood ik zweer!!" Schreeuwt Rob. "Rob rustig aan!!! Matt is net weer een beetje rustig" "sorry... Ze moeten gewoon niet aan matt zitten of gemeen doen want hij is mijn beste maatje" "ik snap je maar vechten is geen oplossing" "begrijp ik, sorry"

~~~~~
J

ajajaja weer een nieuw deel!!!

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu