Hoofdstuk 26

164 10 1
                                    

Het is nu woensdag 9 augustus om half 8 en we zijn nu bij rob en mij thuis. We zijn rustig aan het ontbijten of nou ja rustig? Koen zit te bléren, milo zit te spelen met zn broodje en rob ja die is koen aan het vermoorden ofzo. Raoul en ik zijn de enige die normaal zitten, ik knoei jam op mijn trui en zeg "shit boys ik pak ff een andere trui mijne is vies" ik loop naar boven en pak een andere trui. Ik loop weer naar beneden en doe mijn vieze trui uit. "Sow matt!! Wat heb jij gedaan dan?" Vraagt koen, "uh niks hoezo?" Zegt ik "bro je nek zit onder de zuigzoenen man" zegt koen "oh ja dat hehe das niks" zeg ik en ik doe snel mijn schone trui aan. "Oeee vertel" zegt milo "nee!" Zeg ik en kijk rob aan. "We moeten wel gaan anders zijn we te laat" zegt rob "oke! Maar we komen erop terug matt" zegt milo.

We zijn onderweg naar school en milo zegt "ey maar matt hoe was het?" "Wat?" "Wat wat? Ik bedoel die zuigzoenen in je nek" "vertel ik later wel" zeg ik, ik denk terug aan gisteravond.

Gisteravond:
Rob en ik liggen op mijn bed te knuffelen. "Ik hou van jou matt" zegt rob, "ik hou ook van jou robje" zeg ik terug en geef hem een kusje. Maar dan geeft Rob mij kusjes in mijn nek, ik laat lichtjes een kreun vrij. Hij gaat door tot mijn hele nek onder de kusjes zit, hij zegt "owh matt sommige zie je heel goed, het spijt me" "nee niks het spijt me, het is goed lieffie!" Zeg ik met een glimlach. "Oke!! Maar ik ben best moe" zegt rob "dan ga je slapen knapperd, ik ben ook moe, en trouwens morgen word een lange opname dag" zeg ik en geef rob een kusje. "Welterusten matt" "welterusten robje" we vallen beide in slaap.

~einde gedachte~

"Matt!! Matt! We zijn er" zegt rob. "Uh oh sorry ik dacht aan gisteravond" zeg ik met een glimlachje en ik zie rob blozen. "Cutieee" zeg ik zacht in zijn oor. "Jij ook dan" zegt rob "voor deze ene keer dan" zeg ik en rob doet een gebaar van 'yesss'.

We lopen met zijn alle naar binnen, we worden ontvangen door de directeur. "Goedemorgen heren" zegt de directeur. "Ik ben peter bernards" zegt hij en steekt zijn hand uit naar ons. "Milo" zegt milo en schud zijn hand, "koen" zegt koen en schud ook zijn hand, "robbie" zegt rob en schud ook zijn hand, "raoul" zegt raoul en schud ook zijn hand en dan ben ik "matthyas, maar ik hou het liever bij matthy" zeg ik en schud zijn hand. "Dus jij mailde mij?" Vraagt peter aan mij en ik knik. "Goed ik zal jullie wat regels vertellen, willen jullie ook een rondleiding?" Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd "hoeft niet robbie en ik weten de weg, we zaten hier vroeger op school!" Zeg ik. "Okey top, dan weten jullie de meeste regels nog wel maar ik zal ze voor de zekerheid even vertellen"

Peter legt de regels uit aan ons en we kunnen alvast naar het lokaal lopen zodat we daar de intro kunnen opnemen. Het is in de gymzaal. We lopen naar de gymzaal en nemen de intro daar op. We moeten even wachten tot de klas er is en dan kunnen we beginnen.

We beginnen met een potje trefbal, ik pak de bal en gooi naar milo. Ik raak hem vol op zijn hoofd"ey hoofd telt niet!" Zegt milo "ja maar dat is niet eerlijk man jouw hoofd valt niet te missen" zeg ik. "Ja dat vind ik nou een belediging" zegt milo en ik hoor iedereen lachen. "Maakt me niet uit je bent af" zeg ik. "Neejjjj matt gun me pls" "sure" zeg ik en milo doet een hele Celebration. Terwijl hij dat doet pak ik nog een bal en gooi hem op zijn buik "ja af" zeg ik en ik zie milo balen. Hij loopt naar de kant en gaat zitten.

Na het potje trefbal moeten we honkbal doen en dan als je rent moet je over een parkour heen. Ik zit in een team met raoul en koen en dan nog kinderen uit die klas en rob en milo zitten samen in het team met de rest van de kinderen uit de klas. Ik sla de bal ver de gymzaal in en ren over het parkour, ik stop net optijd voordat de brander de bal op de grond heeft gelegd. De volgende die slaat is koen, hij slaat best wel zacht en ik ren door en ben weer binnen. De bal is wel gevangen maar ik heb wel gezorgd voor een puntje.

Uiteindelijk is het 24-18 geworden voor ons team, we doen nog een eindspel en mogen dan weer omkleden. Ik doe mijn shirt uit en mn trui weer aan "geil avondje gehad matt?" Zegt milo om te stoken en ik knik maar. "Vertel" zegt koen  "zeker niet maat" zeg ik en doe mijn trui weer aan.

Als we klaar zijn lopen we naar Nederlands en gaan achteraan zitten. "Goedemorgen klas en bankzitters" zegt de docent. We beginnen met de les en ineens gooit koen een propje door de klas. "Wie deed dat?" Vraag de docent en ik wijs koen aan. "Huh wat ik? Ik deed niks! Ik zou het nooit doen" zegt hij "ik weet genoeg" zegt de docent en gaat weer verder met lesgeven.

De Nederlands les is voorbij en we lopen naar het plein om daar pauze te houden en verder te filmen. Er komen een paar 6e klassers naar ons toe, ik herken ze ergens van. "Yo!! Ey matthy wist je nog 5 jaar geleden? Je had ons echt geholpen want die sukkel deed altijd gemeen tegen ons" zegt eentje, "die uh in rob z'n klas zat?" Vraag ik en ze knikken. "Tuurlijk weet ik dat nog, het was echt geen probleem boys!" Zeg ik en ze lopen weer weg. "Wat was dat nou?" Vraagt koen en ik leg ze uit wat er die dag precies gebeurde, behalve vanaf dat ik in paniek naar binnen rende.

~~~~~

Het is woensdag en dat betekent weer een nieuw deel WOOHOO

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu