Hoofdstuk 7

215 9 4
                                    

POV MATTHY:
"Waar ben je?" Vraagt julia weer, "op het voetbalveldje met rob" zeg ik. "En waarom ben jij niet op school?" "Omdat het teveel werd voor me en ik wou naar huis" zeg ik, "mhh oke ik zal zeggen dat je ziek bent maar er komt geen 2e keer okey?" "Oke komt goed! Bedankt" zeg ik en hang op. "Shit man...." Zeg ik "komt goed matt" zegt rob en ik knik. We gaan verder met voetballen, opeens fietst er iemand van mijn klas langs. Hij ziet mij en komt op me aflopen met zijn fiets aan zn hand, "en bedankt matthyas!! Door jou moest iedereen langer blijven omdat we wachtte op jou" zeg hij. "Sorry jack.... Ik kon het niet aan en was me vergeten af te melden..." zeg ik. Jack kijkt me vel aan en dan komt rob aanrennen. "Matt wat is er?" Vraagt hij, "niks rob niks" zeg ik met een glimlach. Jack kijkt rob aan "hey kleine smurf hou je bek ik praat tegen matthyas en jij bemoeit je er niet mee" zegt jack, "uh hou zelf je bek gast, matt is mijn beste vriend oke!! Ik doe wat ik wil" zegt rob "rob laat gewoon je maakt het alleen maar erger.." zeg ik en rob knikt. Jack pakt rob bij zn kraag en zegt "nog 1 zo'n bijdehante opmerking van jou en ik zorg er persoonlijk voor dat iedereen jou gaat haten!!" "Doe je best sukkel" zegt rob en jack slaat rob en rob slaat terug. Ze beginnen te vechten. "Jongens pls kap...... e-er is niks aan de hand alsjeblieft..." zeg ik, ze luisteren niet en blijven doorgaan. Rob slaat jack zo hard op zn neus dat hij bewusteloos op de grond valt, "matt nu rennen" zegt rob en we rennen met zn tweeën naar huis. Rob heeft alleen een blauw oog dat is alles, maar ik ben bang om morgen naar school te gaan.

We lopen naar binnen waar julia ons op staat te wachten, "ach robje wat heb je gedaan" vraag julia. "Gevallen" zegt rob en ze kijkt mij aan en ik schud mijn hoofd. "Robbie eerlijk zijn nu" zegt julia. "Iemand sloeg me" zegt rob "waarom dan?" "Boeit niet" zegt rob en loopt naar zn kamer, ik zeg "hij heeft gevochten met iemand uit mn klas omdat hij iets tegen me zei en toen schold hij rob uit en rob pikte het niet mr die jongen ligt nu bewusteloos daar op de grond en nu ben ik bang om morgen naar school te gaan en en..." zeg ik "ach jongen rustig maar ik meld je morgen wel ziek oke, en met rob praat ik nog even! Ga jij maar lekker tv kijken" zegt julia en ik knik, ik loop naar de tv en kijk iets op tv.

POV ROBBIE:
Ik loop naar mn kamer want mama hoeft niet te weten dat ik heb gevochten "ROBBIE VAN DE GRAAF HIERKOMEN" roept mama, shit ze weet het of niet... ik loop naar beneden "waarom heb jij gevochten?" Vraagt ze "hij deed gemeen tegen matt en toen schold hij mij uit en ik kwam voor ons op en toen sloeg hij mij en ja ik ga niet niks doen dus sloeg hem!!" Zeg ik boos. "Weet je wat robbie huisarrest voor 1 week!!" Zegt mama en wijst naar boven, ik loop naar mn kamer en roep "ONZIN MAM, WEET JE WAT IK HAAT JE" ik begin mn kussen te slaan en merk dat ik boos wordt. Ik maak een hele bende van mn kamer dan komt papa binnen en zegt "robbie ik zou maar heel snel je kamer opruimen" ik knik "prima" zeg ik en begin met opruimen, papa sluit mn deur en loopt naar beneden.

~ 2 maanden later~

POV MATTHY:
We hebben nu herfst vakantie en we gaan met zn 4en naar een waterpark. Ik heb er echt zin in, lekker kloten met rob en allemaal dat soort dingen. We zitten nu in de auto en we spelen samen een spelletje, namelijk ik zie ik zie wat jij niet ziet. "Oke matt ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is uhmm rood" zegt rob, "die auto daar" zeg ik en ik wijs naar een rode auto. "Nee" zegt rob en hij moet lachen, "uhmm dat bord" zeg ik en wijs naar een kfc bord. "Nee" zegt rob weer, na heel veel keer raden zeg ik "ik geef het op" "het was je verbrande kop" zegt rob en begint keihard te lachen, "robbie!!!!" Zeg ik en sla hem op zn verbrande schouder. "Auw matt!" Zegt rob "karma is a bitch" zeg ik terwijl ik mn tong uit steek. "Oke oke prima" zegt rob. "Houden we het een beetje leuk jongens?" Vraagt tom, "ja hoor" zeggen rob en ik in koor.

We zijn aangekomen bij het waterpark en we rennen naar de deur, we lopen gelijk door naar de kleedkamers en kleden ons om. Rob en ik lopen naar het zwembad. Dan komt er een jongen naar ons toe en zegt "hoi" rob zegt "hoi" terug en ik blijf stil. "Zeg jij ook eens hoi!" Zegt de jongen duidelijk tegen mij, "laat hem hij is Engels hij verstaat je niet" zegt rob en ik doe alsof ik hun niet begrijp. "Oh geeft niet!" Zegt de jongen en loopt weg. "Dankje rob" zeg ik en we lopen verder. En beginnen te kloten met het water. Het is superleuk!!

  ~~~~~

Het is nu 12:10 en ik moet om 02:30 opstaan omdat ik naar noord-macedonië ga maar uhm ja ik ben nog klaarwakker en heb veelste veel energie dus dan ga ik maar dit boek verder schrijven! ~4 aug

Sorry mensen ik was het totaal vergeten maar nu is hij er

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu