hoofdstuk 33

147 7 1
                                    

Ik zie mijn ouders, ze zijn helemaal niet veranderd. "Goedemiddag!!" Zegt mijn moeder, "hoi" zeg ik "wat was precies de bedoeling? Ezra had al een beetje uitgelegd alleen het was niet zo duidelijk" zegt mijn vader. "Uhm nou wij maken een video voor youtube en we doen een challenge dat we in dit dorp de gastvrijheid gaan testen" leg ik uit. "Oke! En wat is de opdracht?" "We hebben nog 1 opdracht en dat is uhm" ik kijk even op ons bordje en laat het zien "nieuwe vrienden maken en een activiteit met ze doen" "oh ja gezellig!" Zegt mijn vader, "kom binnen" zegt mijn moeder en we lopen naar binnen. Het ziet er bijna nog hetzelfde uit, we gaan zitten op de bank. Aan de ene kant van mij zit rob en aan de andere kant zit de jongen die volgensmij ezra heet.

"Dus wat is nu de bedoeling?" Vraagt ezra. "Ik denk elkaar een beetje leren kennen?" Zegt milo. Mijn ouders en ezra knikken. "Van welk kanaal zijn jullie eigenlijk?" Vraagt ezra. "Bankzitters" zeg ik, "ohh daar hebben sommige kinderen uit mijn klas het over" "We zijn populair omg" zegt koen. "Sukkel" zegt milo en we schieten in de lach.

"Willen jullie wat vertellen over jezelf?" Vraagt mijn vader. "Tuurlijk, ik ben milo ik ben 20 jaar" "ik ben koen ik ben 21 jaar" "ik ben raoul en ik ben 25 jaar" "ik ben robbie ik ben ook 21 jaar" "ik ben matthy en ik ben 24 jaar" "ik ben ezra en ik ben 14 jaar" zegt ezra.

"Hoeveel volgers hebben jullie eigenlijk?" Vraagt mijn vader, "het zijn abonnees pap" zegt ezra. "Ongeveer 430k" zeg ik, "zo dat is veel!! Jullie ouders zullen wel trots zijn!!" Zegt mijn moeder. "Zeker" zeggen raoul, rob, koen en milo. "Tja als ze me überhaupt mogen" zeg ik zacht. Ezra kijkt me aan en ik fluister zacht "leg ik nog wel uit" hij knikt.

"Zijn jouw ouders niet trots op je matthy?" Vraagt mijn moeder. "Nou nee, ze mogen me niet en daarom ben ik 16 jaar geleden weggelopen" zeg ik, sta op en loop naar buiten. Ik ga op een bankje zitten en ga met mijn hoofd in mijn benen zitten.

POV ROBBIE:
"Sorry voor matt!! Hij heeft het er soms zwaar mee en soms vind hij het te druk worden" zeg ik. "Oh het geeft niet hoor!" Zegt de vrouw. Ezra loopt ook ineens weg. "Ez waar ga je heen?" Zegt de man. Maar hij krijgt geen reactie. "Maar wat bedoelde matthy met daarom ben is hij 16 jaar geleden weggelopen?" Vraagt de vrouw. "Nou ja hij is weggelopen en toen vond ik hem met mijn ouders en woonde hij bij mij" zeg ik.

POV EZRA:
Ik loop achter matthy aan en zoek hem buiten. Ik zie hem op een bankje zitten en ga naast hem zitten. "Hoi... wil je een knuffel?" Vraag ik voorzichtig en zie hem knikken. Ik geef hem een knuffel, "is alles oké?" Vraag ik. "Uhm nou kijk het is misschien raar wat ik ga zeggen maar... vroeger werd ik mishandeld door mijn ouders en ik ben bang dat..." ik maak zijn zin af "mijn ouders ook jouw ouders zijn.." "ja dat" zegt hij. "Oke om het zeker te weten wat is je hele naam! Papa heeft het ooit eens verteld volgensmij" "matthyas Maarten het lam" "uh ja je hebt gelijk, wacht dus jij bent mijn broer!!" "Uhm ja" zegt matthy en knuffelt me.

Ik kijk matthy aan en hij mij "sorry dat.. dat je nu weet dat ik mishandeld wordt door je ouders" zegt hij. "Ze zijn ook jouwe hé" "niet meer... ik wil het gewoon niet" zegt hij, "ik snap je wel". "Dankje. "Zullen we terug gaan?" Vraag ik en matthy knikt. Ik ben eigenlijk wel boos op papa en mama. We lopen terug en ik loop naar papa en mama en sla hun.

"Ho ho ho rustig aan vriendje" zegt matthy en hij trekt me terug aan mijn arm. "Sorry" mompel ik. "Ez waarom deed je dat?" Vraagt papa, "weet je best!" Zeg ik. "Ez schat we weten het echt niet!" Zegt mama. Ik kijk boos en wijs naar matthy. "Wat is er met hem?" Vraagt papa. "Jullie hebben hem pijn gedaan" zeg ik. "Wat bedoel je?" Vraagt mama. Ik kijk matt aan en hij knikt. "Vroeger" zeg ik en kijk boos.

Ik zie papa en mama geschrokken kijken. "Wacht wat?!" Vraagt mama. "Is dit waar?" Vraagt papa en hij kijkt naar matthy. "Helaas wel..." "omg! Sorry" "Ja daar is het te laat voor hé!! Eerst mij laten koken en slaan op 8 jarige leeftijd en nu Sorry zeggen!!" Zegt matt en hij rent weer weg.

POV MATTHY:
Ik ren weg zover ik kan. Ik kan niet meer maar ik wil weg, weg van alles en iedereen. Ik bel Julia, ze neemt meteen op.
J=Julia
M=matthy

"Hey matt alles goed?" -J
"N-nee.... kan je me halen ik wil hier weg..." -M
"Is goed maatje, stuur waar je bent oke, vertel zo maar wat er is" -J
"O-oke ik.. stuur mijn locatie" -M

Ik hang op en stuur mijn locatie naar julia.

Na een tijdje komt ze aangereden en ik stap gelijk in. "Hey matt wat is er gebeurd?" Vraagt julia. "W-We waren bezig met een opname en toen.... belde we aan bij een aardige vrouw en dat bleek dus mijn o-oma te zijn en ze was blij om me weer te zien na 16 jaar en we gingen verder en toen belde we weer ergens aan en er deed een jongen van 14 open en hij haalde zn ouders..... h-het bleken mijn ouders te zijn en ze wisten van niks.. toen liep ik weg want ik vond het teveel worden en ezra ging mee.. ik vertelde het verhaal en hij werdt boos op zijn ouders toen we terug gingen en toen vertelde hij het.. hij had wel mijn toestemming maar ze gingen helemaal sorry zeggen en doen alsof het normaal is en toen ging ik weg en belde ik jou..." leg ik uit en ik begin te hyperventileren. "Ach lieverd! Rustig maar we gaan naar huis en je ouders zijn er niet je bent veilig bij ons oke?" Zegt julia, ik knik zachtjes en voel wat tranen over mijn wangen stromen.

Julia stapt uit en even later hoor ik de deur bij mij open gaan. Julia pakt mijn hand en wrijft er over heen, "shhh matt rustig maar je bent veilig en je hoeft niet meer terug, alles komt goed" zegt ze rustgevend. Ik wordt wat rustiger en knuffel julia. "Nawh lieverd toch! Het komt helemaal goed, we gaan naar huis en dan kunnen we gezellig een film kijken met wat lekkers oke?" Vraagt ze en ik knik. Julia loopt weer naar de bestuurders kant en we rijden naar huis.

POV ROBBIE:
We zijn weggegaan nadat matt ook weg ging, we hebben ze natuurlijk wel bedankt. We hebben de outro opgenomen en gezegd dat we het hebben gehaald, wat we ook gedaan hebben alleen we bleven iets langer.

"Kom boys we gaan" zegt koen. "Nee, we moeten matt zoeken" zeg ik. "Rob... dat is onmogelijk, maar bel hem dan" zegt milo. "Ik wil niet weggaan voordat we matt hebben gevonden" zeg ik. "Maar straks is het middernacht en dan hebben we hem nogsteeds niet" zegt raoul. "IK GA NIET WEG TOT MATT ER WEER IS" schreeuw ik boos. "Maatje rustig" zegt milo en wrijft over mijn arm. Ik sla zijn hand weg en zeg "blijf godverdomme van me af" "ho ho rustig" zegt raoul. "Niks rustig ik wil matt dan ben ik rustig!!" Zeg ik.

"Robbie kom eens dan gaan we even naar een rustige plek en dan kan je matthy bellen!" Zegt demi, iemand van de productie. Ik knik en loop met haar mee. "Sorry dat ik zo kut doe... Matt betekent zoveel voor me" zeg ik, "hey het geeft niet, ik snap je maatje" zegt demi. Ik pak mijn telefoon en bel matt. Gelijk krijg ik voicemail. "Godverdomme" zeg ik en ik zak op de grond omdat ik het gewoon niet meer weet.

~~~~~
3->

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu