Hoofdstuk 3

210 8 5
                                    

POV MATTHY:
Ik zit nu in een kamer met robbie en zijn meester. En hij zegt "ik ga even je ouders bellen okey?" Ik raak meteen in paniek. "Nee niet doen pls niet" zeg ik "hoezo niet?" "I-ik woon bij robbie en zijn ouders" "ja ik bedoel dat ik hun ga bellen geen zorgen" ik knik en ga rustig zitten op een grote zitzak, rob komt naast me zitten. De meester loopt de deur uit en rob en ik zitten hier samen. Ik voel mijn ofen zwaarder worden en val in slaap.

POV MEESTER BART:
Ik bel de moeder van robbie en al snel neemt ze op.

"Goededag u spreekt met meester bart van de regenboog school" -B

"Goededag? Is er iets met robbie of matthyas gebeurt?" -J

"Nou ja eigenlijk wel! Niet heel ernstig maar ik wou u graag even bellen erover als u tijd heeft hé" -B

"Ja zeker vertel maar" -J

"Goed er is pauze en toen rende robbie naar mij toe om te vertellen dat matthyas huilde dus ik ging er meteen heen en hij zij dat hij overprikkeld was en dat hij zich niet fijn voelde in de klas, maar die jongen is zo overstuur...... dus ik denk dat het even beter is als u hem zou willen ophalen" -B

"Ach arme jongen! Ik kom er meteen aan, ik ben er binnen 5 minuten! Tot zo" -J

"Tot zo mevrouw van de graaf!"-B

Ze hangt op en ik loop weer naar binnen en ik zie dat zowel robbie als matthyas in slaap is gevallen.

Na 5 minuten komt mevrouw van de graaf aangelopen en we geven elkaar een hand. "Ze zijn in slaap gevallen" zeg ik en moet een beetje lachen. Gelukkig moet ze er ook om lachen. "Ik raad u en uw man aan om een test op autisme te doen voor matthyas want het lijkt er wel op!" Zeg ik en ze knikt "bedankt ik zal het vanavond even bespreken" zegt ze en ze tilt matthyas op. "Neem robbie ook maar mee hoor, hij is ook moe zo te zien" zet ik en ze knikt.

POV MATTHY:
Ik wordt wakker door julia die me optilt. Ik begin meteen weer te huilen. "Ach lieverdje toch" zegt ze en geeft me een kusje op m'n hoofd. "We gaan naar huis" zegt julia en ik knik zachtjes. Ze zet me meer en tilt rob nu op omdat hij slaapt en ik niet meer. We lopen met onze spullen naar de auto en rijden naar huis.

We zijn thuis en ik ga gelijk op de bank liggen. Dan komt julia weer naar beneden want ze had rob in zn bed gelegd. "Dus vertel eens wat er is gebeurt" zegt ze en ze komt naast me zitten. Ik vertel het hele verhaal uit en ze knikt begrijpelijk. "Lieverd ik ga even bellen naar een ziekenhuis voor een test op autisme voor jou okey" zegt ze en ik knik maar val al snel in slaap.

~ongeveer 2 weken later~

We zitten in de auto onderweg naar het ziekenhuis voor de test op autisme. We zijn er en lopen naar binnen we moeten in de wachtkamer wachten.

Na heel kort wachten komt er iemand en zegt "familie van de graaf" we staan op en lopen mee. "De test op autisme toch?" Vraagt de vrouw en julia knikt. "Goed matthyas we doen wat testjes okey? En ze doen niet pijn en als je even wilt stoppen zeg je het maar want we luisteren altijd naar je" ik knik en ze legt verder nog wat dingen uit. We doen de testjes en als we klaar zijn dan staan we op. "Mevrouw van de graaf u krijgt deze week de uitslag van de test" zegt de dokter en julia knikt. We lopen naar de auto en rijden naar huis.

~4 dagen later~

Er komt een brief in de bus van het ziekenhuis en ik ren snel naar julia en tom en geef de brief. Julia begint voor te lezen "beste ouders/verzorgers van matthyas, we willen meegeven dat matthyas een lichte vorm van autisme heeft en we hebben ook nog ontdekt dat hij een sociale angststoornis heeft. Het is niet ernstig en hij heeft geen medicatie nodig etc.
Met vriendelijke groeten,
het ziekenhuis"
"Is het erg?" Vraag ik en tom zegt "nee zeker niet jongen! Alleen je moet met sommige dingen wat meer rekening houden" "oke..." ik krijg een knuffel van iedereen en ga lekker tv kijken. "Als robbie thuis is van school.... Mogen we dan naar de kinderboerderij?" Vraag ik, "tuurlijk jongen!" Zeggen tom en julia tegelijk.

Robbie komt thuis en we gaan met zn alle naar de kinderboerderij en we spelen met alle dieren en we zijn het meest te vinden bij de cavia's want die mogen we op onze schoot. Het maakt me heel erg blij.

                                                  ~~~~~
Ik heb dus helemaal geen verstand van zo'n test dus pls vergeef het me als ik iets fout heb geschreven!~ 3 aug

Sorry dat hij weer wat later is maar ik ben dus vannacht om 1 uur geland in Nederland vanuit Macedonië dus ik was echt wel heel moe maar hij is er!! ~ 13 aug

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu