Hoofdstuk 8

217 10 5
                                    

~tijdskip van 6 jaar~ het is nu 2014
Matthy: 19 jaar
Robbie: 16 jaar
Koen: 16 jaar
Milo: 15 jaar
Raoul: 20 jaar
De bankzitters kennen elkaar al een beetje alleen hebben nog nooit afgesproken. Matthy woont nogsteeds bij rob en zn ouders!! De andere bankzitters weten niks over matthy z'n verleden en dat hij bij rob woont.

POV MATTHY:
Vandaag gaan rob en ik. Milo, koen en raoul in het echt ontmoeten. Ik vind het spannend maar ook leuk. Gelukkig is rob erbij dus ik weet dat het goed komt.  We maken ons klaar en lopen dan naar het station. "Matt?? Kunnen we straks lekker biertje halen?" Vraagt rob, "en waarom dan robje?" Vraag ik terug "dat is lekkerg" zegt rob en we stappen in onze trein. We zoeken een plekje in de trein en gaan verder met ons gesprek. "Oke, maar je krijgt een 1!!" Zeg ik duidelijk en rob knikt "dankje matt" zegt rob heel lief. "Ja ja tis goed met je" zeg ik en we lachen beide. We zijn eerder weggegaan zodat het niet verdacht is als we samen aankomen lopen.

Ik kijk rob aan "als we daar aankomen koop ik een biertje voor jou" zeg ik en rob knikt blij. Rob knuffelt me "je bent echt mn beste vriend" zegt rob en ik knuffel terug. "Ja zeker rob!!" Zeg ik. We kletsen gezellig en komen aan bij Utrecht centraal. We stappen uit en lopen naar het pleintje voor utrecht centraal. "Rob wacht hier ik haal ff biertje voor je! Nog voorkeuren?" "Bavie en anders gewoon hertog-jan" zegt rob en ik knik. Ik loop naar de dichtstbijzijnde winkel en koop een blikje bavaria en loop terug. Ik zie iemand bij rob staan, het is een jongen en hij heeft rood haar. Ik denk dat het koen is. Ik vind het eng ik weet niet waarom, ik begin langzamer te lopen.

Ik kijk naar beneden en loop perongeluk tegen iemand aan. "Sorry" zeg ik zacht, "gast wat de fuck!!" Roept de jongen waar ik tegen aan liep. "I-ik sorry..." zeg ik nogsteeds zacht. "Ja man je moet niet tegen me aanlopen!!" Zegt de jongen weer. "Laat hem met rust sukkel!!!" Hoor ik iemand schreeuwen en de stem ken ik dat is rob en hij duwt de jongen weg. Gelukkig gaat de jongen er niet op in en loopt weg. "Kom matt, koen is er al" zegt rob met een glimlach en ik knik, ik geef rob zn biertje hij bedankt me. We lopen samen naar koen. "Yo matthy!!" Zegt koen en ik reageer met "hoi.." "alles goed?" Vraagt koen weer en ik knik. "Met jou?" vraag ik "ja prima" zegt koen.

We zien raoul en milo samen aankomen lopen ze komen bij ons staan en raoul zegt "yo boys!!" En milo zeg "yo!!" Koen en rob zeggen "yoo" tegelijk en ik reageer niet. Rob geeft me een tikje en ik zeg zacht "hoii..." "rob hoe tf kom je aan dat biertje?" Vraag raoul en rob wijst naar mij. "Matthy jonge hij is 16" zegt koen, "jij ook" zeg ik. "True true" zegt koen. Rob begint druk te worden en rent rondjes, "Rustig rob, weet je zeker dat je geen adhd hebt?" Vraag ik. "Heel zeker" zegt rob en we moeten lachen. We lopen naar een parkje en gaan daar zitten.

Ik kijk rustig om me heen terwijl de rest zit te kletsen dan zie ik jack... de jongen die vroeger in m'n klas zat, dezelfde jongen die bewusteloos was geslagen door rob. Hij ziet ons ook en loopt op ons af. "Hey matthyas gaat alles goed?" Vraagt hij. "Kan je weggaan?" Vraag ik. "Hoezo?? Ik wil gewoon rustig praten met je" zegt jack. "Ik niet met jou" mompel ik, "tief op" zegt Rob. "Hey kijk die kut smurf is er ook weer wat ga je doen dan? Me weer slaan" Vraagt jack "goed idee" zegt rob en hij staat op en slaat jack op zn neus. "R-rob kappen... pls" zeg ik. Jack slaat terug en rob gaat verder met slaan en ze vechten. "P-pls kappen... a-alsjeblieft" zeg ik en begint te trillen. Ze blijven doorgaan, ik kan er niet tegen dus ik ren zo snel ik kan weg. Ik zit ergens in een hoekje op de grond en begin te huilen.

POV ROBBIE:
Ik zit midden in gevecht met die ene jack ofzo, ik wordt naar achter getrokken door milo en jack rent weg. "IK KRIJG JE NOG WEL SUKKEL" schreeuw ik. "Robbie rustig aan..." zegt koen, ik probeer rustig te worden en kijk om me heen "waar is matt?" Vraag ik kalm. "Ja hij is weggerend" zegt raoul. "Shit.." zeg ik zacht. "Welke richting?" Vraag ik en raoul wijst een kant op. "Ik ga er heen kunnen jullie hier even wachten?" Vraag ik en de andere knikken. Ik ren de richting op waar raoul heen wees en ik zie matt zitten en knuffel hem meteen. "Matt.... sorry het spijt me" zegt ik. "M-mnu" zegt matt zacht. "Je bent overprikkeld hé?" Vraag ik en matt knikt. "Wil je naar huis?" Vraag ik en matt schud zn hoofd. "Wat wil je dan matt?" Vraag ik lief. "I-ik wil gewoon erbij zitten en tegen jou aanliggen" zegt de gebroken stem van matt. "Kom dan gaan we dat regelen" zeg ik en sta op. Ik steek m'n hand uit en matt pakt hem en we lopen samen terug. "Zijn we weer, matt was een beetje overprikkeld, toch?" Zeg ik en matt knikt. "Hoe komt dat dan?" Vraagt milo en ik kijk matt aan of ik het mag vertellen en hij geeft me een klein knikje. "Matt heeft Autisme en een sociale angststoornis dus hij is op sociaal gebied niet heel erg sterk" zeg ik. "Ach matt!! We helpen je ermee.. vandaar dat je zo stil was de heletijd" zegt koen en matt knikt. Ik ga weer zitten en matt komt tegen me aan liggen. Ik sla mijn arm om hem heen zodat hij weet dat hij veilig is. "Maar kennen jullie elkaar al langer of niet want?.. ja ik neem aan dat dit ook niet zo snel gaat" Vraag raoul. "Uh ja we spraken al eerder met elkaar af en nu komt matt zovaak slapen dat hij gwn een eigen kamer heeft gekregen, hij blijft vannacht weer logeren." Zeg ik en matt knikt tevreden.

Matt kijkt me aan met grote ogen, "wat is er?" Vraag ik. "Kunnen zij niet ook blijven slapen... alsjeblieft robje plssssss plssss" Vraagt matt. "Als ze willen en kunnen matt" zeg ik en kijk de jongens aan. Ze knikken alle 3 en zeggen "Gezellig" "Ik zal mama ff bellen" zeg ik. "Ons mam" zegt matt en de andere boys kijken raar naar matt. "Dat is brabants" zegt matt en iedereen zegt "ohh". Ik bel mama en ze vind het goed zolang we maar stil zijn en dit zeg ik ook tegen de boys. Ook heb ik gezegd dat ze moet doen dat matt niet bij ons woont maar er gwn vaak is.

~~~~~
ik ben eindelijk in noord-macedonië ik ben gaar, m'n data doet het hier niet en de WiFi is kut ~4 aug

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu