POV MATTHY:
Het is een paar dagen later en we zijn nogsteeds in albu, het gaat steeds beter met eten daar ben ik eigenlijk heel blij om. Ik ben net wakker geworden, ik kijk op mijn telefoon hoe laat het is en ik zie 07:17 staan. Lekker dan het is nog zo vroeg. Ik sta op en ik ga gelijk weer zitten want ik voel me ineens misselijk en duizelig. Ik sta weer op en wil naar rob lopen. Totdat ik me besef dat rob en ik gisteravond ruzie hadden, omdat hij wou zuipen maar het mocht niet van mij.~gisteravond~
We zitten aan de eettafel en ineens zegt rob "Kom zuipen" "nee rob dat mag niet je bent 16" zeg ik. "Boeie matt thuis mag ik toch soms ook een biertje" "Ja rob een biertje dat is iets anders dan zuipen!" Zeg ik. "Ik ga gewoon" "nee je blijft hier, jongens help me even" zeg ik, "ik ga sowieso niet man" zegt milo. Dan kijk ik koen aan "Koen?" Vraag ik. "Ja ik ga ook niet sorry" zegt koen. "Ik vind het inderdaad ook geen goed idee sorry rob" zegt raoul. "Maar waarom niet? Ik ben oud genoeg!!" Zegt rob geïrriteerd. "Nee dat ben je niet" zegt raoul. "Hou je bek" zegt rob bijna boos. "Rob raoul heeft gelijk" zeg ik "en jij moet al helemaal je bek houden" zegt rob nu wel echt boos en ik slik.
Rob staat op. "Wat ga je doen?" Vraagt koen. "Zuipen" zegt rob. "Nee. Robbie hier blijven" zeg ik en ik pak zn arm. Hij duwt me weg waardoor ik op de grond beland en zegt "stik maar in je kut 'je bent te jong' doei" rob loopt naar zijn kamer en ik begin zacht te huilen. "Ach maatje gaat het?" Vraagt raoul die me een knuffel geeft. Ik schud mijn hoofd zacht. "Rustig maar rob trekt morgen wel weer bij, zullen we gaan slapen?" Zegt/Vraagt milo. Raoul en koen zeggen "Ja" en ik knik.
We lopen naar boven, allemaal naar onze eigen kamers en maken ons klaar. Ik ga in bed liggen en val in slaap.
~heden~
Ik loop naar beneden en pak een glaasje water uit de keuken. Ik drink het water en loop naar de bank. Ik ga op de bank liggen en probeer daar weer te slapen. Het is moeilijk om in slaap te komen maar na ongeveer een half uurtje lukt het wel.~na een tijdje
Ik wordt wakker door geluidjes. Als ik mijn ogen open zie ik raoul in de keuken staan. Hij is bezig aan het ontbijt, echt lief van hem.
"Hey matt lekker geslapen?" Vraagt raoul, "mwah.. werd wakker om ongeveer 7 en ben naar beneden gegaan want kon niet meer slapen" ik zie raoul knikken. "En ben misselijk en duizelig" ga ik verder. "Oh matt, al paracemol genomen? Wil je eten of drinken?" Vraagt raoul. "Water en bakje fruit" zeg ik. Raoul knikt en zegt "komt eraan"
Raoul komt naar me toe gelopen en geeft m'n bakje fruit en mn water. "Bedankt" zeg ik "alsjeblieft, hoe voel je je?" Zegt raoul en komt naast me zitten. "Slecht" zeg ik en neem een hapje van m'n fruit. Raoul voelt aan m'n voorhoofd, "je bent wel heel warm maatje" zegt raoul. "Ja goh voel me zo slecht" zeg ik. "Het spijt me matt, blijf hier maar liggen! Ik zorg wel voor je" zegt roelie. "Dankjewel maatje" zeg ik en ik eet verder van mijn fruit en neem een slokje van m'n water terwijl raoul weer verder gaat met het ontbijt.
POV RAOUL:
Matt ligt nu te slapen en ik leg alles op de tafel voor het ontbijt. Ik loop naar matt en pak zijn leeg bakje en lege glas en loop naar de keuken. Ik leg het bakje in de wasbak en vul het glas met water. Ik loop terug en leg het glas met water terug op de tafel naast matt voor als hij wakker wordt.Ik loop naar koen en klop aan. "Mhh wat?" Zegt koen met zijn ochtendstem. Ik loop naar binnen en zeg "We gaan ontbijten maar ga wel stil naar beneden, matt is ziek en slaapt op de bank" "oke is goed ik kleed me ff om dan" zegt koen en ik knik. Ik loop naar milo en het gaat ook ongeveer net zoals het bij koen ging.
Nu loop klop ik aan bij rob en ik hoor geen reactie. Ik klop nog een keertje aan weer geen reactie. Nu loop ik naar binnen en ik zie rob niet, maar ik hoor de douche wel. Oh hij is aan het douchen. Ik klop op de deur van de badkamer, "rob we gaan ontbijten" zeg ik. "Ja kom eraan ben net klaar" zegt rob en ik hoor de douche uit gaan. "Is goed, doe wel zacht als je naar beneden komt matt slaapt en is ziek" zeg ik. "Owh.. oke zal ik doen" zegt rob. "Tot zo" zeg ik en loop naar beneden. Iedereen behalve matt en rob, "ga maar alvast beginnen boys" zegt ik
~~~~~
Ik wa vandaag heel druk met school, ortho rn hockey dus daarom is het deel er nu pas!!
JE LEEST
someday there will be peace// bankzitters
FanfictionEen jongen van 8 wordt al z'n hele leven mishandeld door zijn ouders, hij is nooit naar school geweest! Op een avond besluit hij weg te lopen van huis en komt in een parkje terecht. De volgende ochtend komen er 2 aardige mensen hem tegen zij hebben...