POV ROBBIE:
We zijn al eventjes thuis en gelukkig is matt er ook. We zitten allemaal op de bank bij matt, hij ligt wel te slapen maar dat maakt niet uit. Ik zie dat zijn telefoon oplicht en ik kijk er even op. Ik zie een melding van een mailtje. Het begint met 'beste matthy van bankzitters,
Wij zouden dan ook kunnen....' voor de rest zie ik niks. Ik zou hem kunnen bekijken maar dat is misschien niet handig dus ik leg matt zijn telefoon terug en pak matt zijn hand en aai er over heen.Ik geef heel onopvallend een kusje op zijn hand. Koen die aan de andere kant van matt zit pakt ook zijn hand en begint er mee te spelen alsof het een pop is. "Mhhhhh" hoor ik waarschijnlijk matt zeuren. Hij trekt zn hand weg bij koen en kijkt mij nu recht in m'n ogen aan, ik glimlach geruststellend. Matt kruipt richting mij en gaat tegen me aanliggen. Hij pakt mijn hand en speelt ermee, dit doet hij alleen als hij zich verveeld, niet fijn- of ongemakkelijk voelt "welke van de 3 is het?" Fluister ik in zn oor. Hij steekt 1 vinger op "verveel je je?" Vraag ik fluisteren en hij knikt en dan steekt hij nog 3 vingers op. "En je voelt je ook ongemakkelijk?" Matt knikt. "Hoe komt dat? Weet je dat?" Vraag ik zacht. Hij schud zijn hoofd en Ik glimlach.
Ik zie dat matt z'n telefoon wilt pakken maar er niet bij komt, dus ik pak z'n telefoon en geef de telefoon aan hem. "Dankje" zegt matt "alsje" zeg ik.
POV MATTHY:
Ik open mijn telefoon en zie dat ik een email heb. Ik bekijk de email er staat:Beste matthy van bankzitters,
Wij zouden dan ook kunnen, jullie kunnen dan mee met 4H1. Hier is het rooster!
08:30-10:10: LO
10:10-11:00: Nederlands
11:20-12:10: wiskunde
12:10-13:00: engels
13:20-14:10: kunstvakken incl. Ckv
14:10-15:00: geschiedenis
15:10-16:00: geschiedenisZo als je ziet is de laatste 2 uur een blokuur geschiedenis, jullie kunnen als jullie willen ook weggaan na het 1e uur geschiedenis!
Dus even om misverstanden te voorkomen, woensdag 9 augustus komen jullie naar onze school. Als jullie er om 8 uur zijn kunnen we jullie nog snel even rondleiden en precies uitleggen wat voor regels we hebben!
Groeten,
Directeur peter bernards van het Klaverviercollege EindhovenNou dat is mooi geregeld. "Boys, 9 augustus om 8 uur moeten we bij het klaverviercollege Eindhoven zijn, dan kunnen we filmen!" Zeg ik. "Oke, lekker geregeld matt" zegt raoul "ja zeker" zeggen koen en milo. "Tuurlijk matt kan dat gewoon" zegt rob en ik voel warmte naar mn wangen gaan. "Cute" fluisterd rob in mn oor.
Over 3 dagen gaan we opnemen in de oude middelbare school van rob en mij. "We moeten wel van half 9 tot 4 dat wordt dus best wel een lange dag..." Zeg ik "ahjoh is niks man ik zat bijna elke dag van half 9 tot ongeveer 5 uur" zegt milo. "Ja maar ik zat nooit tot 1 uur" zeg ik "wa- hoe dan?" Vraagt koen "aangepast rooster" zeg ik. "Hoezo had je dat?" Vraagt raoul, "het werd me meestal teveel dus mocht meestal in het rustlokaal zitten" "ohhh" zeggen koen, Raoul en miel.
Ik screenshot het rooster, en stuur naar de bankzitters groepsapp. "Ik heb het rooster gestuurd naar jullie en de directeur zei dat we na het 1e geschiedenis lesje weg mogen dus dan zitten we tot 3 uur" zeg ik, de boys knikken. "Ey maar boys ik ga" zegt milo "ja ik ook want mijn auto staat bij miel" zegt koen "okey boys!! Was gezellig" zeggen rob en ik "ja zeker weten!!" Zeggen koen en milo "inderdaad" zegt raoul. We nemen afscheid van koen en milo, "tot woensdag" schreeuw ik nog maar net iets te zacht want ze zijn al de straat uit.
Ik loop terug naar binnen en laat me vallen op de bank. Ik lig met mijn rug naar boven en mijn gezicht zit in de bank. "Nog een biertje doen?" Vraagt rob "ja isg!" Zegt raoul want hij blijft nog een nachtje slapen. "Matt jij ook" vraagt rob en ik schud mijn hoofd. "Matt!" Vraagt rob nog een keer "rob hij schudde net z'n hoofd" zegt raoul "owh okey" zegt rob en loop naar de keuken.
Ik lig nog precies hetzelfde als net, ik probeer me af te zonderen van de wereld maar het lukt me niet. Ik begin te denken over woensdag van wat er allemaal fout kan gaan en dat we zo lang daar moeten zitten. Ik kan nergens anders aan denken dus ik ben helemaal in paniek, mijn ademhaling gaat extra snel. Volgensmij heeft niemand mij door, beter ook. "Matt wil je een koekje?" Vraagt raoul, ik reageer niet want het lukt niet. "Matt?" Vraagt raoul nog een keer. "Rob!! Matt reageert niet" zegt raoul. "MATT!" Schreeuwt rob. "Rob je moet ff hier komen misschien hoort hij je daar niet" zegt raoul.
Rob loopt volgensmij naar mij toe en komt naast me zitten. Hij draait me om en kijkt me aan, ik probeer hem aan te kijken maar mijn zicht is wazig. "Oh matt, rustig maar" zegt rob en trekt me in een knuffel. Hij wrijft over mijn rug, "er gebeurd niks, ik ben bij je bent veilig" zegt rob geruststellend. "Adem met mij mee oke?" Vraagt hij en ik knik zacht. Ik probeer het maar het lukt niet. "R-rob... lukt n-nie" zeg ik zacht. "Oke matt noem is 5 dingen die je ziet" "n-niks... i-is wazig" zeg ik "oh.. 4 dingen die je voelt" "j-jou hand... jou uh.. b-buik d-de bank en g-geen idee" "geeft niet goed gedaan noem nu 3 dingen die je hoort" "j-jou, auto e-en mijzelf" "goedzo maatje, en 2 dingen die je ruikt?" "Jou en... bier" zeg ik en ik voel me gelijk weer rustig. En ik zie alles weer. "Goed gedaan is het nu weer goed" Vraagt rob en ik knik. "Dankje" zeg ik en ga goed bij hem liggen. En Ik val rustig in slaap.
~~~~~
Ik bless jullie met een extra deel omdat ik gwn wat kwijt wil.Oke dus ik fiets net van school naar huis, ik moet onder een tunnel. Dus onder die tunnel vandaan komt er een oud wijf en die stop omdat ze dat moet, ik steek netjes mn hand uit en ineens gaat zij rijden maar ik moet dus langs haar dus neem een korte bocht want wil niet aangereden worden. Dus zij zegt "neem lekker de korte bocht" waarop ik zeg "ja ik steek toch mn hand uit, jij moet stoppen oude trut" ik weet niet of ze het heeft gehoord maar ik hoop het wel eigenlijk. Maar goed dat wou ik ff kwijt ik ben echt chaggo dat tyfus wijf😭
JE LEEST
someday there will be peace// bankzitters
FanfictionEen jongen van 8 wordt al z'n hele leven mishandeld door zijn ouders, hij is nooit naar school geweest! Op een avond besluit hij weg te lopen van huis en komt in een parkje terecht. De volgende ochtend komen er 2 aardige mensen hem tegen zij hebben...