hoofdstuk 22

178 15 1
                                    

We zitten lekker te eten en dan zegt rob "boys! Matt heeft een video idee" ik knik, eet mn mond leeg en zeg "ja klopt, wat nou als we voor 1 dag terug gaan naar de middelbare? Ik weet wel eentje waar het wrss wel mag" "goed idee matt" zegt roelie. "Ja eigenlijk wel" zegt koen dan zegt milo "dat is voor mij oprecht 3 jaar geleden" we schieten allemaal in de lach. "Maar lets go" zegt milo daarna.

Ik leg alle ideeën uit en ik mail gelijk de oude middelbare school van rob en mij. "Zo alles is geregeld ik wacht alleen nu voor goedkeuring van de school!" "Top matt!!! Lekker bezig" zegt roelie "thx" zeg ik en glimlach naar raoul.

Iedereen is klaar met zijn hoofdgerecht en we rekenen af en gaan ergens anders nog even een pilsje drinken. We zitten gezellig bij een cafeetje, iedereen neemt een pilsje alleen ik neem een colaatje omdat ik nog moet rijden. De rest is met de trein gegaan want we hadden afgesproken dat ze bij rob en mij konden gaan slapen. Dus ik ga rijden terug naar Eindhoven.

We zitten weer op de terugweg naar huis, we rijden halverwege en dan schreeuwt milo "MACCIEEE" "gozer we hebben net gegeten rustig aan" zeg ik "die bolle moet weer eten" zegt koen. "Ey mac is altijd goed" zegt milo, "bolle!!!" Zegt koen "ik wil ook wel mac hoor" zegt rob en milo zegt "lekker maat ben gelukkig niet de enigste" en ze geven elkaar een boks. Raoul zit naast mij en bemoeit zich er niet mee, hij kijkt naar buiten en reageert op de meeste dingen niet.

Ik stop bij de mac en zeg "boys wie naar de mac wilt loopt nu ff naar binnen om te bestellen, ik wacht hier wel" "okey!!" Zegt milo en geen 2 seconde later staan hij en rob in de mac. "Ik ga ook wel" zegt koen en ik knik. Koen stapt uit en loopt de mac in richting milo en rob. "Roelie gaat alles goed?" Vraagt ik, "mwah heb gewoon wat hoofdpijn" zegt raoul. "Oh oke maatje als er wat anders is wil ik je helpen!! Maar dan krijg je thuis een paracetamol oke?" "Lief thx! Ja is goed" "probeer maar te slapen ik ga tegen de andere boys zeggen dat ze stil moeten zijn" "thx matt!!" Zegt raoul nog en ik zie hem vertrekken in dromenland.

Na een paar minuten komen de andere boys terug en ik zeg ze dat ze stiller moeten zijn want Raoul slaapt, gelukkig luisteren ze ook. Ik start de auto op en rijd naar huis. Nog ongeveer 15 minuten en we zijn thuis en kan ik weer lekker mijn bed inkruipen want het waren best veel prikkels voor mij.

Ik merk aan mezelf dat ik steeds stiller en afweziger wordt, dat is het teken dat ik echt op ben en geen sociaal contact meer aan kan. Jammer genoeg moet ik nog 10 minuten in de auto overleven met 3 debielen. "Matt, matt, matt,matt, matt" zegt rob waarschijnlijk om mij te irriteren. Ik kan je vertellen dat lukt nu al aardig "Mhhh?" Antwoord ik, "matt, matt, matt" zegt rob weer. "Ja?" Vraagt ik zacht "hoi" zegt rob en hij, koen en milo beginnen te lachen.

Rob is een beetje aangeschoten daarom gaat hij zo vervelend lopen doen. Hij kan niet helder meer nadenken waardoor ik hem moet helpen, maar ik kan het niet aan. Shit!!

We zijn thuis aangekomen en iedereen loopt mee naar binnen. Ik pak een paracetamol en een glas water en geef het aan raoul. Hij bedankt me en gaat naar de logeer kamer, ik doe mijn schoenen en jas uit en ren naar mijn kamer. Ik doe mijn pyjama aan en ga in bed liggen.

Ik hoor beneden gerommel maar ik besteed er geen aandacht aan. Ik merk dat ik moeier begin te worden en val langzaam in een diepe slaap.

Ik wordt wakker van gerommel beneden, ik pak mijn telefoon en kijk erop hoe laat het is. 09:54 staat we op, het is niet te vroeg maar heel laat ook weer niet. Ik ben nogsteeds niet echt klaar voor sociaal contact. Dit gaat echt een top dag worden, heb er nu al zoveel zin in ughh!

Ik hoor de beneden alle 4 de bankzitters kloten in de tuin. Ik lig nogsteeds op m'n bed en het is inmiddels 10:34. Ik wil niet meer, ik wil slapen en ik wil gewoon de hele dag op mijn kamer chillen.

Ik besluit marie gewoon maar te appen zij weet vast wel hoe ik dit kan aanpakken

Marie:
Hi, ik heb je hulp even nodig :( -mat

Wat is er matt? Leg het maar uit!! -mar

Gister was een hele intensieve dag met veel sociaal contact en gisteravond was het allemaal teveel geworden en ging ik slapen... Onze vrienden bleven bij rob en mij slapen alleen ze zijn er nu nogsteeds en ik heb nogsteeds geen behoefte aan sociaal contact en ik wil gewoon ontbijten -mat

Heftig matt! Weet je het beste is gewoon naar beneden gaan en als je ze tegenkomt uitleggen dat je even geen behoefte hebt aan sociaal contact en of ze je met rust wilt laten, en als het echte vrienden zijn laten ze je even!! Neem je tijd en denk even na over allemaal dingen die je leuk vind! -mar

Heel heel erg bedankt marie! Het zal me denk ik echt heel erg helpen!! - mat

Geen probleem maatje!! -mar

Ik loop naar beneden en maak een ontbijtje, de jongens komen naar binnen en zeggen me gedag. Ik doe precies wat marie zei wat ik moest doen en ze begrepen me. Nu zit ik weer op mijn kamer met een ontbijtje en een glaasje appelsap en zit na te denken over ons nieuwe huis en de nieuwe stappen die we gaan maken om ons kanaal beter te laten worden.

~~~~~

Als dit deel 10 stemmen heeft dan wordt er een volgend deel geplaatst!! (Zaterdag wordt er sws een geplaatst)

someday there will be peace// bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu