"matt zeg je ook hoi?" vraagt Julia, ik kijk op en zeg "oh hoi! Sorry ik was druk met editen en dan ben ik zo gefocust" zeg ik. "Het is oké matt" zegt Julia, "hoi matthy lang niet gezien" zegt Nova. "Dat klopt" zeg ik, "en wat studeer je nu?" vraagt ze "uh werktuigbouwkunde" zeg ik. "Zo leuk!" zegt ze en ik knik. Ik sla de edit op voor zover hij af is en ga op de bank zitten zodat we beter kunnen praten. "En waar is robbie?" vraagt Nova, "hij is aan het douchen hij lag net in de sloot" zeg ik alsof het de normaalste zaak van de wereld is. "In de sloot?' vraagt nova, "ja barry en ik speelden fifa en hij verloor met 5-2 en bij elk tegen doelpunt moesten we een challange doen en een daarvan was in de sloot springen" leg ik uit.
Ze kijkt me vreemd aan. "Barry?" vraagt ze "is een bijnaam voor rob" zeg ik. "Ahh oké en waar doe je die challanges voor??" vraagt ze. "Youtube" zeg ik. "En wat is dat?" "Een platform waar mensen een account kunnen aanmaken en video's kunnen posten en bekijken" zeg ik "ah oké leuk!" zegt Nova en ik knik.
Dan komt rob de woonkamer binnen. "SMURFJEEE" roep ik enthousiast, "hou je bek!" zegt Rob. "Matt schreeuw niet zo en rob wees niet zo gemeen" zegt Julia "oké sorry" zeg ik. "mam boeie" zegt Rob "robbie laatste waarschuwing" zegt Julia. "Ja ja" zegt Rob en gaat naast me op de bank zitten. "Kleine speler" fluister ik in zijn oor en ik krijg een klap van rob.
"Robbie van de Graaf naar je kamer" zegt julia "mam oneerlijk!!!" zegt rob boos. "Nu" zegt julia en rob loopt naar boven. Ik sta op en loop naar mijn laptop en pak hem op. "Matt ga niet naar rob oké!" zegt julia, ik was van plan om dat te doen maar het maakt niet uit "oké, het komt goed" zeg ik en loop naar boven. Ik loop naar robs kamer en doe de deur dicht, ik zie rob daar op zijn bed liggen en ik hoor zacht gesnik. "Mam ga weg" snikt Rob.
Ik zet mijn laptop op zijn bureau en ga naast hem op bed zitten. "Mam rot op" snauwt rob. "Robje.. ik ben het matt" zeg ik en rob springt zowat op en kruipt in mijn armen. "het is gewoon niet eerlijk, mama wordt altijd boos op mij en nooit op jou", zegt rob. 'Omdat je altijd een beetje uitdaagt, maar rob, dat maakt niet uit, ze houdt nog steeds van je', zeg ik en rob knikt. 'Wil je trouwens de edit zien die ik al heb gemaakt?', vraag ik en rob knikt weer.
Ik sta op en pak mijn laptop, ga lekker op bed liggen en rob komt bij me liggen. Ik laat het geëdite stuk zien en rob is onder de indruk. Ik ga verder met editen en rob kijkt vrolijk mee. Na een tijdje merk ik dat rob in slaap is gevallen, ik ga nog even door met editen.
Na een uurtje is het half zes 's avonds en er klopt iemand op de deur. 'Rob?', hoor ik julia vragen. Shit, ik had hier niet mogen zijn, gewoon stil blijven ze gaat toch wel weg. Ineens hoor ik de deurklink naar beneden, kutzooi!! De deur gaat open en ik doe alsof ik het niet door heb. "Matt wat doe jij hier?" Vraagt julia, "uhm editen" zeg ik. "Je weet dat je niet naar rob mocht" zegt ze. "Ja maar ik wou de edit laten zien waar ik mee bezig was en toen kwam ik binnen en zat rob te huilen en ik ging bij hem liggen en toen viel hij is slaap toen ik zat te editen" zeg ik "ja maar je wist het dus ga maar naar je kamer en ga daar maar editen" zegt julia. "Maar-" zeg ik maar wordt onderbroken door julia "nu matthy" ik knik en sta voorzichtig op.
Ik loop naar mijn kamer en ga op mijn bed liggen en edit verder. Na een uurtje is de video klaar en post ik hem op mijn kanaal.
"MATT ETEN" roept tom, ik heb helemaal geen zin en zeker niet nadat ik net naar mijn kamer moest terwijl ik lekker bij rob lag. "MATT" zegt tom weer. Ik reageer weer niet. De deur gaat open "matt maatje?" Vraagt Tom "ik hoef niet" zeg ik. Hij gaat naast me op bed zitten en zegt "Hoezo niet?" "Ik mocht niet bij rob zitten en toen moest ik hier heen dus dan blijf ik hier" "er zit vast een reden achter matt, kom alsjeblieft we eten groentesoep" "oke dan".
We lopen naar beneden en gaan aan tafel zitten. Ik kijk boos naar de tafel, "matt wat ben je vrolijk" zegt rob. Ik kijk boos maar rob, "oke dan niet" zegt rob weer. We zitten te eten en iedereen is aan het praten behalve ik.
Ze hebben het over rob zn school ofzo. "En matt wanneer begin jij op je opleiding?" Vraagt Nova, "volgende week" zeg ik. "En beetje zin in?" "Nee" zeg ik kortaf. "Nou matt je mag best wel wat aardiger doen" zegt julia. "J-ja" zeg ik en krijg tranen in mijn ogen. Ik kies er toch niet zelf voor om hier te zitten, ik moest erbij zitten van tom dus ja dan doe ik dat maar dat betekent niet dat ik dan vrolijk ben.
Ik voel een hand op mn been, die is van rob want hij is de gene die links van me zit. Ik haal zn hand van mijn been want ik heb er geen zin in alleen zodra ik zijn hand loslaat legt hij hem weer op mijn been. Ik haal weer zijn hand van mijn been maar hij blijft hem er weer op liggen. Ik vind het niet fijn ik voel me er niet fijn door.
Ik begin langzaam te trillen en ik krijg het warm. Shit... Niet nu alsjeblieft, mijn ademhaling begint te versnellen en ik sta op. "Matt wat ga je doen?" Vraagt tom, "i-ik-ik uhm.. b-boven" zeg ik zacht en ren naar boven. Ik ga op mijn bed liggen en staat naar het plafond. Terwijl ik ondertussen in een paniekaanval zit, ik begin te huilen. Godver waarom ben ik zo?....
~~~~~
Morgen weer eerste dag school of nou ja eerste dag? Om half 3 een opening van het schooljaar en boeken halen en ben dan al weer klaar ~ 25 augustus
JE LEEST
someday there will be peace// bankzitters
FanfictionEen jongen van 8 wordt al z'n hele leven mishandeld door zijn ouders, hij is nooit naar school geweest! Op een avond besluit hij weg te lopen van huis en komt in een parkje terecht. De volgende ochtend komen er 2 aardige mensen hem tegen zij hebben...