Bab 46

5.2K 92 2
                                    

"ABANG!?"Jerit Izzah yang terjaga dari lenanya.Jam dikerling pukul 9 malam.

Matanya beralih ke arah Ian yang kelihatan terkejut memandangnya.Ian yang sedari tadi mengusap kepala Izzah ketika dia sedang dibuai mimpi.

"Abang!"Izzah memeluk erat suaminya.

"Abang...kenapa abang tinggal rai.Kenapa abang buat semua ni"Teresak-esak dia menangis.Basah Baju Ian kerana hingusnya meleleh

"Mana ada abang tinggal sayang.Ni abang ada je ni.I will not leave you anymore"Apa la yang isterinya mimpi tadi.

"Arghh sayang abang tercekik"

"Eiii tula tinggalkan lagi orang! Sia-sia je menangis selamani!"Marah Izzah tangannya memukuk bahu Ian.

"Aduuh.Sayang menangis ke?"
Dia memandang Ian yang masih lena.Dia masih bersykur suaminya masih diberi peluang untuk hidup di muka bumi ini.

"Menangislah!"-Izzah

"Penting jugak abang ni pada sayangkan~."Usik Ian.Suka betul dia mengusik isterinya.

"Kalau tak penting tak ada nya nak sayang.Dah tidur sorang-sorang kat sini.Rai nak balik dodoi Aryan"

"Eippp dodoi kan la abang.Aryan dah ada mummy tolong dodoikan tapi abang tak ada sesiapa pun nak dodoikan kee?"Ian membuat muka simpati.

"Baby besar ni dah reti rasanya nak dodoikan diri sendiri"Ujar Izzah.Mengelap sisa air matanya.

"Tapi sejak koma ni baby besar tak reti la nak dodoikan diri sendiri kecuali ada isterinya disebelah untuk peluk"Ian menarik tangan Izzah dan secara automatik izzah terbaring di katil itu bersama Ian.

"Ha macam ni baru boleh tidur lena sayang.Sayang taktau ke bila rapatkan sillaturahim dapat pahala"

"Jadi apa kena mengena dengan sillaturahim ni"

"Sayang kena berkepit je dengan abang baru dapat pahala.Dia sama konsep dengan sillaturahim ni.Tapi ni sillaturahim version halal toyyiban!"Yakin suara Ian berkata.

"Abang.Rai tak sangka kita masih dapat hidup bersama"Mukanya mendongak memandang Ian.Dia nampak sinar kebahagiaanya di dalam mata suaminya.

"Rai bersyukur dapat suami macam abang"

"Iye? bukan sebelum ni Rai tak sayang Abang ke? Sampai nak halau tite dari rumah"Ian berdrama.Saja dia buat begitu.

"Abang ni kan"Izzah menepuk perlahan dada suaminya.

"Abang can you promise me something?"

"Hmm?"

"Can you promise for not leave me again. I'm bear you to stay with me"Matanya sudah berkaca.

"Hmm kalau abang pergu juga?"

"Rai akan peluk abang erat-erat.Taknak lepas"Terlepas ketawa Ian.Isteri siapa la comel sangat ni.

Ian mencium perlahan ubun-ubun Isterinya."I will not leave you again honey"

Izzah memandang semula wajah tampan suaminya.Panggilan itu.Sudah lama dia tidak dengar panggilan manja Ian padanya.Izzah mencium pipi kanan Ian.

"I love you abang.Rai sayang abang"Tangannya melingkar semula di pinggang suaminya.

Bahagia! Itu yang dia rasakan sekarang.Kebahagiaannya sudah lengkap baginya.Adanya suaminya disisinya sudah cukup.Ya Allah kau berilah kebahagiaan ini buat selama-lamanya.

..............

"Pappaaaaa!"Jerit Aryan apabila nampak kelibat Ian menjejak masuk rumah Tokma nya.Aryan lompat bangun dari pangkuan Tokma nya.

Ian membuka dakapannya.Dengan langkah yang laju Aryan lari masuk ke dakapan papanya.

Ian mengcium pipi anaknya."Hensem nya anak papa ni.Dah macam papa dah ni"

"Eleh dia ni jumpa papa dia terus taknak dengan mama dia.Hmph!"

"Papppa momaa ajuk?"Tanya budak kecil itu.

"Hah mama merajuk? Siapa nak pujuk ni papa tak larat nak pujuk mama"Usik Ian.

"Tak apa taknak pujuk sudah.Tau la kita ni dah tua tak cantik mana dia nak pandang dah kan.Macam ni la manusia! Cepat berubah hati"Ajuk Izzah.

Ian mencium sekilas bibir isterinya."Banyak sangat ngomel ni tak penat ke?"Senyuman nakal terbit di bibir lelaki itu.

"Apa senyum-senyum.Dah jadi bapak orang pun gatal ke? Eiiee pakcik tua gatal"Perli Izzah

"Pervert"

"Eleh yang gatal-gatal ni jugak sayang nak kann"

"Dan yang kuat merajuk ni jugak la yang abang terkejar-kejarkan"
Sambung Izzah.

"Dah tu tak payah nak berdrama kat depan pintu tu.Mai masuk mummy ada masak makan tengahari"Ajak Puan Ros.Geli betul dia tengok drama anak dan menantunya.

Akhirnya kebahagiaan menantunya adalah anaknya.Sudah lama dia tidak nampak menantunya sebahagia itu.Dia syukur dengan kehadiran Ian sekarang mampu memberi sinar kebahagiaan pada keluarga kecil mereka.

.............


Ada komen for this bab?

Saya sedang usahakan untuk percepatkan this story.

Tenkiu siapa yang sudi baca dari permulaan cerita🍼










𝐓𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫 𝐁𝐮𝐚𝐭 𝐀𝐤𝐮 | 𝐂 Where stories live. Discover now