"Huaaa!"
Elyn mengambil telefonnya yang berada di sampingnya itu.Elyn membuka screen telefonnya terlihat jam menunjukkan 7:01 am.
DUP!
Jantung berdebar.Elyn sudah lambat ke university
Elyn memandang kiri dan kanan mencari sahabatnya.Tiada.kurang ajar!siot dia tak kejut kan aku!?Elyn bangun dari katilnya dan pergi menanggalkan baju dia dan memasang baju baharu.Tak nak pergi mandi sebab dah terlalu lambat!lantaklah busuk ke apa ke yang penting datang.Selesai aje memakai baju terus Elyn keluar dari dorm.Dorm dan university agak jauh.Elyn memandang ke kiri.
TING!
Ada satu basikal al tak tau milik siapa.Elyn terus menaiki basikal tersebut.
"Sapa punya basikal ni!pinjam tau!"
Jerit Elyn,terus mengayuh basikal itu.Yang penting dah minta izin.Kan!
Sampainya di detinasi,Elyn berhenti mengayuh dan menurun dari basikal itu.Dia memarkir basikal itu.
Selepas memarkir basikal Elyn terus masuk ke University.Elyn berlari menuju ke kelas.
BUK!
Elyn terlanggar seorang lelaki.Disebabkan lari tak ingat dunia.Tanpa kata maaf Elyn terus pergi.Yelah dah lambat!minta maaf tu hal belakang.
"Woi!macam tu je kau pergi."
Jerit lelaki tu.Belum sempat pergi Lelaki tu dah menarik lengan Elyn.Terkejut Elyn.
"Lepaslah!Haram!"
Jerit Elyn,terus lelaki tu lepaskan.Muka lelaki tu tengah marah.
"Ni minuman aku jatuh.Ganti rugi lah!kau dah langgar tapi terus pergi.kau ingat langgar lari ke?"
Ucap lelaki itu.
"Awak yang duduk tengah tengah.Awaklah salah! Tempat ni orang lalu lalang."
Kata Elyn.Tak nak kalah!
"Eh aku pulak!yang kau lari lari pahal?kau ingat taman"
Eh!lelaki ni!ada juga makan kasut.
"Yelah!saya minta maaf.Saya nak cepat!dah lambat."
Elyn mengalah.adu mulut sampai ke esok tak selesai!
Baik dia je yang mengalah.Elyn baru sahaja mau pergi dari situ tetapi lelaki tu bersuara lagi."Apa nama kau?" Tanya lelaki tu.
"Elyn.Elyn Adriana,awak?"
Soal Elyn pula."Tengku Iskandar."
Elyn hanya sekandar mengganguk.
"Hm..saya gerak dulu..dah lambat."
Perlahan saje suara Elyn.Pantas Elyn pergi dari situ.
di kelas
Nasib sempat!lagi 5 menit kelas nak bermula.Terus Elyn mencari sahabatnya.
Jumpa!
"RIANA!"
jerit Elyn terus menampar lengan riana dengan lembut."sakitlah!" Rengek Riana.
Drama!
"Sakit?aku tampar tak kuat oke!tak payah drama.Asal tak kejutkan aku!" Tak puas hati Elyn apabila sahabatnya tidak bangunkan dia.
Riana tersengih sengih.
"Haritu kau tak kejutkan aku..so.." Ucap Riana
Kurang ajar!balas dendam rupanya!
"Balas dendam!?jahat do kau!"
Marah Elyn.Guru sudah masuk ke kelas.Semua murid automatik balik ke tempat masing masing
Flowers🌻
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...