Lepas aje berdebat dengan Riana aku putuskan amik angin.Yeah.Cuti.Apa boleh buat time cuti? Riana sibuk macam biasa.Aku pulak tak de kerja.Aku putuskan untuk membeli barang barang keperluan.
Abis aje bayar aku keluar dari situ.
Aku melihat ada tiga lelaki berdiri di situ.Aku cuba amik jalan lain tetapi.Lelaki lelaki itu halang laluan.Senyum sinis.
DUP!
Jantung berdebar laju.Takut.Macam haritu.Cuma orang lain.Di sini sepi.Apa aku nak buat?..
"Hai..Apa seorang gadis buat kat sini?.." Tanya lelaki itu.
Dia dekat ke arah ku.Aku takut.Tak sempat aku lari.Dia pegang tangan aku.
"Apa kata kita berseronok?" Ujar lelaki itu.
Macam nak nangis.Tapi aku tahan.Mulut terkunci.Aku tak tahu kenapa.Aku berharap someone tolong aku.Iskandar ke..Whatever.Yang penting aku selanat..Tiba tiba ada seorang jejaka datang dan berdiri di belakang lelaki itu.Tinggi.Berambut berwarna kuning.Mengenakan kemeja.Aku tak kenal siapa.Tapi..Dia macam aku pernah jumpa.Tapi dekat mana.
BUK!
Satu prnumbuk singgah ke lelaki yang memegang aku.Membuat pengangan itu terlepas.Terus aku larikan tangan.
"Argh! Berani kau!-" jerit lelaki itu.Tapi apabila dia pusing ke belakang dia ketakutan.Seolah tikus dan kucing.
"Bo-bos Adam!.. Ma-Maaf!" Ujar lelaki itu.
Adam..Kenapa macam pernah dengar? Tapi bila!?
Adam bengis.
"Go!" Arah Adam.Terus tiga lelaki itu beredar.
Adam menghela nafas panjang.
"Are you okay?" Soal Adam.
"Uh..Yeah..Terima kasih selamat kan saya..." Balas ku.
Adam menghadiah kan senyuman manis.Senyuman dia hampir sama macam Iskandar! Kacak.Eh! Apa aku fikirkan ni!
"Awak buat apa dekat sini?" Adam bersuara.
"Beli barang." Jawab ku.Singkat.Tak tahu nak cakap apa lagi.
"Oh..Awak jalan kaki?" Soal lelaki itu.
"Yeah.."
"Awak dari Uni dekat sana kan? Dorm 2." Soal Adam lagi.
Mata aku bulat.Macam mana dia tahu?
"Macam mana awak tahu?" Soal aku pula.
"Oh..Saya pernah tengok awak masuk ke situ..So..Yeah." Jawab Adam.
Aku terdiam.Keadaan kembali sunyi.
"Apa nama awak?" Adam akhirnya bersuara.
"Elyn Adriana.." Jawab ku.
"Awak pula?" Soal ku pula.
"Adam Haider.You can call me Adam.." Ujar Adam.
"Oh.."
"Awak nak saya hantar kan?" Soal Adam.
"Eh..Tak..Tak pela.."
Aku takut pula kena culik!Dia senyum tenang.
"Tak pe saya hantar kan.Saya takkan apa apakan awak..Relax.." Ujar Adam.
Kenapa aku macam percaya kan dia.And..Kata kata dia macam Iskandar.
"Tenang saya takkan apa apakan awak.."
Ah..Kenapa aku teringat dia ni!
"Jadi macam mana? Adriana?"
Terus aku kembali ke reality.Wait..
Dia panggil aku Adriana! Orang first panggil aku cam tu..
"Um..Oke." Jawab ku.Entahlah hati suruh accept.Aku pun tak tahu.
"Oke jom." Ajak Adam.
Aku teguk air kopi yang masih hangat.Penat.Yela setiap malam lepak.Lepak je mesti sakit perut sebab ketawa.
Aku mengambil phone aku yang terletak di atas meja.Aku membuka screen.Mencari contact Daniel.
jumpa.3 mesej tidak di baca.2 miss call dari Group.Apa masalah dorang ni?Daniel
Iskandar.
Woi!
Haih..Pukul 5:20 petang datang dekat tempat biasa.
Ada benda nak bincang.Fawwaz suruh.K
Aku balas singkat.Malas typing panjang panjang.Dengan Elyn baru boleh!hehe.
Aku teguk lagi air kopi.Aku menletakkan cawan berisi air kopi di atas meja.Dan aku pergi ke luar.
Di luar.Aku membuka screen phone jam menunjukkan pukul 4:50.
Pukul 5:20.
Yeah..Aku berjalan ke arah motor milik ku.Dan menunggang motor milik ku.Sedia untuk ke lokasi.
"Mana Iskandar ni!" Ujar ku.Dah pukul 5:34 kot!
"Sabar jela." Kata Daniel.
Hmph! Sabar? Dah lama sabar!
Kedengaran bunyi enjin motor.Seorang lelaki menurun dari motornya.Cukup kami kenal siapa itu.Jejak Itu ke arah kami.
Iskandar.
FLOWERS🌻
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...