BAB 29

293 11 0
                                    

"So kalau aku kata boleh baru bermaksud tak boleh?" Ujarku dengan nada sikit tinggi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"So kalau aku kata boleh baru bermaksud tak boleh?" Ujarku dengan nada sikit tinggi. Nak aje aku campak budak ni dekat kolam renang.

"Tak. Kalau tak boleh maksud boleh, kalau boleh bermaksud boleh." Balas Zara. Aku ketap gigi. Ada aje jawapan! Ada dia nak paksa aku?





Beberapa menit lalu...






Kedengaran ketukan pintu. Pantas aku bangun dari dudukku. Lalu ke depan pintu untuk membukanya. Lepas aje aku buka muka pintu terlihat seorang lelaki berambut dark brown didepan rumah ku. Liam. Kawan masa kecik aku. Mestilah dah lama kenal. Dia dah mesrj aku untuk datang dengan janjinya lagi. Aku tahu dia akan datang sebab liam orangnya takkan ingkar janji. Mungkin.

"Sorry lambat! Jalan jem do tadi.." Ujar Liam apabila lihat wajahku. Aku hanya julingkan mata. Dia memang akan selalu lambat. Datang memang datang tapi lambat.

"Yela.. Cepatlah masuk." Ajakku. Liam mengangguk. Lalu dia masuk kedalam rumah. Aku duduk di sofa tadi. Liam juga. Kami diam dahulu sebelum memulakan perbualan.

"So.. Apa khabar? Dah lama gak lah kan kita tak jumpa? Ke aku yang pelupa.." Liam membuka mulut. Memang betul dah lama tak jumpa. Sebab sibuk. Hal masing masing.

"Ok gak lah... Kau?" Soalku balik kepada Liam. Dia sandarkan badan dia dekat sofa sebelum menjawab soalan aku.

"Bolelah.. Banyak gak lah kena buat.." Balas Liam dengan nada rendah. Kami mula berborak tentang hal lain selama beberapa menit..

ELYN ADRIANA | OGWhere stories live. Discover now