BAB 21

509 25 1
                                    

Aldo! Sial

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aldo! Sial.

"Long time no see! Apa khabar adik kesayangan ku!"
Ujar Aldo dengan menlambai tangan kearahku dengan senyuman lebarnya. Annoying. Memang Aldo abang aku. Tapi hubungan kitaorang tak rapat mana pun.
Aku buat pekak aje. Malas menlayan dia ni. Dulu dia
dingin dengan aku. Sekarang friendly pula! Tak suka aku. Aku tahu Kenapa setan ni datang. Lain kalau
bukan orang tua tu yang suruh.

Ceh, tf you want? Aku ingatkan dah mati rupanya hidup lagi." Ujarku dengan santai. Tak kisah dia marah ke apa ke. Lalu dia diam buat sementara waktu. Aku setia menantikan jawapan dia. Malas tengok muka dia aje.

"Damn.. Relax.. Aku datang ni bukan nak paksa kau or something else." Ucap Aldo dengan tenang. Aku menhela nafas panjang.

"Habis kau nak apa datang sini?" Soalku.

"Asal kau jadi macam ni." Pendek aje balas Aldo. Tapi buat orang menyampah! Dah banyak orang aku kenal time masa dulu selalu tanya hal bodoh macam tu! Aku tak suka.

"Tak de kaitan dengan kau. Kau tak yah acah caring. Time aku diperlakukan macam sial ada kau caring pasal aku? Takkan. So tak payah kau tanya hal bodoh macam tu lagi." Ujarku dengan tegas. Lalu reaksi Aldo tetap sama. Santai. Sakit hati aku tengok! Nak aje lempang muka setan ni. Pergi lantak lah abang ke haiwan ke...

"Cukuplah tu... Ayah dah terima kau balik dekat keluarga ni.. Abang kau Justin rindukkan kau sangat sangat termaksud yang lain... Kau sanggup ke buat macam tu kat diaorang? Ayah menyesal perilakukan kau macam tu dulu. Dia nak kau balik Diego. Kau anak bongsu dekat rumah ni.. Jangan macam tu.. Tolong balik." Cerita Aldo. Apa aku kesah? Hati aku dah tertutup untuk semua tu.

"Kau ingat aku kesah ke? Pergi lantaklah nak tunggu ke rindu ke mati ke aku tak kesahlah sial. Dulu ada ke korang rindukan aku? Tak kan! Kenapa baru sekarang rindu! Kenapa baru sekarang anggap aku adik korang! Kenapa baru anggap aku anggota family korang! Sekarang baru nak rasa macam tu!?" Jerkahku dengan perasaan bermuak muak. Sudah tidak peduli beberapa banyak mata kearah aku. Salvio pun diam aje. Mungkin tak nak masuk hal keluarga orang. Habis aku katakan hal macam tu terus berubah air muka dia. Dia tatap aku dengan penuh ancaman. Aku telan air liur. Seram juga mamat ni. Sama macam ayah. Takut pula dia marah atau serang! Confirm arwah aku dekat sini. Kalau ye pun aku tak nak mati di tangan abang aku sendiri!

"Diego Ignazio Constanzo! Jaga mulut tu sikit!" Jerkah Aldo. Sejuk badan aku. Tapi aku still nak tunjukkan aku tak takut dengan dia! Makin geram aku bila dia sambungkan nama aku dengan orang tua tum

"Diam! Aku takkan kembali ke sana sampai bila bila!" Kataku dengan perasaan penuh emosi. Aku tak suka kena paksa. Dah banyak kali dia suruh aku balik ke rumah selepas apa yang terjadi! Macam itu aje dia suruh aku balik. Macam dorang lukakan aku sikit aje.

"Kau memang nak keluar dari family kan? Asal? Kau tak pernah macam ni dulu.. Mana Diego yang aku kenal!?" Ujar lelaki itu. Aku gengam penumbuk.

"Mana Haider yang aku kenal?"

"Mana Diego yang aku kenal?"

"Mana kawan yang aku kenal?"

Aku muak dengan perkataan macam sial tu! Tak habis habis! Annoying! Lalu aku tersenyum sinis sebelum membalas kata kata dia.

"Memang aku nak keluar dari family sampah tu! Korang nak aku masuk balik supaya business laku!
Sebab nama aku dah menaikkan? Siapa yang ubahkan aku? Korang juga.. Ada korang fikir perasaan aku? Tak. Tak pernah." Ujarku perlahan. Tanpa aku sadari air mata aku sudah mengalir sedikit membasahi muka. Aldo sikit terkejut apabila air mata aku mengalir. Memang aku sukar menangis. Tapi lepas luahkan semua tu aku gagal tahankan air mata dari keluar.

"Diego.."

Dua jantan tu akhirnya berhenti bergaduh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dua jantan tu akhirnya berhenti bergaduh. Haih.. Settle pun. Kami diam beberapa menit. Tak ada yang nak mulakan bicara. Lalu suara garau itu terdengar.

"Aku nak pergi tandas." Ujar Iskandar mempecahi sunyi. Lalu aku mengangguk. Iskandar menatap Adam dengan tajam sebelum pergi dari situ. Hilang aje kelibat Iskandar hembusan nafas terdengar. Adam. Dia tatap aku dengan serius. Menggeras aku disitu. Dia diam dahulu sebelum mengatakan sesuatu.

"So... Awak kenal dengan Iskandar?" Soal Adam.

"Yes... Apa masalah korang gaduh dekat tempat umum? Tak nampak orang pandang kearah kita ke?" Soalku
balik.

"Forget it.. Saya nak awak jauhkan Iskandar sebab-" belum sempat Adam habiskan ayat ada suara sudah menyampuk.

"Apa masalah kau nak suruh dia jauhkan aku, pondan?" Soal Iskandar pula kearah Adam. 'Pondan' nak ketawa aku dengar! Ada pula dia kata member dia macam tu. Tajam Adam pandang wajah Iskandar.

"What? Kau panggil aku pondan? Kau memang nak gaduh eh sial." Ujar Adam dengan tidak puas hati. Jantan di panggil pondan tak ke sakit hati dengarnya. Lalu Iskandar tersenyum sinis. Damn.. Ada pergaduhan lagi ke ni? Baik buka wayang aje! Boleh semua orang yang dekat bandar ni tengok! Mesti seronok.

"Nak gaduh? Boleh... Kalau nak kepala kau putus dari badan sinilah.. Boleh aje aku tolong kau jadi zombie." Ujar Iskandar dengan penuh sinis. Aku dapat lihat Adam mengengam tanganya dengan kuat. Member tengah tahan diri dari pukul orang di depannya ni!
Lalu Adam senyum sengit ke Iskandar. Seram pula aku tengok dorang ni! Dah gaduh tadi tak serik serik eh!

"Meh... Kalau kau beranilah kan?" Cabar Adam dengan penuh yakin. Iskandar pula muak tengok reaksi Adam ni... Lalu aku putuskan untuk menyampuk.

"Nak gaduh jangan dekat sini... Ramai orang duk tengok. Kang gaduh kat sini tak pasal pasal masuk berita tentang dua orang lelaki gaduh. Sorang putus kepala, sorang masuk penjara." Ujarku perlahan terbutang biji mata Adam.

"Adriana! Sampai hati awak!" Kata Adam lalu dia pusing badan. Terus pecah ketawa kami bertiga di situ. Lantaklah berapa mata sudah kearah kami. Yang penting hal ni selesai.

FLOWERS🌻

ELYN ADRIANA | OGWhere stories live. Discover now