"Siapa peduli dengan pendapat kau sial!" Ujarku dengan nada tinggi. Salvio mengengam penumbuk. Nak tumbuk aku? Silakan! Aku tak peduli lah.
"Kau memang keras kepala kan? Cuba salami terima pendapat seseorang?" Balas Slavio. Aku menjelingkan mata ke atas. Annoying. Mamat ni sehari tak menyibuk tak sah.
"Ni hal aku, tak de kaitan dengan kau. Jadi berambus." Ucapku lalu mengangkat punggung dari sofa yang aku duduk. Aku mula menlangkah ke hadapan. Tetapi seseorang membuka mulut.
"Eh, kau tak boleh ke berubah? Even kau haider pun... Kau still nak jadi Diego tu." Ujar Adam. Dengar aje apa dia kata aku ketawa terbahak bahak. Lucu. Sangat sangat!
"Well.. This not Haider.. Diego.. And Xavier.." Balasku
'Xavier' nama code aku. Setiap nama aku personality lain.. Secara terpaksa."This is Ivan." Dengar aje apa yang keluar dari mulut aku biji mata diaorang membesar. Aku ketawa kecil. Jangan tanya berapa banyak nama yang aku ada. Let's say.. Fake name.
"Ivan? Are you kidding me right now!?" Jerkah Adam. Aku tersenyum. Sinis. Suka tengok dorang marah! Comel.
"Kau tak payah guna nama tu. Nama tu dah diharamkan sejak dulu, sial!" Sambung Salvio pula.
"Well... Salah ke? Nama yang aku sukakan! Apa salahnye gunakan nama tu, kan?" Ujarku dengan sinis. Aku dapat lihat Salvio mula mengeluarkan sesuatu di dalam poketnya.
Pistol.
Aku mencapai telefon yang ada di sebelah ku. Aku mula membukanya. Jelas jam menunjukkan pukul 10. Aku mula bangun dari baring dan duduk di atas katil. Aku mengosok mataku. Semalam balik terus aku tidur. Maklumlah dah ngatuk!
Aku mula mencari bayang Riana. Dia didepanku. Aku tahu apa dia nak cakap. Pasal semalam. Kami diam dahulu sebelum seseorang membuka mulut.
"Kau kenal Haider ke? Ex aku tu." Soal Riana. Dah agak itu pasti soalan dia. Aku mengeleng.
"Habis.. Maksudnye dia kawan Iskandar lah? Kalau tak mesti dia tak ada kat situ." Ujar Riana. Apa yang dikatakan Riana betul.
"Haah.. Aku pun tak expect dia akan datang. And aku tak tahu Iskandar kawan dengan ex kau tu.." Balasku.
"Kalau aku benci dia dah lama aku sebarkan rahsiah dia dengan aku! Biar diaorang tahu perangai real Haider tu." Ucap Riana dengan nada kesal. Yela tu.. Last last masih sayangkan dia..
"Well kenapa kau tak sebarkan aje? Dia kan dah buat kau macam sampah.. Ke kau masih tak le move on?" Ujarku. Kali ini air muka Riana bertukar. Dia terdiam apa yang keluar dari mulut aku. Ok. Dia still tak boleh move on. Dari sini kita faham.
"Entahlah... Aku.. Tak tahu kenapa susah sangat lupakan dia.. Sedangkan dia lah orang yang selalu berikan luka kepada aku.." Balas Riana dengan jujur. Dia menhembus nafas pendek."Kau boleh aje kan kawan dengan dia or.. Get back?" Ujarku pula. Riana menjelingkan mata ke atas.
"Senang aje kau cakap.. Aku pun belum maafkan dia lagi! Lagi pun.. Tah tah dia dah ada orang baru? I mean.. Dia tu hensem. Takkan tak de orang baru selepas aku? Aku yakin dia pun dah lupakan aku kan?" Balas Riana dengan nada kecewa.
"Kau ni.. Jangan cakap macam tu! Lagi pun aku dah tanya si Iskandar.. Kalau Haider tu single ke apa.. Dia kata Haider tu single." Ucapku. Terus ceria muka Riana.
Aku duduk dekat kerusi taman. Amik udara segar aje. Salah ke? Lama dah tak pergi taman ni. Yelah busy. Kawan semua sibuk tentang cinta! Haider? Tengok macam budak tu dah nak dapat jodoh aje.Pandangan aku teralih kepada seorang perempuan yang sedang menjaga seorang budak kecil. Cantik. Macam kenal perempuan ni..
... Nama saya Nurul Ainul Qaseh.
Ainul! Dia. Sah dia aku ingat lagi. Mata aku tak salah tengok. Terus aku mengangkat punggung dari kerusi itu dan berjalan ke arah Ainul. Sampai aje depan dia. Dia tengok aku.
"Eh Daniel.. Tak sangka jumpa awak dekat sini." Ujar Ainul. Dia ingat aku. Aku telan air liur. Kenapa Jantung aku berdebar debar bila jumpa dia? Faham? Satu benda pun aku tak faham perasaan apa yang timbul ni.
"Uh.. Awak buat apa dekat sini?" Soalku. Dia diam sekejap. Lalu dia menghadiahkan senyuman yang manis. Sangat manis. Kalau boleh aku nak pingsan dekat sini. Tapi ramai pula orang...
"Jaga anak.." Balas Ainul. Terus terhenti jantung aku bila dengar jawapan dia. Anak? Dia.. Dah kahwin? Sakit. Sakit hati aku. Asal? Aku bukan siapa siapa dia. Buat apa sakit hati? Lagi pun kitaorang tak rapat. Sedar Daniel sedar!
"Eh anak saudara maksudnya!" Sambung Ainul. Oh! Kembali balik wajah ceria aku ni.
"Boleh tanya tak?" Soal aku.
"Boleh tanya apa..." Ujar Ainul dengan perlahan.
"Awak dah kahwin ke.. Dah ada someone?" Soalku. Agak bodoh. Memalukan. Tapi untuk pastikan aku tak cintakan milik orang. Dia diam dahulu sebelum menjawab pertanyaan aku.
"Tak.. Kenapa?" Balas Ainul. Yes! Aku ada kesempatan! Ceria hati aku ni.
"Tak de.. Saje nak tanya.. Awak tak oke ke kalau saya tanya hal macam tu?" Ujarku. Untuk memastikan dia selesa atau tidak dengan soalan aku.
"Eh tak de tak de! Saya heran je.." Balas Ainul. Lalu pandangan dia teralih ke seorang budak didepan dia. Anak saudara.
"Akak dia ni siapa?" Soal budak itu.
"Kawan.." Jawab Ainul dengan lembut.
"Kawan aje? Sesuai tau jadi suami akak! Dia tu hensem kakak pula cantik tambah baik! Kenapa tak kawin je??" Ujar budak tu. Terbutang mata kami berdua. Gila! Tapi.. Memang nak. Hehe
"Eh dah lah.. Pergi main dengan Adam dan yang lain.. Akak ada hal nak buat." Ujar Ainul. Wajah kami masih merah. Haih.. Malu!
FLOWERS🌻
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...