Aku malas keluar rumah.Dah tak ada mood.Semua sibuk dengan cinta! Aku ni? Aku mencapai telefon di sampingku. Lalu scroll mencari group WhatsApp. Tak ada mesej. Selalu ada aje! Sekarang? Sunyi macam nak mampus!
Aku menekan contact bernama 'Waz' terus aku tekan untuk voice call.Beberapa saat kemudian dia angkat.
"Asal?" Suara Fawwaz mula kedengaran di telefon.Aku hela nafas lelah.Mengambil masa untuk jawab.Fawwaz setia menunggu untuk aku menjawab.Lalu aku mula buka mulut untuk bercakap.
"Kau dapat khabar tentang Haider? Sebab bila mesej
Satu tick.Aku tak tahu apa budak tu buat? Merajuk ke?atau masih marah? Sebab ni dah masuk hari ketiga selepas war tu." Ujar ku.ya. Haider tak de khabar kot lah dia masih marah."Try text kat group, kita berjumpa tempat biasa.kalau dia datang maybe dia dah okey.Kalau tak..Bahaya ni.." Jelas Fawwaz.
Lalu aku angguk."Okey.." Jawab ku ringkas.Lalu panggilan ditamatkan.Aku tekan group '4 jantan' lalu menaip.
'Lepak kat tempat biasa.Sekarang.' lalu semua menaip iya.Selain Haider.
Lalu aku menletakkan telefon pintar ku di atas katil.Aku mencapai tuala mandi.Dan memasuki kamar mandi itu.
Harap budak tu datang.Tak pasal pasal nak pujukkan dia tu..Bukan senang! Apatah lagi time tu marah teruk dia tak de pun messages.Baca message un dia read aje..Tak ke risau!
Kami berkumpul di tempat biasa.Fawwaz,Daniel dan aku sudah sampai.Tunggu si Haider.Dah Beberapa menit berlalu.Tetapi kelibat dia langsung tidak muncul.Tiba tiba pintu terbuka.Seorang jejaka tenampak sebalik pintu.Haider.
Dia mengenakan suit.Terbutang mata kitaorang.Sekian tiga hari tak nampak bayangan dia..Tapi..Serius aku buta ke apa? Atau aku sedang bermimpi! Tak percaya aku! Ternganga kami.
Lalu dia mendekat kearah kami. Dia buat muka keliru.
Tinggi dia sama macam Fawwaz.Terasa Fawwaz yang kat depan kitaorang sekarang ni.Masalah ni Haider! Fawwaz aje kat sebelah aku..
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...