Bulat mata aku bila dengar apa dikatakn Elyn.
"Maksud?.." Soal aku.
"Saya pun ada mimpikan tentang awak...Awak kata saya cantik..And kata kita ada jodoh." Balas Elyn tak nak panjangkan cerita.
Berdebar jantung aku.Betul.Memang itu aku katakan kepada Elyn di mimpi.But how?
"Be..Betul..Tapi saya jokes je..Jangan amik serius.
Balas aku.Nyatanya dia betul betul cantik.Aku malu jujur.Aku dapat rasakan perasaan dia.Sedih.Kecewa.Kenapa?..
"Awak..Awak oke?" Soal ku.Takut kata kata aku menyakitkan perasaan dia.
"Oke je..Kenapa?"
"Nothing.."
"Uh..Awak free tak hari ni?" Soal ku.
"Free why?" Balas dia.
"Nak tak pergi jalan jalan..Tenang saya takkan apa apakan awak..Saja nak jalan jalan dengan awak.Alang alang saya pun free.." Ujar ku.
"Em..Sa..Saya nak boleh juga...Dah jarang keluar..Pukul berapa...?" Soal Elyn.
Aku mengambil phone aku yang di dalam poket.Aku buka.Jam tertunjuk pukul 4:12 a.m.Masih awal.
"Pukul 4:40 boleh?" Soal ku.
"Boleh rasa.." Balas dia.
"Oke terima kasih..Maaf ganggu awak." Ujar ku.Yelah takut kacau dia.
"That's okay.." Itu ayat terakhir sebelum kami beredar dari situ.
Aku sudah bersiap.Aku mengenakan dress berwarna hitam putih.Dan tudung berwarna hitam.
Aku mengambil phone aku yang di atas meja bulat.Dan memasukan telefon itu ke dalam beg tangan.Baru sahaja nak beredar ada seorang gadis di depan aku.
Riana.
"Cantik nampak.Nak pergi mana? Dating dengan Iskandar eee." Ujar Riana.
Ish dia ni! Dating apa?
"Mana ada dating..Iskandar ajak jalan jalan..Kau ni..Nak apa.."
"Nothing just pelik kau lawa harini.Aku rasa Iskandar suka kau sebab tu ajak kau jalan!"
Apa masalah dia ni.Tak mungkin dia suka aku.Aku ni tak level dengan dia.Dia kaya,Bernama.Aku ni?..Haih mula dah.
"Eh kau ni! Dah lah." Ujar ku.Terus aku angkat kaki dari situ dan keluar dari dorm.
Aku melihat ada satu kereta sport..Sapa punya tu? Kaya naw.Pintu kereta itu terbuka.Ada seorang jejaka mula keluar..Aku kenal siapa..Berdebar jantung aku..
Iskandar.
Dia mengenakan suit.Rambut hitam pekat dia terlihat menawan.Ni kali pertama aku lihat dia pakai cermin mata.Kacak!!
Dia dekat ke arah ku.
"Cantik awak harini." Ujar Iskandar
DUP!
Laju jantung aku berdebar.Cair!..Aku tak salah dengarkan? Rasa nak tampar diri..Yela! Mana tahu mimpi..Nak kawin! Orang gila mana tak jatuh cinta dengan dia? Betul kata Riana hensem Iskandar ni..Hehe aku je kot yang baran sangat..
"Awak?.."
Iskandar melambai tangan di depanku.Aku terus tersedar.Allah! Malu!! Entah berapa kali dia panggil aku."Eh..Sorry..Jom nak pergi mana?" Soal ku.
"secret.." Balas Iskandar.Eh main rahsiah rahsiah lak!
"Yela.."
"Awak naik dengan saya." Ujar Iskandar.
"Uh..Tak..Tak pe ke?" Soal aku.
"Tak pe..Jom." Ajak Iskandar.Kami mengangkat kaki dari situ.
Aku mula melabuhkan punggung di kursi kereta itu.
Kagum aku bila di dalam perut kereta.Selesa!
Iskandar juga sudah di dalam perut kereta.Dia duduk di sebelah ku.Cangung rasa!
Kami berhenti di sebuah restaurant.Restaurant itu kelihatan mewah.Kami keluar dari perut kereta.
"Kita buat apa dekat sini?" Soal ku.Agak bodoh sebenarnya.Dah tau restaurant makan.Pergi tanya..
"Makan dekat sini.Saya belanja.." Ujar Iskandar.Terus dia tarik tangan aku dan masuk kedalam.Terkejut! Nak melawan.Tapi kaku.Aku dapat rasakan kehangatan tangan dia.Kasar.Tapi selesa.
Kami sampai di meja makan dia lepaskan tangan ku.Kecewa pula bila dia lepaskan.Eh apa aku cakap ni?
Kami melabuhkan punggung di kerusi.Kami melihat menu di buku menu itu.Pening..Mahal juga.Takut habiskan duit Iskandar..
"Uh..Awak pilih jela makanan..Saya makan aje apa awak pilih." Ujar ku.
"Eh..Kenapa pula? Order je apa pun jangan risau." Balas Iskandar
"Em..Tak de lah..Just mahal saya takut habis duit awak pula.." Aku jujur.
Iskandar ketawa kecil.
"That's ok you know..Tak mahal pun..Bagi saya murah.Pesan je apa awak nak.." Iskandar bersuara.
Murah? Eh! Lupa pula aku.Dia kan kaya? Bodoh nye kau Elyn! Tadi je naik kereta sport.Takkan tak de duit.Malu!!
Lepas aje makan.Aku mengambil phone dari dalam beg tangan aku.Aku tengok screen jam menunjukkan pukul 5:40 a.m.
Iskandar dah habis makan.
"Jom." Ujar Iskandar lalu mengangkat punggung dari kerusi.Aku juga turut bangun.Dia dekat ke arah ku lalu dia memegang tangan aku.Dia tarik aku pergi dari situ.Eh! Dia ni.Lupa hukum haram dengan halal tak.Aku pun tak tau suara tak nak keluar.Jantung berdebar je.
Kami masuk ke perut kereta.
"Jom balik." Ujar ku.
"No.we go to somewhere else." Balas Iskandar.
Nak pergi mana pula! Aku anggukkan aje lah.
Enjin mula hidup.Kereta sudah bergerak.
Kami berhenti ke satu tempat.Taman bunga.Aku ternganga.Asal dia bawa aku ke sini?
Kami mula keluar dari perut kereta.Dia hadiah kan senyuman manis.Cair!! Ish..
Dia menarik tangan ku.Kali ni aku biarkan.Dah terbiasa..
Di situ banyak bunga yang indah.Aku suka.
"Saya bawa awak kesini cause i know you like flowers.." Ujar Iskandar
Aku senyum
So sawit! Eh jap."Sejak bila awak tahu saya suka bunga?" Soal ku.
Iskandar senyum.
"Haritu saya pernah tengok awak pergi taman bunga so..I know you like flowers." Balas Iskandar.
Dia stalker aku ke apa.Mula lah nak tuduh.
"Oh..Thanks..For make my day interesting." Jujur ku.
Semua hidup tak de yang nak temankan aku pergi jalan jalan.Itu pun jarang.
Dia senyum.Aku suka senyuman dia.Kacak.
FLOWERS🌻
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...