BAB 9

678 22 0
                                    

"Bosan lah single!" Ujar ku.

Fawwaz jeling kan mata.

"And? Cari lah perempuan.Kau tu hensem but kau memilih.Cer kau tengok perempuan sana cantik je.Kau je yang pelik." Balas Fawwaz.

Ceh! Mana ada aku memilih.

"Aku tak rasa minat perempuan.." Jawab ku.Aku senyum sengit ke Fawwaz.dia cuak.Mesti dia fikirkan aku ni gay.Terus dia ke belakang.Aku pula dekat kearah nye.SAJA TAKUTKAN HAHAHA.

"A-aku lurus babi!" Ujar Fawwaz.

Oke sekarang aku tahu apa dia takut.Aku buat muka tak kisah.

"And?" Balas ku singkat.

Dia dah panic.AHAHHAAH.

"HAHAHAHA, lek ah jokes je.Cuak nampak." Gelak ku.

Oke dia marah.Gelabah member eh.Aku waras lagi kot! Gila gay? Fikiran dia tu.

"Eh, babi aku dah cuak sial!" Marah Fawwaz.

"HAHA! Kau tu gelabah sangat if aku gay.Kau fikir aku akan buat apa?" Balas ku.If ye adek adek.

"Idk..Something bad?" Jawab Fawwaz.

Ohh orang dingin cam ni un dirty mind?

"Kantoi tengok bukan2!" Fitnah ku.

"Eh! Diam lah! Jokes kau tak lawak babi buat orang sakit jantung.Ingatkan kau tak waras bodoh!"

"Ehehhh gurau aja ma."

Tiba tiba ada 2 jejaka ke sini.Ye orang yang aku cukup kenal.Daniel dan Iskandar. My lover! Daniel!!Terus aku berlari ke arah Daniel.Buat muka nak cium.Cuak member.Terus dia lari.

"JAUH BABI!" Jerit Daniel.

"Daniel sayang don't run!!"

Tiba tiba aku berhenti.Ya.Daniel.Aku terbayang Daniel seperti orang yang tinggalkan aku.Dah lama.Bagaikan deja vu.Kenapa? Kenapa kembali memori itu!

"Bertahan rith! Ambulance otw! Jangan tutup mata.."

Darah masih keluar.Harith Bertahan.Aku tak nak kehilangan someone aku sayang..

"Sa..Sakit.." Rintih Harith.

"Bertahan.Ambulance akan datang!"

"Aku..Aku rasa aku takkan selamat den.."

"Jangan cakap macam tu! Kau ada peluang hidup.."

"Aku rasa ini hari terakhir aku..Janji dengan aku keluar dari dunia gelap ni.We to young.Kau ada peluang perbaiki hidup kau.Jangan jadi play boy.Kesian perempuan yang kau mainkan.." Ujar Harith.

"Aku janji! Jangan tinggalkan aku rith..Hanya kau je sanggup kawan dengan aku..Pls..Don't."

"Sorry...Aku..Aku tak dapat..Jangan lupa kan aku." Perlahan lahan mata Harith tertutup.Tanpa aku sadari air mata sudah membasahi pipi.Tak percaya.Betul ke?.




"Haider?"

Panggil Daniel.Aku kembali ke reality.Berapa banyak dia panggil aku tak tahu.

"Eh sorry!" Ujar ku.

"Asal dengan kau?" Soal Iskandar.

Takkan nak cerita pasal apa aku teringat.Haih..

"Tak de lah! Jom lah pergi kedai untuk makan!" Balas ku.Cuba alihkan topic.Mereka diam.

Akhirnya mereka angguk.

Aku bangun dari tidur ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku bangun dari tidur ku.Masih teringat pasal pejalanan kami.Perasaan apa ni? Mungkin ke?..Tak! Tak mungkin.Kami kawan aje..Kan?

Aku cari kelibat Riana.Dia duduk di atas kerusi.Sedang menelepon seseorang.Aku tak nak tanya.Dia menoleh ke arah ku.Dia sadar aku dah bangun perlahan lahan dia matikan panggilan.

Dia angkat punggung dari kerusi.Dia berjalan dekat ke arah ku.

"Macam mana dating korang?" Soal Riana.Dia senyum sengit.

Dia ni! Pagi pagi buta buat orang emosi.Ada juga makan pelempang.

"Okay aje..Asal?" Soal ku pula.

"Ehem aku rasa ada yang terjatuh cinta..So sawit!"

Eh..



"Kau ni! Mana ada.Kitaorang kawan aje.Tak lebih pun..Kalau aku suka dia..Tak de guna.Aku sedar diri.." Balas ku.Dengan nada sedih.

Yela..Dia dengan aku kehidupan JAUH sangat!

"Hey.Belum tahu lagi dia suka kau ke tidak.Mana tahu suka.Jangan lah sedih sangat.Kau pun belum confess.And aku tengok tatapan dia dekat kau lain.." Ujar Riana.

"Hm.."

"Pergi lah confess.Mana tahu terima pastu kawin!"

Aku baling batal ke dia.Tepat kena muka dia.Dia menrintih kesakitan.Drama! Batal aje.Terus aku bangun dari duduk.Dan pergi tinggalkan dia.Malas layan minah ni.

ELYN ADRIANA | OGWhere stories live. Discover now