"Asal sekarang muculkan diri? Dah tak ingat masih ada kawan tengah tunggu?" Ujar ku tak puas hati.
Mata kami dituju ke Fawwaz.Fawwaz diam.Tengah fikir cara explain.Lalu dia menhembus nafas pendek.
"Ok..Sorry sebab tak angkat panggilan korang.Aku banyak hal..So..sebab ada perempuan-" Akhirnya Fawwaz bersuara.Namun dia diam.
"Teman wanita?" Potong ku.Keras tubuh dia sekali dengan gadis tu.
"tak payah kot sampai tak jawab call..Kau tahu kan kau leader? Kita ada masalah nak selesai kan?" Ucap Iskandar pula.Dengan nada kesal.
Yela sapa aje tak marah? Dah tahu dia ketua.Bole pula berseronok.Kitaorang ni? Mati matian telefon dia tapi satu pun panggilan dia tak jawab.Tak ke bengang?
"Sorry aku hari ni aku kena jaga perempuan.Dia adik Zach.Maybe you don't know who Zach.But Zach is my friend.Zach suruh jaga adik perempuan dia..Dan budak ni ialah adik perempuan dia..Putri Zara..Dia kena tinggal serumah dengan aku buat 3 bulan sebab dia tak de kawan langsung..So yeah." Jelas Fawwaz panjang lebar.Ingatkan teman wanita.
"Abis kalau ye pun tak payah kot buat kitaorang macam orang gila call kau, merda!" Ujar Haider.Terus aku telan air liur walaupun bukan aku mangsa di sini..Mengeras lagi tubuh Fawwaz.Kitaorang? Lagi teruk! Jarang jarang Haider marah.Tambah guna kan bahasa italy.Dia bukan orang italy katanya.Just dia tak nak jelaskan.
"Kau ingat apa? Kau leader! Tanggung jawab lah sikit sial! Use you fucking brain! Stupido!" Ujar Haider lagi.Teruk sangat ni..
Keluar pula aura si Haider..Jarang juga nampak dia macam ni..Bad mood maybe?
Sunyi.
"Okay...Sorry.Is my fault..Boleh kita bincang sekarang? Aku tahu aku salah." Ucap Fawwaz sekian lama dia diam.
Lalu Haider menhela nafas kasar.Dan angkat punggung dari sofa yang ada disitu.
"Aku dah malas.Aku nak balik.Baik aku tidur dari buang masa kat sini.' Ujar Haider lalu dia mengatur langkahnya.Sampai aje didepan pintu dia memulas tombol pintu dan menhempas dengan kuat.Banyangan Haider tiada.
Diam.
Tiada nak bersuara.
"Now..Kita bertiga aje lah sekarang jela lawan lelaki hanat tu? Again?" Ucap Iskandar.
"Bukan sekali aje dia tak masuk war.Semua war tak masuk." Kata ku.
Aku tersedar dari tidur ku kerana ketukan pintu.ada orang ketuk pintu dorm.Aku pusing ke kiri.Riana masih terlena dalam mimpi.Aku tolak badan ku untuk berdiri.Aku gosok mataku untuk beberapa kali.
Lalu aku mengangkat kaki.Dan mengintai dari tingkap.Seorang jejaka.Tengah cedera sambil memegang bahu nya.
Iskandar!
Pantas aku mencapai tudung.Dan mensarungnya.Lalu aku buka pintu.Aku dapat melihat wajah Iskandar.Nampak aje muka aku dia senyum segaris.
Dia cedera.Apa yang jadi? Tapi aku tak nak tanya.
"Can we go to another room? Cause Riana tengah tidur." Ujar ku.Lalu dia faham.Riana tidur takkan pakai tudung? Mesti free hair!
Habis aje rawat Iskandar.Aku duduk di katil menhadapnya.
"Macam mana awak boleh cedera seteruk ni?" Soal ku.Yela..Nak tahu juga!
Lalu diam terdiam.Sedang berfikir macam mana nak cerita.Akhirnya dia membuka suaranya yang dari tadi terkunci.
"Just bergaduh..Biasa aje.." Ujar Iskandar.Lalu dia menghadiahkan senyuman.Aku tak puas hati dengan jawapan dia.Aku tahu dia tipu! Tapi kenapa nak tipu? Haih!
"Yeke? Sebab teruk sangat ni..Jangan tipu!" Ujar ku pula! Tak puas hati.Berani ke tipu aku.Aku bagi kau makan kaki kang.
"Miel...Saya okey..Do not worry about me..Saya patut tak datang kat rumah awak..Sebab saya awak terganggu." Ucap Iskandar.Mencuba tukar topic.Miel? Dia ingat aku tak reti Spanish! Kemain sayang sayang.Cair hati..Tapi aku pura pura tak tahu maksud dia.Yela nanti tak dapat panggilan tu lagi! Ehehehd! Asal gedik pula aku ni.
"Hm..Yela.."
Aku sibuk scroll tiktok sambil tergelak macam setan tercekik.Fawwaz? Pergi lantaklah tadi kata pergi lepak ngan kawan laki dia.Aku malas amik tahu..
Tiba tiba aku dengar ada orang baru masuk kedalam rumah ni.Pantas aku bangun dari baring ku.
Perlahan lahan aku tengok ke bawah.Ada orang tengok bersandar dekat dinding.
Fawwaz.
Asal dia tercedera? Ada masalah ke dengan kawan dia..ke kena kroyok dengan kawan dia.Lalu aku turun dari tangga untuk melihat jejaka itu.Sampai aje di bawah.Pandang dia teralih ke arah ku.Mata kami bertemu.Lama aku pandang mata milik dia.Baru perasan cantik juga mata dia.Biru gitu.Aku syak dia bukan dari malaysia.
"Asal kau..Tak tidur?" Soal Fawwaz setelah lama terdiam.Lalu aku pandang ke arah wajahnya yang ada kesan luka.
"Patutnya aku yang tanya.Asal kau ni? Tadi sebelum pergi sihat aje..Bila balik dah macam kena pukul dengan sewarga sebab mencuri." Ujar ku.Sinis.Lantaklah kau nak marah ke.Mengamuk macam harimau ke..Tak kesah!
Tapi kalini dia tak marah.Tapi hanya diam.
"Kau reti..Sembuhkan luka tak?" Soal Fawwaz lagi.Terbutang mata aku.Apa mamat ni merepek? Nak suruh aku ubatkan luka dia ke.
Diam.
Aku pandang ke mata indah miliknya lagi.Penuh makna.Akhirnya aku angguk.Anggap aje aku faham.
"Argh! Sakit lah!" Jerkah Fawwaz kesakitan.
"Sikit baru! Kau gaduh boleh! Lepas nak ubatkan macam orang kena tikam dengan pisau." Ujar ku.
"Kau pakai ubat cina bodoh! Tak ke sakit!?" Marah Fawwaz.
Memang aku pakai ubat cina.
"Arwah mak aku kata pakai ubat cina, cepat sembuh." Ucap ku.
"Otak kau!"
FLOWERS🌻
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...